Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.01.2006
Místo:
Zvolen
Laminátka 240.135-4 byla ve Škodě Plzeň vyrobena na základě objednávky č.j. 24 546/68-12, vystavené dne 2.10.1968 na pětadvacet lokomotiv továního typu 47E6. Stroj výrobního čísla Škoda 6097 byl pod označením S499.1017 do RD Bratislava dodán 10. března 1970. Bratislavské depo pak bylo této laminátce domovem další desítky let, vyjímkou byla pouze její zápůjčka do Českých Budějovic v období od 13.10.1978 do 12.11.1979. Dalším důležitým datem v jejím provozním životě je 26. červen 1985, kdy byla po rekonstrukci převodu přeznačena na S499.0135. Už v tomto provedení, byť s označením k 1.1.1988 modifikovaném na 240.135-4, byla v lednu 2006 vyfotografována během provozní přestávky v depu Zvolen.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.01.2006
Místo:
Zvolen
U přesuvny zvolenského depa postávaly 28. ledna 2006 místní "okuliarniky" 753.255 a 753.237. Hrstka zvolenských strojů řady 753, které v devadesátých letech neprošly rekonstrukcí na řadu 750, byla až do konce svého provozu nasazována jednak ve dvojicích na průběžné nákladní vlaky Zvolen - Košice, jednak byly strojovou stanicí Brezno nasazovány na manipuláky na okolních tratích.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.04.2006
Místo:
Zvolen
Na snímku pořízeném v RD Zvolen 15. dubna 2006 je zachycen zdejší nejstarší "velký hektor" nesoucí inventární číslo 004. Zatímco "čtyřka" závěr svého provozního života strávila převážně na tratích středního Slovenska (Zvolen, Banská Bystrica, Brezno), její starší sesterské stroje inventárních čísel 001 a 002 bylo možno spatřit až na samém východě Slovenska, kde dlouhé roky patřily ke koloritu provozu především v Čiernej nad Tisou.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.04.2006
Místo:
Zvolen
Dne 30.5.1967 přijala lokomotivka Škoda v Plzni objednávku číslo 17711/67-12, jejímž předmětem byla dodávka padesáti lokomotiv továrního typu 47E5, v provozu později označených jako S 499.0 inventárních čísel 071 až 120. Jednou z nich byla i lokomotiva S 499.0111, dodaná v roce 1969 do depa Bratislava. TBZ úspěšně vykonala 8.9.1969 a poté už jí čekalo 48 let provozu u ČSD / ŽSR / ZSSK. Ani jejím zrušením v roce 2017 se její osud neuzavřel - po odprodeji dopravci LokoTrain byla přistavena k EH opravě do ČMŽO Přerov. Ta na ní byla koncem února 2020 dokončena a laminátka 240.111-5 se vrátila do provozu v novém slušivém nátěru, tvořeném kombinací bílé, černé a šedivé barvy. Na snímku z 17. dubna 2006 je zachycena v depu Zvolen, ve společnosti místní žehličky 210.012.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2025
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 9. 2. 2025
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací