Plzeň-Skvrňany

Autor: Antonín Němeček
Datum: 23.10.2001
Místo: Plzeň-Skvrňany

Autor zachytil "dvouhlavý" osobní vlak číslo 7430, který měl za úkol odvézt pracující z Plzně do Nýřan. Z důvodu krátkého pobytu v koncové stanici byly turnusované dvě lokomotivy, do čela pak právě řada 753. Pravidelně se střídaly a tak bylo možné každý den v čele vidět jinou "trojku". Na snímku vidíme 753.099-1, jak s tímto vlakem opouští zastávku v Plzni-Skvrňanech. Na postrku pomohla zpravidla některá z plzeňských "čtyřek".

Autor: Jan Bořík
Datum: 17.08.2006
Místo: Plzeň-Skvrňany

Na jediném páru "směskového" spojení Plzně s Německem a obráceně, tedy na vlaku Rn 44301 se nám představuje pěkné "dvojče" 742.242-1 + 742.371-8 při průjezdu okolo průmyslového areálu Škody Plzeň, nedaleko Plzně-Skvrňan. Dodejme, že v současné době již pravidelná výměna zátěže běžné vlakotvorby ve Furth im Waldu neprobíhá, vlaky jsou vedeny do Německa přes Cheb.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.04.2015
Místo: Plzeň-Skvrňany

Plzeňskou čtvrtí Skvrňany projížděl 16.4.2015 osobní vlak číslo 7415 z Domažlic do Plzně, vedený toho dne motorovou jednotkou 844.011-7. Tyto motorové jednotky nahradily na domažlické trati většinu klasických souprav, vedených do té doby lokomotivami řady 754.

Nové!
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.04.2015
Místo: Plzeň-Skvrňany

Mezi zastávkou Plzeň-Skvrňany a stanicí Vejprnice byl 16. dubna 2015 vyfotografován plzeňský brejlovec 754.066-9, nasazený na osobní vlak 7412 do Domažlic. Právě domažlická trať byla v devadesátých létech velkým působištěm plzeňských brejlovců jak v osobní, tak i v nákladní dopravě. Řada 754 zde vozila nejenom množství osobních vlaků, tehdy ještě v klasických soupravách celodenně spojujících Plzeň a Domažlice, ale ve dvojicích se zde vyskytovala dokonce i v čele vlaků kategorie EuroCity.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.04.2015
Místo: Plzeň - Skvrňany

Provoz lokomotiv někdejší řady T478.4 v Plzni začal v roce1978 dodávkou strojů čísel 007-010, v následujícím roce doplněných stroji 015-020. Nasazeny byly především v rychlíkové vozbě na trati do Prahy. V roce 1979 odešla do RD Bratislava lokomotiva č.017, za kterou dorazil stroj čísla 006. Z první (a současně poslední) výrobní série řady T478.4 Plzeň z výroby dostala ještě stroje čísel 027–030 a 057–060. V roce 1986 byly stroje 008 a 020 předány LD Č.Budějovice a po dokončení elektrizace tratě Plzeň-Praha (1987) "výprodej" plzeňských čtyřek dál pokračoval - lokomotivy 015, 016, 018 a 019 byly předány do Zdic, 007, 009 a 030 do Tábora a 010 do Zvolena. Lokomotiva inventárního čísla 006 jezdila nějaký čas v Chebu, odkud se vrátila v roce 1992, stejně jako stroje číslel 015 a 019, navrátivší se z Tábora. Takto vypadala úvodní a asi najzajímavější fáze provozu plzeňských "čtyřek". Snímkem pořízeným ve Skvrňanech 16.4.2015 si připomeňme jednu z nich, stroj 754.058-6, na vlaku 7414.

1