Autor:
sbírka: Michal Štrublík
Datum:
00.00.1957
Místo:
Vrútky
V roce 1957 již naplno probíhala elektrifikace tratí pod pohořím nádherných Tater přes Štrbu. Rychlíky jsou však stále vedeny v "páře", a tak se nám představuje majestátní "Albatros" 498.105. Rok starý stroj náleží pod depo v Žilině a společně se stroji inv. č. 2, 3, 4, 10, 13 a 15 zasahuje do provozu na trati do Košic v turnusové skupině číslo jedna. Zajímavostí snímku je i doplněný pruh přes tendr lokomotivy. Stroje 498.101 až 03 byly bílým pruhem přes tendr (ve výšce ochozu lokomotivy) opatřeny již z výroby. Stroje 498.104 až 15 však pruhem přes tendr opatřeny nebyly a tak je evidentní, že tento "modní" doplněk si místní strojní čety doplnily samy.
Autor:
Zdeněk Nantl
Datum:
13.04.1982
Místo:
Vrútky
Nákladný vlak v čele s "dvojičkou" E479.1023+1024 bol zvečnený v záreze pred stanicou Vrútky.
Autor:
Ladislav Kroul
Datum:
12.10.1988
Místo:
Vrútky
Péče o svěřený stroj byla vždy dobrou vizitkou turnusových čet, na snímku z Vrútek využívá strojvedoucí volný čas k očistě stroje 754.072-7 fyzicky stále označeného T478.4072.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
12.07.1990
Místo:
Vrútky
S částí čističky štěrku byla zachycena ve Vrútkách traťovácká lokomotiva 730.629-3.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
17.07.1991
Místo:
Vrútky
Rušne 131 018-4+131 017-6 prechádzajú s nákladným vlakom cez žst. Vrútky. Veľmi podobný záber sa dá urobiť aj dnes, avšak skladisko naľavo od "dvojičky" už roky neexistuje, ostala tam iba rampa.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
22.01.1992
Místo:
Vrútky
Lokomotiva 150.009-9 s vlakem Ex 142 "Košičan" zastavila ve stanici Vrútky. Můžeme dodat, že vlak směřoval do stanice Praha Masarykovo nádraží.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
22.01.1992
Místo:
Vrútky
Ve Vrútkách zastavila s krátkým vlakem "bobina" 140.067-2, která byla tou dobou v atypickém a nevkusném nátěru, jenž měl připomínat zjednodušenou verzi továrního nátěru.
Autor:
Marek Štěpánek
Datum:
22.01.1992
Místo:
Vrútky
S lůžkovým vlakem z Moskvy zastavila ve Vrútkách budoucí muzejní "bobina" 140.047-2.