Nejnovější fotografie

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 06.05.2023
Místo: Depo Košice

20.4.2023 sa pred desiatou hodinou rannou stala nehoda na železničnom priecestí v Prešove, kedy došlo k stretu 163.101-9 s kamiónom na priecestí. Našťastie táto nehoda ostala len pri ľahkých zraneniach rušňovodiča a cestujúceho, na istý čas však zariadila neistú budúcnosť pre tento stroj. Vizuálny rozsah poškodenia je možno vidieť na fotografii vyfotenej počas podujatia Rušňoparáda 2023. Po vykonaní potrebných obhliadok bolo rozhodnuté o oprave tejto lokomotívy. Tá bola ukončená začiatkom roka 2025 a koncom mája toho istého roka bola predaná nazad pod svoje domovské RD Košice.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 04.04.2025
Místo: Margecany zastávka

Už rokmi prevádzky poznačený pastelkový peršing čísla 163.107-6 sa rozbieha s osobným vlakom 7815 zo zastávky Margecany-zastávka a bude pokračovať cez dvoje železničných naj - najdlhší a najkratší dvojkoľajný železničný tunel ďalej do svojej cieľovej stanice, ktorou bude metropola východu - Košice.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 17.01.2022
Místo: Košice predmestie

Dovedna posledným peršingom radu 163, 163.108-4, ktorý po oprave rozsahu EH dostal "Blonski" náter sa krátko po návrate do prevádzky v mrazivé januárové ráno rozbieha s osobným vlakom 8809 z Košíc a pokračuje ďalej smer Čierna nad Tisou.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 01.06.2024
Místo: Veľký Šariš

Jedna z košických pasteliek, 163.109-2,  zastavuje s REx 1959 v železničnej stanici Veľký Šariš. Tá je už niekoľko rokov obsadená len dozorcom výmen vzhľadom na diaľkové riadenie železničnej trate Prešov - Plaveč.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 16.09.2020
Místo: Ťahanovce

Počas leta/jesene 2020 sa konala rekonštrukcia - preasfaltovanie - priecestia na Rampovej ulici v Košiciach. To si vyžiadalo okrem iného aj výluky traťových koľají v smere na Kostoľany nad Hornádom. Počas výluky 2. traťovej koľaje sa v teplý septembrový podvečer rozbieha osobný vlak do Popradu v čele s 163.110-0 zo zastávky Ťahanovce.

aktualizace 10. 06. 2025
Autor: Kristián Cichý
Datum: 17.10.2021
Místo: Markušovce

Nedeľňajší poobedný osobný vlak čísla 7880 z Košíc do Popradu býval GVD 2020/2021 tvorený, okrem lokomotívy, vozňami radu Y/B prezývanými aj "Béčka". Do čela takejto súpravy sa v jedno slnečné októbrové popoludnie postavil Peršing 163.114-2, na fotografii zachytený ako s týmto vlakom prechádza okolo obce Markušovce. Za zmienku stoja v pozadí stojacie pamiatky ako Markušovský hrad, kostol sv. Michala Archanjela alebo aj Markušovský kaštieľ.

aktualizace 04. 06. 2025
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.09.2005
Místo: Praha-Horní Měcholupy

Prvních 25 let v provozu, byly lokomotivy řady E 469.3 / 123, domovem v Praze. Nejdříve v depu na nádraží Střed ( později opět přejmenovaném na Masarykovo), následně byly předány do PJ Vršovice. Jejich typickými výkony byly přetahy na pražských spojkách a výkony v nákladní dopravě na tratích v okolí Prahy a ve středních Čechách. Doplňkově byly v některých letech turnusově využívány i na nemnohých výkonech v osobní dopravě v pražské aglomeraci. V roce 1996 jsou předány do Ústí nad Labem, jejich akční rádius se zvětšil, stejně jako se postupně zintenzivnilo jejich zajíždění až na Ostravsko. V Praze, nedaleko zastávky Horní Měcholupy vnikl 23. září 2005 snímek v té době nátěrově nezaměnitelného stroje 123.004-4, mířícím s kontejnery do nedaleké Uhříněvse.

aktualizace 04. 06. 2025
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.09.2005
Místo: Všenory

Trať Praha - Beroun byla svého času typická provozem jednotek řady 451 v šestivozové sestavě. Dokládá to snímek vlaku 0s 9932, pořízený 19. září 2005 v zastávce Všenory, jehož ústředním motivem je šestivozová jednotka s hnacími vozy 451 008 a 052.