Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
2017
Místo:
Valašské Meziříčí
Dne 19.července 2017 byla lokomotiva 742.293-4, sloužící tehdy ve Valašském Meziříčí , zachycena u Krhové s manipulačním vlakem z Valašského Meziříčí do nákladiště Mořkov hlavní trať. Vzhledem k nutnosti sunutí vlaku z Hostašovic do Mořkova byl vždy ve vlaku řazen služební vůz Daa-k. Možnost vyfotografovat tento vlak je jen málo dní v roce, většinou jezdí za tmy a pouze podle potřeby.
Nové!
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
30.12.2008
Místo:
Osíčko
V předposlední den roku 2008 přijíždí do cílové stanice Osíčko dvojče 742.139-9+742.102-7 s částí uceleného vlaku nafty pro zdejší sklady společnosti Čepro. V té době byla jízda nákladního vlaku v denní době v tomto úseku vcelku raritou, ČD Cargo většinu vlaků striktně směřovalo do nočních hodin.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
31.07.2009
Místo:
Valašské Meziříčí
Začátkem léta 2009 se dva kamarádi - budoucí strojvedoucí Bernard Mišun a student (dnes již také strojvedoucí) Vojtěch Gášek pustili svépomocí do opravy již dlouhý čas odstavené a částečně rozkradené lokomotivy 710.090-2 o jejíž zprovoznění ze strany majitele, tedy ČD nebyl vůbec žádný zájem. 31.července 2009 byl tedy dotyčný stroj převezen pomocí parní lokomotivy 433.002 z haly bývalé opravny vozů ve Valašském Meziříčí kde se stala terčem zlodějů a vandalů, na kolej vlečky měnírny za valašskomeziříčským depem, kde byla dobře ukryta a nedostupná pro zlé živly. Zároveň započala také kompletní oprava, prováděná většinu času pod širým nebem a v primitivních podmínkách. Toto ovšem lokomotivu zachránilo před osudem sesterských karkulek 725.511 a 726.069, které byly po totální devastaci sešrotovány.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
02.01.2010
Místo:
Valašské Meziříčí
2.1.2010 se olomoucká "bobina" 141.054-7 vydala se soupravovým vlakem do Vsetína, aby odtud následně vezla posilový rychlík do Prahy. Na snímku je zobrazena mezi stanicemi Lhotka nad Bečvou a Valašské Meziříčí.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
21.01.2010
Místo:
Valašské Meziříčí
21.ledna 2010 již byly práce na lokomotivě 710 090-2 v plném proudu, ovšem v zimním obdobím limitovány počasím. Probíhalo broušení a natírání kapot, čištění lokomotivy, oprava stanoviště strojvedoucího a renovace jednotlivých dílů.
Nové!
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
28.05.2010
Místo:
Valašské Klobouky
28.května 2010 přijíždí do dopravny Valašské Klobouky lokomotiva 742.139-9 v čele manipulačního vlaku z Valašskeho Meziříčí do Bylnice. Skromnou zátěž tvořil toho dne pouze jeden prázdný vůz k nakládce dřeva v Bylnici. Na lokomotivě jde velice znatelně vidět necitlivý přístup k mytí skříně - použitím agresivních čistících prostředků došlo ke zničení a vyblednutí laku, zatímco špína většinou zůstala.
Nové!
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
29.06.2010
Místo:
Nový Hrozenkov
Typickou valašskou krajinou v Novém Hrozenkově projíždí 29.června 2010 lokomotiva 742.139-9 s manipulačním vlakem ze Vsetína do Karolinky. Ač teď veze pouhý "hytlák", cestou zpět poveze 7 dvojitých vozů ložených dřevem.
Autor:
Vojtěch Gášek
Datum:
01.03.2011
Místo:
Lhotka nad Bečvou
1. března roku 2011 byla při službě v nákladní dopravě zvěčněna "žehlička" 110.001-5, kdy přestavovala ve stanici Lhotka nad Bečvou zátěž pro Mn do Valašského Meziříčí.