Autor: Jaroslav Cempírek

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 01.02.1978
Místo: Depo Louny

Konec páry byl na spadnutí, avšak okamžik zachycený na filmový pás Jaroslavem Cempírkem tomu nedává znát. Na kanále depa Louny se právě podrobuje provoznímu ošetření lokomotiva 556.0171. Vedle naší "stojednasedmdesátky" odpočívá 556.0221. Lokomotiva 556.0171 ukončila svou provozní kariéru v Lounech dne 26. 6. 1980, kdy byla zrušena.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 05.03.1978
Místo: Žatec západ

Směrem do Plzně se rozjíždí stroj 556.019 ze stanice Žatec západ. Po svém vyrobení na samém začátku roku 1952 ho čekalo dlouhé odstavení v koloně strojů řady 556.0 v České Třebové. V roce 1954 byla provedena kotelní prohlídka a byl spřažen s tendrem 935.2174, který vyrobily Leninovy závody v Plzni pod továrním číslem 1169 v roce 1954. S tímto tendrem byl zrušen v Plzni 13. 6. 1979. Ve stejném roce byl, se svým tendrem, převeden na vytápěcí kotel K 741, topící rovněž v Plzni.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 08.03.1978
Místo: Chomutov

S ucelenou soupravou "wapek" byla v Chomutově zastižena lokomotiva T679.1272.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 25.03.1978
Místo: Žatec

Po vzniku ČSD přešlo k nové správě celkem 377 strojů řady 170 kkStB, které byly postupně přeznačovány na řadu 434.0 ČSD. Ne však všechny - v roce 1923 rozhodly ČSD o rekonstrukci těchto sdružených lokomotiv na dvojčité s výrobou nového výkonnějšího kotle. Zakázka na rekonstrukci prvních devíti strojů byla zadána Českomoravské továrně na stroje v Libni. V průběhu roku 1924 a 1925 bylo všech devět strojů rekonstruováno a přeznačeno na řadu 434.2. Mezi ně patřila i lokomotiva 434.207 vyfocená na staniční záloze v Žatci; původně se jednalo o stroj 170.217 kkStB, který prodělal rekonstrukci v roce 1925. „Sedmička“ byla předána do Žatce v roce 1960 z Kralup nad Vltavou. Stroj 434.207 byl s tendrem 516.0231 zrušen v Žatci 15. 8. 1978, přičemž v témže roce byl předán k likvidaci do Kovošrotu Zdice.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 16.04.1978
Místo: Kaštice

V dubnu 1978 čekal první sériový vůz této řady, M 240.0001 na odjezd v 10,20h do Vilémova u Kadaně jako os 25512. Autor ho zastihl ve stanici Kaštice.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 23.04.1978
Místo: Žatec

Stroj T 478.3408 s vlakem Os 7607 do Plzně čeká na pokyn k odjezdu. Mezi tím i "štokr" čeká na pokyny od výpravčího. Zánovní "kufr" M 152.0149 přijel jako osobní vlak z Obrnic. To vše byl běžný provoz ve stanici Žatec v dubnu roku 1978. 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 23.04.1978
Místo: Žatec

Zánovní "kufr" M 152.0149 přijel jako osobní vlak z Obrnic. Stroj T 478.3408 s vlakem Os 7607 do Plzně čeká na pokyn k odjezdu. Mezi tím i "štokr" čeká na pokyny od výpravčího. To vše byl běžný provoz ve stanici Žatec v dubnu roku 1978.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 24.04.1978
Místo: Depo Žilina

Dnes je rušeň E669.2133 exponátom Železničného múzea Slovenskej republiky, udržiavaným Spolkom Výhrevne Vrútky v prevádzkyschopnom stave. V apríli roku 1978, kedy bol autorom zachytený v žilinskom depe, bol však iba tuctovým "šesťkolákom", akých sa v čele nákladných vlakov po koľajach ČSD preháňalo niekoľko stoviek.