Nejnovější fotografie

aktualizace 08. 07. 2025
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.02.2018
Místo: Úpořiny

Ve stanici Úpořiny se 14. února setkaly motorové jednotky 814.059 a 814.127, nasazené na osobní vlaky v relacích Bílina - Ústí nad Labem a Radejčín - Teplice.

aktualizace 08. 07. 2025
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.12.2012
Místo: Pátek

Pod panoramatem kóty 418 "Klapý", známé především díky umístění jedné z dominant Českého středohoří, hradu Hazmburk, byla 7. prosince 2012 před zastávkou Pátek zachycena "regionova" 814.082-4.

aktualizace 08. 07. 2025
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.10.2016
Místo: Lbín

Motorová jednotka 814.126 / 914.126 dopravce České Dráhy byla nedaleko zastávky Lbín zachycena 14. září 2016. Její rekonstrukce byla dokončena v květnu 2010. Jako dárci základu její konstrukce byly tehdy použity motorový vůz 810.155 a vůz přípojný 010.508.

aktualizace 08. 07. 2025
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.02.2018
Místo: Malý Újezd

Motorový vůz M296.1001 byl ve Vagónce ve Studénce vyroben s výrobním číslem 70319 a do stavu ČSD byl v motorovém depu Praha-Libeň zařazen dne 29.3.1969. Současně s ním byla do libeňského depa z výroby dodána celá první desítka vozů této řady, s určením pro vozbu expresu Vindobona. Po dodání byly nové motorové vozy nejprve nasazovány na rychlíky do Mostu a teprve až po provedení úprav brzdové výstroje bylo šest z nich zařazeno do turnusové skupiny 02, jejíž hlavní náplní byla vozba MEx 54/55 Vindobona. Mezinárodní provoz motorových vozů M296.1 trval jen několik let, postupně byly přesunuty na vnitrostátní výkony včetně osobních vlaků, a přeznačeny na řadu 853. Další přeznačení pak proběhlo v souvislosti modernizací a remotorizací jednotlivých vozů na začátku nového století / tisíciletí. Z námi sledovaného vozu 853.001 se stal vůz 854.001-5, jenž od 30.9.2005 začínal v depu Trutnov. V roce 2018 už jezdil opět v Praze, což dokládá jeho snímek z 22.února, pořízený u zastávky Malý Újezd.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 06.05.2023
Místo: Depo Košice

20.4.2023 sa pred desiatou hodinou rannou stala nehoda na železničnom priecestí v Prešove, kedy došlo k stretu 163.101-9 s kamiónom na priecestí. Našťastie táto nehoda ostala len pri ľahkých zraneniach rušňovodiča a cestujúceho, na istý čas však zariadila neistú budúcnosť pre tento stroj. Vizuálny rozsah poškodenia je možno vidieť na fotografii vyfotenej počas podujatia Rušňoparáda 2023. Po vykonaní potrebných obhliadok bolo rozhodnuté o oprave tejto lokomotívy. Tá bola ukončená začiatkom roka 2025 a koncom mája toho istého roka bola predaná nazad pod svoje domovské RD Košice.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 04.04.2025
Místo: Margecany zastávka

Už rokmi prevádzky poznačený pastelkový peršing čísla 163.107-6 sa rozbieha s osobným vlakom 7815 zo zastávky Margecany-zastávka a bude pokračovať cez dvoje železničných naj - najdlhší a najkratší dvojkoľajný železničný tunel ďalej do svojej cieľovej stanice, ktorou bude metropola východu - Košice.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 17.01.2022
Místo: Košice predmestie

Dovedna posledným peršingom radu 163, 163.108-4, ktorý po oprave rozsahu EH dostal "Blonski" náter sa krátko po návrate do prevádzky v mrazivé januárové ráno rozbieha s osobným vlakom 8809 z Košíc a pokračuje ďalej smer Čierna nad Tisou.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 01.06.2024
Místo: Veľký Šariš

Jedna z košických pasteliek, 163.109-2,  zastavuje s REx 1959 v železničnej stanici Veľký Šariš. Tá je už niekoľko rokov obsadená len dozorcom výmen vzhľadom na diaľkové riadenie železničnej trate Prešov - Plaveč.