Nejnovější fotografie

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 17.01.2022
Místo: Košice predmestie

Dovedna posledným peršingom radu 163, 163.108-4, ktorý po oprave rozsahu EH dostal "Blonski" náter sa krátko po návrate do prevádzky v mrazivé januárové ráno rozbieha s osobným vlakom 8809 z Košíc a pokračuje ďalej smer Čierna nad Tisou.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 01.06.2024
Místo: Veľký Šariš

Jedna z košických pasteliek, 163.109-2,  zastavuje s REx 1959 v železničnej stanici Veľký Šariš. Tá je už niekoľko rokov obsadená len dozorcom výmen vzhľadom na diaľkové riadenie železničnej trate Prešov - Plaveč.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 16.09.2020
Místo: Ťahanovce

Počas leta/jesene 2020 sa konala rekonštrukcia - preasfaltovanie - priecestia na Rampovej ulici v Košiciach. To si vyžiadalo okrem iného aj výluky traťových koľají v smere na Kostoľany nad Hornádom. Počas výluky 2. traťovej koľaje sa v teplý septembrový podvečer rozbieha osobný vlak do Popradu v čele s 163.110-0 zo zastávky Ťahanovce.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 17.10.2021
Místo: Markušovce

Nedeľňajší poobedný osobný vlak čísla 7880 z Košíc do Popradu býval GVD 2020/2021 tvorený, okrem lokomotívy, vozňami radu Y/B prezývanými aj "Béčka". Do čela takejto súpravy sa v jedno slnečné októbrové popoludnie postavil Peršing 163.114-2, na fotografii zachytený ako s týmto vlakom prechádza okolo obce Markušovce. Za zmienku stoja v pozadí stojacie pamiatky ako Markušovský hrad, kostol sv. Michala Archanjela alebo aj Markušovský kaštieľ.

aktualizace 04. 06. 2025
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.09.2005
Místo: Praha-Horní Měcholupy

Prvních 25 let v provozu, byly lokomotivy řady E 469.3 / 123, domovem v Praze. Nejdříve v depu na nádraží Střed ( později opět přejmenovaném na Masarykovo), následně byly předány do PJ Vršovice. Jejich typickými výkony byly přetahy na pražských spojkách a výkony v nákladní dopravě na tratích v okolí Prahy a ve středních Čechách. Doplňkově byly v některých letech turnusově využívány i na nemnohých výkonech v osobní dopravě v pražské aglomeraci. V roce 1996 jsou předány do Ústí nad Labem, jejich akční rádius se zvětšil, stejně jako se postupně zintenzivnilo jejich zajíždění až na Ostravsko. V Praze, nedaleko zastávky Horní Měcholupy vnikl 23. září 2005 snímek v té době nátěrově nezaměnitelného stroje 123.004-4, mířícím s kontejnery do nedaleké Uhříněvse.

aktualizace 04. 06. 2025
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.09.2005
Místo: Všenory

Trať Praha - Beroun byla svého času typická provozem jednotek řady 451 v šestivozové sestavě. Dokládá to snímek vlaku 0s 9932, pořízený 19. září 2005 v zastávce Všenory, jehož ústředním motivem je šestivozová jednotka s hnacími vozy 451 008 a 052.

aktualizace 04. 06. 2025
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.09.2005
Místo: Všenory

K zastávce Všenory se 23. září 2005 blíží osobní vlak číslo 9934, tvořený "modrým krakenem" 470.004 / 470.003.

aktualizace 04. 06. 2025
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.09.2005
Místo: Praha-Hostivař

Výroba motorových lokomotiv řad T478.1 a T478.2 byla v květnu 1971 završena dokončením lokomotivy T478.1230, která se tak stala vůbec poslední vyrobenou "zamračenou". Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 22.5.1971 na trati Praha - Kolín, a poté byla zařazena do stavu depa Praha-Libeň, které jí dlouhé roky provozovalo v podřízené strojové stanici Čerčany. V době, kdy se její provoz už pomalu chýlil ke svému konci, byla 22.9.2005 vyfotografována ve stanici Praha-Hostivař.