Nejnovější fotografie

aktualizace 10. 12. 2024
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.03.2006
Místo: Praha-Libeň

Na odjezdu ze stanice Praha-Libeň byla 23.3.2006 zastižena "uhelka" 122.018-5, právě opuštějící kolejiště zdejšího ranžíru a mířícím se svým nákladním vlakem na jednokolejku do Prahy Malešic.

aktualizace 10. 12. 2024
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.11.2005
Místo: Velký Osek

Ke stanici Velký Osek se 8. listopadu 2005 v čele nákladního vlaku blíží ústecká uhelka 122.031-8. (Škoda Plzeň, v.č. 5574/1967). Pozornému oku neunikne staveniště zemního tělesa tehdy právě budované dálnice D11, která v úseku mezi kilometry 42 (Poděbrady ) až km 84 (Sedlice u Hradce Králové) byla otevřena o rok později, 19. prosince 2006.

aktualizace 10. 12. 2024
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.10.2005
Místo: Smiřice

V pondělí 28.2.1977 převzaly ČSD do svého stavu prvních šest strojů zcela nového typu - Škoda 79E1. Přidělena jim byla řada E479.0 a čtyřicítka ČSD objednaných lokomotiv byla určena do lokomotivního depa Česká Třebová. Dodávky nových lokomotiv rychle pokračovaly a koncem března s nimi začaly být vykonávány Technicko-bezpečnostní zkoušky. Jako první TBZ dne 21.3.1977 vykonalo šest strojů inventárních čísel 001, 002, 004 až 007. Snímek stroje 130.001-1 (ex E479.0001) v čele vlaku Os 5687, pořízený u Smiřice 29.10.2005, je připomínkou doby, tyto stroje vládly vozbě osobních vlaků na rameni Jaroměř - Hradec Králové - Pardubice.

aktualizace 10. 12. 2024
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.04.1998
Místo: Klučov

S nákladní směskou se 9. dubna 1998 mezi Klučovem a Českým Brodem vstříc hlavnímu městu řítil šestikolák 181.144-7.

aktualizace 10. 12. 2024
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.04.2006
Místo: Zvolen

Dne 30.5.1967 přijala lokomotivka Škoda v Plzni objednávku číslo 17711/67-12, jejímž předmětem byla dodávka padesáti lokomotiv továrního typu 47E5, v provozu později označených jako S 499.0 inventárních čísel 071 až 120. Jednou z nich byla i lokomotiva S 499.0111, dodaná v roce 1969 do depa Bratislava. TBZ úspěšně vykonala 8.9.1969 a poté už jí čekalo 48 let provozu u ČSD / ŽSR / ZSSK. Ani jejím zrušením v roce 2017 se její osud neuzavřel - po odprodeji dopravci LokoTrain byla přistavena k EH opravě do ČMŽO Přerov. Ta na ní byla koncem února 2020 dokončena a laminátka 240.111-5 se vrátila do provozu v novém slušivém nátěru, tvořeném kombinací bílé, černé a šedivé barvy. Na snímku z 17. dubna 2006 je zachycena v depu Zvolen, ve společnosti místní žehličky 210.012.

aktualizace 10. 12. 2024
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.01.2006
Místo: Brno-Maloměřice

Nedlouho po odjezdu ze stanice Brno-Maloměřice byl 9. ledna 2006 zachycen osobní vlak číslo 4946, v čele s tehdy ještě maloměřickým strojem 263.002-8.

aktualizace 07. 12. 2024
Autor: Petr Malý
Datum: 08.07.2019
Místo: Stružnice

Dvojče 742.529-1+742.522-6 míří s jedním z mnoha "kůrovcových" vlaků z Mimoně do Chebu a dále do Německa letním podvečerem poblíž Stružnice.

aktualizace 07. 12. 2024
Autor: Petr Malý
Datum: 21.04.2023
Místo: Dubičná

S výlukovým pracovním vlakem byl zachycen stroj TSS 742.535-8 poblíž Dubičné.