Autor: Jaroslav Cempírek

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 12.04.1971
Místo: Řetenice

Pěkný snímek tehdy zánovní lokomtivy E469.2005 na čele vlaku Os 613 byl pořízen u Řetenic. Vlak byl vedený z Ústí do Chomutova a řada E469.2 se na něm objevovala tehdy celkem běžně.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 16.04.1971
Místo: Ústí nad Labem jih

Jedna z najmladších "rosničiek" T334.0935 bola krátko po dodaní z výroby (v Turčianskych strojárňach Martin, výrobné číslo 416-00082/1971) zachytená z profilu vyhrievajúc sa na slniečku v Ústí nad Labem. Nápis ČSD na kabíne rušňa dáva tušiť, že napriek typicky vlečkovému číslu bol dodaný tamojšej TSS.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 21.04.1971
Místo: Česká Lípa

4. ledna 1926 byl v Kotlárně Akciové společnosti, dříve Škodových závodech v Plzni dokončen kotel továrního čísla 355. Úřední tlaková zkouška kotle byla provedena, pod dozorem Vrchního inspektora p. Leichta, 5. ledna 1926 a o dva dny později byl předán do haly č. 55, kde proběhlo zavázání kotle do rámu nově vznikající lokomotivy 386.005. Dokončená černo-zelená lokomotiva 386.005 - nejznámější dílo Ing. Oscara Dolcha - prodělala TPZ dne 28. 6. 1926. Z důvodu překročení hmotnosti na jednu hnací nápravu byla lokomotiva, se svými dalšími pěti sestrami, využívána k vozbě osobních vlaků mezi Plzní a Prahou až do roku 1929, kdy byla předána s ostatními do rychlíkového depa v Přerově. V té době však již nesla číslo 387.005 a byla zařazená do pětidenního turnusu na Prahu. Denní boj s časem  za jejím regulátorem sváděli její strojvedoucí Karel Fischer a Emanuel Prchal s dvojmo obsazenou četou topičů Paukert/Celetka a Pešek/Hutečka. Během války byla 387.005 předána z Přerova na Masaryčku a v březnu 1947 zahajuje s dalšími stroji 387.002, 04, 12 a 30 slavnou historii "Mikád" v depu Podmokly (od r. 1949 Děčín). Balt-Orienty, Pannonie a Metropoly byly denním chlebem přípřeže lokomotiv 387.0 dlouhá léta. Po příchodu lokomotiv 498.0 dochází k jejich sesazení na osobní vlaky. "Pětka" ještě v listopadu 1968 patří k posledním lokomotivám tohoto typu vedených v provozní dokumentaci jako provozní. Příchod nových lokomotiv T478.1137 a 138 koncem ledna 1969 znamenal definitivní konec provozu 387.005. Pak už proběhla poslední smutná scéna, kdy 387.001, 10 a 16 dosluhují na podřadných výkonech jako úplně poslední. A co "pětka"? Ta byla vyřazena s tendrem 923.012 dne 30. 5. 1969. V první srpnový den roku "69" je předána Kovošrotu Česká Lípa, kde ji Jaroslav Cempírek zachytil takřka dva roky po jejím zrušení. Lokomotiva je již definitivně určena k rozřezání - ačkoli je ještě poměrně kompletní, vyřezaný otvor do válcového kotle je první krok k jejímu zlikvidování - 45 let po jejím vyrobení.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 05.05.1971
Místo: Řetenice

"Skúter" E469.113 bol v čele "sypákov" zvečnený pod stavadlom 2 v stanici Řetenice. Je začiatok mája normalizačného roku 1971 a tak na čele rušňa nechýbajú vlajočky ČSSR a ZSSR.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.06.1971
Místo: Čáslav

Do Čáslavi přijíždí manipulační vlak, jenž je veden "bardotkou" T478.2055, která ještě stále nesla tovární lak.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.06.1971
Místo: Čáslav

V Čáslavi zapózovali autorovi strojvedoucí s pomocníkem a "jejich" nablýskaným "Seržou" T679.1273

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 04.06.1971
Místo: Louny

V čele osobního vlaku číslo 3412 z Žatce do Lovosic byla zachycena lokomotiva 354.1176. Zachycena je konkrétně v traťovém úseku Louny – Louny střed. Lokomotiva paří pod depo Louny, aby 15. ledna 1972 přešla do České Lípy, kde byla zrušena 27. 12. 1974 a 1. září 1975 pak byla předána k likvidaci, která proběhla o něco později v České Lípě.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.07.1971
Místo: Banská Bystrica

V Banské Bystrici odpočíval zánovní motorový vůz M286.1001, který u ČSD sloužil teprve čtvrtým rokem.