aktualizace 27. 04. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 31.03.2009
Místo:
Libochovany
Lokomotiva Škoda 79E1 výrobního čísla 6996, byla ČSD dodána dne 31. března 1977 do Lokomotivního depa Česká Třebová. Zde 16.dubna t.r. úspěšně vykonala TBZ a jako E479.0023 začal její dlouholetý provoz pod hlavičkou ČSD, později ČD a nakonec ČD Cargo. Do období provozu u posledního z uvedených dopravců spadá její fotografie pořízená 31.března 2009 u Libochovan, kudy "hrbatá" 130.023-5 projížděla v čele vlaku Pn 44721.
aktualizace 27. 04. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 20.10.2008
Místo:
Bezpráví
Ve středu 26.7.1978 byly přejímačem ČSD ve Škodě Plzeň převzaty dva stroje továrního typu 65E, u státních drah později označené E499.2013 a E499.2014. Na snímku pořízeném u Bezpráví 20. října 2008 je v čele rychlíku 702 zachycená první z nich, třináctka. Svoji Technicko-bezpečnostní zkoušku absolvovala 11.8.1978 společně se strojem inventárního čísla 017. Ten, narozdíl od E499.2013, před sebou dlouhý život neměl, neboť už 17.6.1981 byl těžce poškozen při nehodě a následně byl jako první své řady zrušen. Třináctku ale čekaly dlouhé roky provozu v rychlíkovém provozu na hlavním tahu na výkonech lokomotivního depa Praha-střed (později Masarykovo), a následně také dep Vršovice a Bohumín. Od roku 1988 byla přečíslována na označení 150.013-1 a takto označená jezdila až do roku 2008, kdy byla ke dni 18.9.2008 přečíslována na 150 213-7.
aktualizace 27. 04. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 17.10.2017
Místo:
Dolní Zálezly
Labským údolím u Dolních Zálezel 17. října 2017 projížděl rychlík číslo 611 Karlex, vedený pražským strojem 150.224. Vyroben byl ve Škodě Plzeň s výrobním číslem 7171 a po vykonání technicko - bezpečnostní zkoušky byl ke dni 20.10.1978 zařazen do provozu v lokomotivním depu Praha střed. Na označení 150.224-4 byl přečíslován ke dni 29.2.2008.
aktualizace 27. 04. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 29.08.2017
Místo:
Lupěné
Krátce před tím, než se zanořil do tmy tunelu "Hněvkovský II", byl 29. srpna 2017 vyfotografován rychlík Rx 884 "Galán", vedený strojem 151.008-0. U pravého okraje snímku je patrná cyklostezka, vedená po tělese původní trati, klikatící se údolím Moravské Sázavy.
aktualizace 21. 04. 2025
Autor:
Petr Malý
Datum: 22.05.2019
Místo:
Mlynky zastávka
Zatím poslední vozbou klasických souprav na trati mezi Banskou Bystricí a Margecany byly vlaky kategorie "RR" čili regionální rychlíky. Jeden takový, konkrétně RR 822 směřující z Margecan, přijíždí do obce Mlynky se zvolenským brejlovcem 754.053-7.
aktualizace 21. 04. 2025
Autor:
Petr Malý
Datum: 22.05.2010
Místo:
Banská Bystrica
Mezi výkony byl zachycen zvolenský stroj 754.056-0 ve stanici Banská Bystrica.