Úvodem několik bodů k přepravě lokomotivy tzv. "na studeno":
Na přepravu lokomotivy jako nečinné, musí být splněné následující podmínky:
» měnič směru v "0"
» přepojovač J -B -D musí být v BRZDĚ
» uzavřít kohout 969/8 za brzdičem BSE
» uzavřít kohout 970 (VZ)
» uzavřít kohout 979/9
» otevřít kohout 973/8
» uzavřít kohoutky sběračů
» vypnout lokomotivu z brzdy a odvětrat jímku
Některé poruchy a jejich možné řešení
Porucha NK-1
podle LED diod poznáme, kde je závada. Pokud máme pojistku, můžeme 1x vyměnit (v žádném případě nebrat pojistku z rezervního zdroje, protože v případě jejího opětovného spálení jsme bez pojistky).
přepojíme zdroje:
» vypnout F 140 (napájení obv. 48 V) a F 191 (napájení elektroniky 115 V / 400 Hz), možno i jistič CN, pak ale odpadá šoupátko VZ
» otevřít pravou část skříně elektroniky
» vyšroubovat konektory z vadného NK-1 zdroje a našroubovat do neobsazeného zdroj
» zapnout jističe
Porucha centrálního zdroje (vypne automat, VZ, sig. 115 V na signal. panelu)
» vypnout centrální zdroj (spínač, jistič)
» přepnout na jinou kombinaci střídače a stabilizátoru
» po vyčerpání všech kombinací = NESCHPONOST
» správná funkce střídače/stabilizátoru je signalizována LEDkou
» pokud zaúčinkovalo relé, je nutné ho před novým spuštěním vybavit, jinak pořád vyhazuje jistič
Porucha G01 (signalizována porucha nabíjení na signal. panelu)
» zjistit 600 V na filtru (vyzkoušet ručně kompresory nebo vent.)
» pokud je 600 V, bude pravděpodobně spálená pojistka 20 A uvnitř G 01
» pokud máme pojistku (v některých případech lze použít i pojistku F23 motorů kompres. klimatizace), můžeme vyměnit
» je vhodné předem posoudit (podle napětí baterie), zda dojedeme bez dobíjení (vydrží cca 2 hod.)
HV nelze zapnout, nefunguje indikace systému
» vadné ind. trafo, popřípadě předřadný odporník R22
» DC indikace:
a) závada na relé indikace K01
b) závada ve skříni ochran relé 15P
» AC indikace:
a) vypnutý jistič indikace F110
b) spálená pojistka indikace
c) závada ve skříni ochran relé 14P, 28P, 29P
HV vypíná za jízdy v režimu "BRZDA"
» vadné doteky žaluzií brzdových odporníků S401
» žaluzie brzdových odporníků jsou uzavřené
» vadné pomocné doteky 9 - 10 přepojovačů Q11, Q12
» závada na TM nebo v trakčním obvodu VN (vadný prvek)
» zaúčinkování nadproudových relé K04, K05 ve skříni ochran
Za jízdy hnacího vozidla dojde k vypnutí HV
» koncové doteky dveří do strojovny S402, S403
» koncový dotek střešního poklopu S406
» závada na relé K141
» vadné doteky 5-6 spínače řízení na neobsazeném stanovišti
» vadné doteky 1-2 přepínač režimu řízení R-A-Z (zkouška ARR)
HV vypíná za jízdy v trakčním režimu "BRZDA"
Po vypnutí HV zjistit zda svítí kontrolní žárovky H158,159 na boční straně strojovny mezi filtry sání
a) Svítí obě žárovky:
» pom. doteky 9-10 přepojovačů TM J-B-D, Q11 a Q12
» závada na TM nebo na VN obvodu (vadný prvek)
» zaúčinkování nadproudového relé K04, K05
b) Svítí jedna žárovka:
» vadný koncový dotek S401 žaluzií brzdových odporníků
c) Nesvítí žádná žárovka:
» vadný koncový dotek S401 žaluzií brzdových odporníků
» závada na pom. dotecích 3-4 nadproudových relé K04, K05
HV po předchozím vypnutí za jízdy v regulaci nelze zapnout
» k vypnutí došlo zaúčinkováním některé z VN ochran
» nízký tlak vzduchu pro AC HV Q02, uzavřený kohout 971/3
» neobnovená blokovací schopnost tyristorů rychlé ochrany filtru
» závada na relé K104, K105 nebo K107
EDB má malý výkon
» přepínač omezení PT S163/4 je v poloze pro omezení PT (1-6)
» závada na převodníku B101
» závada v elektronické skluzové ochraně
Vyřazení EDB z čínnosti
» z činnosti se EDB vypne prostřednictvím spínače S207, který je umístěn na boku réleové skříně ve strojovně
Chod pom. kompresoru je signalizován, ale kompresor nepracuje
» vadná pojistka F204 (40 A)
» závada na dotecích stykače PK
» vadná cívka stykače K131
» závada na motoru PK M109
Po navolení sběračů tyto nereagují. Nereaguje ani jeden sběrač
» vadné doteky dveří do strojovny S402, S403
» závada na vypínacích tlačítkách HV
» závada na dotecích stykače K133
» vadné doteky 7-8 spínače sběračů S121, S122
» vadné doteky 7-8 spínače řízení S101.B, S102.B
» vadné doteky stykače sběračů K133
» pomocné doteky střídavého HV Q02
» pomocné doteky 3-4 odpojovače DC systému Q06.
Porucha činnosti čerpadel trafooleje
» vadné pojistky F19, F 20 (40 A)
» vadný stykač čerpadel oleje K91
» pom. doteky 9-10 přepojovače systému topení vlaku Q07
» proražení rozběhových kondenzátorů C14, C 15 ?NESCHOPNOST
Nelze navolit režim řízení automatika
» vypnutý jistič ARR F182
» nesvítí LED diody H 24 V na obou stranách vany
» doteky 21-22 spínače řízení S101.A. S102.A
» doteky 11-12 spínače režimu řízení R-A-Z S11, S12
Palubní sít 48 V na lokomotivě je bez napětí
» odpojený ruční odpojovač Q10
» spálená pojistka F201 (100 A), umístěná ve skříni baterií
» spálený bočník ampérmetru baterie R181
Zaúčinkování přeotáčkové ochrany motoru kompresoru
» spálená pojistka F117 (F118)
» zaúčinkování jističe F102
» kompresor vypnout, zkontrolovat Alniko (přeotáčková ochrana), řemeny, řemenice
® zpracoval Michal Pelíšek
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2024
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 13. 10. 2024
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací