aktualizace 04. 08. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 28.02.2018
Místo:
Žilina
Lokomotiva T458.1058 byla z výroby dodána do RD Zvolen, které ji převzalo 29.5.1964, aby dne 4.června 1964 společně se sesterskými stroji T458.1056 a T458.1057 vykonala TBZ, po které byla zařazena do každodenního provozu. K 1. listopadu 1997 je předána do Filakova, odkud se do Zvolena vrátila přesně o dva roky později - 1.11.1997. Další stěhování pro "ťapku" 721.058 nastalo 7.12.2006, kdy ji přebírá depo Košice, to už pod křídly dopravce ZSSK Cargo. K 1.12.2012 je zařazen do stavu SPD Bratislava. Tento stroj byl jedním z několika, které byly ke dni 1.2.2012 převedeny od nákladního dopravce ZSSK Cargo k osobnímu dopravci Železničná spoločnosť Slovensko. Už v jejích službách byl 28. února 2018 vyfotografován na posunu v Žilině, v zajímavé mutaci původního a firmemního nátěru ZSSK. Mezi neprovozní hnací vozidla byl přeřazen koncem roku 2023 a v březnu 2025 byl odprodán firmě ALUEX s.r.o. k sešrotování.
aktualizace 04. 08. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 07.04.2009
Místo:
Dešenice
Ke dni 31.5.1073 převzalo do svého stavu LD Plzeň čtveřici nově vyrobených brejlovců T478.3077 až 3080. Nejdéle z nich ve stavu plzeňského depa vydržel stroj inventárního čísla 078, který Plzni a jí podřízeným provozní pracovištím byl věrný po celý svůj provozní život, a to včetně období po rekonstrukci vytápění vlakových souprav. Ta byla v LD České Budějovice provedena v říjnu 1993 a v souvislosti s ní došlo k jeho přeznačení na 750.078-8. Na jaře 2009 byl výše zmíněný stroj provozován v PJ Klatovy a k vidění byl na trati do Železné Rudy. Zde byl 7. dubna 2009 zachycen u Dešenic v čele vlaku R 960. Provoz této lokomotivy byl ukončen koncem října 2010, poté byl k 3.11.2010 přistaven na modernizaci do CZ Loko Česká Třebová, po které se do provozu v březnu 2011 vrátil už jako 750.705.
aktualizace 04. 08. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 01.04.2009
Místo:
Rynoltice
Provozní pouť brejlovce T478.3119 byla zahájena v říjnu 1973 jeho dodáním do depa Brno-dolní. V roce 1980 byl předán do LD Valašském Meziříčí, aby po dalších sedmi letech, v prosinci 1987, byl předisponován do LD Ostrava. Už v listopadu 1989 se vrací do Valašského Meziřící, kde byl domovem až do roku 2007, s vyjímkou roku 1991, kdy se krátkodobě objevuje ve stavu depa Brno-dolní. Depo Valašské Meziříčí na něm počátkem roku 1994 provádí rekonstrukci vlakového topení, s následným přečíslováním na 750.119-0. V roce 2007 je předán do DKV Brno, PJ Brno-Maloměřice. Poslední dějství jeho provozu se začíná psát 26.10.2008, kdy je předán do Liberce s určením na vozbu rychlíků do Ústí nad Labem. V lednu 2010 Liberec opouští a je předán do PJ Bohumín, aby byl ještě téhož roku přistaven k do CZ Loko Česká Třebová na modernizaci, po níž vyjel už jako 750.704. Na snímku z 1.4.2009 je ještě jako 750.119-0 zachycen s vlakem R 1160 (Liberec - Ústí n.L) při vjezdu do stanice Rynoltice.
aktualizace 04. 08. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 22.07.2009
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Před kralupskou "lokomotivní kůlničkou" se 22.července 2009 sešla trojice zamračených řady 751, nasazovaných v té době do provozu v oblasti Kralup a Kladna. Každá z nich svůj provoz u ČSD začínala v jiném depu - stroj inventárního čísla 228 byl 30.4.1971 dodán do depa Praha-Libeň, lokomotiva č.154 byla 10.4.1969 dodána do depa Děčín, a stroj č.176 zařadilo do svého stavu ke dni 29.1.1970 depo Zdice. Přesto právě uprostřed stojící 751.154 v Kralupech odjezdila většinu svého provozního života. I když provoz u ČSD zahájila 18.dubna 1969 vykonáním TBZ v již zmíněném Děčíně, k 1.8.1973 byla předána do Kralup, kde pak zůstala po většinu svého provozního života, s vyjímkou nedlouhé epizody, kdy jezdila v Lounech a závěrečné fáze jejího provozu, kdy se vznikem ČD Cargo se jejím domovem stalo SOKV v Ústí nad Labem.
aktualizace 04. 08. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 05.07.2009
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Před domečkem pro mašinky v Kralupech nad Vltavou se 5.července 2009 sešla hned pětice lokomotiv ČD Cargo, čekajících na své výkony na okolních tratích. Dvojici zamračených v popředí, nesoucích inventární čísla 354 a 154, doplňuje ještě trojice strojů v pozadí - 751.364, 753.752 a 742.261.
aktualizace 04. 08. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 01.08.2009
Místo:
Ostružná
Na přelomu července a srpna roku 2009 se na jesenických rychlíkách kromě v té době stále turnusových zamračených řady 749, objevil obrýlený vetřelec 754.075, jenž sem byl zapůjčen k provedení zácviku strojvedoucích na "novou" řadu. Monopol zamračených v Jeseníkách se blížil ke svému konci a doba "brejlovcová" se pomalu, ale jistě blížila. Lokomotiva 754.075-0 byla pod Ostružnou na rychlíku číslo 906 vyfotografována 1. srpna 2009.
aktualizace 08. 07. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2017
Místo:
Petříkovice
Před panoramatem kóty 697 "Janský vrch", tvořící statní hranici s Polskem, projíždí osobní vlak číslo 15760, tvořený trutnovským motorovým vozem 810.228-7. V době pořízení snímku, 10.4.2017, čekaly tento vůz ještě necelé dva roky provozu v červeno-krémovém nátěru. Do nátěrového schématu "Najbrt 2" byl přelakován až na jaře 2019.
aktualizace 08. 07. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 22.11.2017
Místo:
Heřmaničky
Z Heřmaniček odjížděl 22. listopadu 2017 osobní vlak číslo 8271 do Tábora, v jehož čele byl vůz 914.026. Stanice Heřmaničky a její mechanická návěstidla, poslední mezi Prahou a Českými Budějovicemi, v té době před sebou měla už jen posledních 4,5 provozu. Provoz ve stanici Heřmaničky byl ukončen 2.dubna 2022.