Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
04.07.2006
Místo:
Nemotice
Jedním z dep, kam byly z výroby dodávány nové motorové vozy řady 842, byla Česká Lípa, kde svůj provozní život zahajovala šestice vozů inventárních čísel 022-024 a 035-037. Řada 842 později z České Lípy odešla a depo samotné bylo utlumeno, ale původní českolipské vozy našly uplatnění v jiných koutech Čech a Moravy. Pro vůz 842.036-6 se následně novým domovem stala jižní Morava, což potvrzuje snímek zachycující ho 4. července 2006 při rozjezdu s vlakem Os 4110 u Nemotic.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.07.2006
Místo:
Praha Vítkov
V čele R 1441 z Tanvaldu do Prahy se k výhybně Vítkov 5. července 2006 blíží vršovická zamračená 751.031-6.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.07.2006
Místo:
Praha-Vítkov
Stroj původního označení E499.2023 vyrobila Škoda Plzeň v roce 1978 pod výrobním číslem 7170 a ČSD ji převzaly ke dni 31.8.1978. Do provozu v depu Praha střed byla nasazena po technicko bezpečnostní zkoušce, která proběhla až ke dni 19.1.1979. Po fatální nehodě stroje 151.018 ve Studénce, ke které došlo 8.8.2008, bylo rozhodnuto zničenou 151.018 nahradit jinou, nově zrychlenou lokomotivou, a volba padla právě na 150.023-0. Ta byla v DPOV Přerov následně upravena a zrychlena, přičemž na ní byly dosazeny například původní nápravové převodovky ze 151.018. Po této rekonstrukci byla "třiadvacítka" přeznačena na 151.023-9. Na snímku pořízeném 5. července 2006 vjíždí ještě ve své původní podobě do výhybny Vítkov v čele vlaku R 756 "Klidná síla".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.07.2006
Místo:
Praha Vítkov
Výroba lokomotiv řad T478.1 a T478.2 byla zkončena v roce 1969 sériemi T478.1171 až 230, které obdržely výrobní čísla ČKD 7633 až 7692 a nákladními T478.2053 až T478.2082, s výrobními čísly 7693 až 7722. Zamračenou s nejvyšším výrobním číslem se stal stroj T478.2082, na snímku zachycený už jako 751.382-3 dne 5. července 2006 ve výhybně Vítkov, v čele rychlíku 1441. Následná výrobní čísla, v sérii 7723 až 7736 ČKD Lokomotivka přidělila 3. výrobní sérií hektorů pro Irák, tvořenou stroji DES 3009 až 3022.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
06.07.2006
Místo:
Kropáčova Vrutice
Nedostatek provozuschopných zamračených řady 749 ve vršovickém depu si v červenci 2006 vynutil přechodné nasazení několika strojů řady 751 do osobní a rychlíkové vozby. To se týkalo i dvojice "nákladních zamračených" 751.364 a 751.382, které se v té době v osobní dopravě už roky nevyskytovaly. Na snímku pořízeném 6.7.2006 za Kropáčovou Vruticí je v čele rychlíku R 942 do Tanvaldu zachycen stroj 751.382-3.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
11.07.2006
Místo:
Nemotice
Ke stanici Nemotice se 11. července 2006 blíží vlak Sp 1729, v jehož čele se kromě činné 754.009-9 také veze tehdy ještě šedozelená 754.049-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
11.07.2006
Místo:
Nemotice
Vjezdovou mechaniku stanice Nemotice míjel 11. července 2006 v čele vlaku Os 2713 motorový vůz 842.018-4. Právě tento vůz byl aktérem jednoho z doposud nějvážnějších poškození mezi motorovými vozy této řady, ke kterému došlo 28.04.1998 nedaleko Stříteže u Jihlavy. Po čelním střetu s lokomotivou 242.261-6 byl mimo provoz až do konce roku 2002.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
11.07.2006
Místo:
Nemotice
Pomyslnou první vlaštovkou v modernizaci lokomotiv řady 754 Českých Drah byl stroj inventárního čísla 013, na který byl v roce 2000 dosazen nejen vylepšený naftový motor K 12 VZ 230 T, ale také řídící systém Lokel. Protože na další modernizované "čtyřky" byl dosazován řídící systém od firmy MSV Elektronika, zůstal stroj 754.013-1 s "Lokelem" u ČD ojedinělým. Na snímku z 11. července 2006 je zachycem s vlakem Sp 1725 u Nemotic.