aktualizace 18. 05. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 14.02.2018
Místo:
Želenice nad Bílinou
Mezi prosincem 1986 a březnem 1987 přebíraly ČSD ve Škodě Plzeň lokomotivy řady ES 499.1 třetí výrobní série. I když platnost tehdy připravovaného nového systému označování hnacích vozidel měla vstoupit v účinnost až o rok později, od 1.1.1988, byla "esa" této série už z výroby označena podle tohoto ještě neplatícího systému řadou 363, provedeným na plechových tabulích na čelech a bočnicích skříně. Označení staré (a v době jejich dodávek ještě platné) u nich bylo provedeno jeho pouhým napatronováním bílou barvou na bateriovou skříň. Na snímku druhé "eso", jeho se už z výroby označení podle nového systému týkalo, stroj 363.044-9, je zachycen 14. února 2018 při průjezdu Želenicemi nad Bílinou.
aktualizace 18. 05. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 22.11.2017
Místo:
Heřmaničky
Na přelomu let 1986 a 1987 opouštěly brány plzeňské Škody lokomotivy třetí výrobní série továrního typu "69E", u ČSD označené řadou ES 499.1 (o rok později přeznačené na řadu 363), z nichž do lokomotivního depa Praha-Střed putovalo 15 strojů inventárních čísel 048 - 052, 063 - 067 a 073 - 077. Jedna z nich, "eso" inventárního čísla 052, bylo v čele R 715 "Josef Lada" zachyceno 22. listopadu 2017 u Heřmaniček.
aktualizace 18. 05. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 28.09.2015
Místo:
Mezno
Krátce po průjezdu starou zastávkou Mezno, zaniklou spolu s původní trasou tratě mezi Střezimíří a Sudoměřicemi u Tábora, byl 28. září 2015 ještě na původní trati zachycen rychlík číslo 1543 "Anton Bruckner", vedený esem 362.081-2.
aktualizace 18. 05. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 22.11.2017
Místo:
Heřmaničky
Krátce po průjezdu stanicí Heřmaničky byl 22. listopadu 2017 zachycen rychlík číslo 711 "Nežárka", vedený "esem" 362.114-1. Tato lokomotiva patřila mezi dvacítku strojů řady 363 (inventárních čísel 085, 086, 108 - 117, 125 - 132) dodaných v roce 1988 do LD České Budějovice, a s dokončením elektrizace trati Tábor - Benešov u Prahy pak od 29.května 1988 zajišťujících dopravu vlaků v závislé trakci mezi Českými Budějovicemi a Prahou.
aktualizace 18. 05. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 17.9.2015
Místo:
Mosty u Jablunkova zastávka
V čele nákladního vlaku mířícího na Slovensko byla 17. září 2015 u zastávky v Mostech u Jablunkova zachycena dvojice "res", s lokomotivou 363.509-1 vpředu.
aktualizace 18. 05. 2025
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2015
Místo:
Brandýs nad Orlicí
Absence vlakového zabezpečovače ETCS vyhnala v grafikonu 2025 lokomotivy řady 380 na trať Praha - České Budějovice, se zajížděním až do rakouského Linzu. O deset let dříve byl výhradní provoz pod ETCS ještě v nedohlednu, a tak se tehdy ještě zánovní stroje řady 380 mohly prohánět na koridorových tratích napříč republikou. Díky tomu také 26.července 2015 mohl před Brandýsem nad Orlicí vzniknout snímek vlaku EC 170 "Hungaria", s lokomotivou 380.019-0 v čele.
aktualizace 09. 05. 2025
Autor:
Ladislav Kroul
Datum: 08.08.1997
Místo:
Veselí nad Lužnicí
V domovském Veselí nad Lužnicí byl dne 8.8.1997 zvěčněn motorový vůz 810.074-5. Sloužil zde již 21 let od dodání z výroby.
aktualizace 09. 05. 2025
Autor:
Ladislav Kroul
Datum: 18.01.1982
Místo:
Planá u Mariánských Lázní
V Plané u Mariánských Lázní byla na začátku roku 1982 zdokumentována zánovní "osmsetdesítka" M152.0076.