Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.02.2017
Místo: Kladno

V původní lokomotivě T478.3144 (později rekonstruované na 750.144) má kořeny dnešní lokomotiva 750.706-4. Po celkové modernizaci, provedené firmou CZ Loko Česká Třebová v druhé polovině roku 2011, byla do provozu nasazena nejprve v depu Trutnov. Jejím dalším domovem pak bylo malé depo v Rakovníku, odkud později přešla do depa v pražské Libni. Během jejího rakovnického působení vznikl 13. února 2017 tento snímek, zachycující ji v čele rychlíku 1226 nedaleko Kladna.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.3.2017
Místo: Nekvasovy

U Nekvasov byl 16.3.2017 zachycen rychlík číslo 669 "Rožmberk", vedený plzeňským plecháčem 242.212-9. Ten byl krátce poté přistaven do opravy v DPOV Přerov, aby se odkud v červnu 2017 vrátil v novém Najbrt nátěru.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.03.2017
Místo: Mačkov

Počátky provozu řady 743 u ČSD jsou spjaty s Libereckem a s tratí z Tanvaldu do Kořenova. Dodány sem byly na přelomu let 1987 a 1988 a jejich hlavním úkolem bylo na kořenovské trati nahradit "ozubnicivou trakci". První trakční zkoušky mezi Tanvaldem a Kořenovem proběhly ve dnech 28. a 29. ledna 1988, a účastnily se jich stroje 743.008 a 743.009-3. Druhá jmenovaná se během let postupně z Liberecka zatoulala až opačný konec Čech, na ji, kde byla 16. března 2017 zachycena nedaleko osady Mačkov v čele manipulačního vlaku číslo 88700, jedoucího z Blatné do Strakonic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.3.2017
Místo: Těchlovice

S nezaměnitelnou siluetou čedičového vrchu Vrabince byla 31. března 2017 vyfotografována "uhelka" 122.025-0. Jako Pn 148323 toho dne vezla ucelený vlak prázdných autovozů.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2017
Místo: Velké Svatoňovice

Ranní klid na loukách nad Velkými Svatoňovicemi narušil 10. dubna 2017 průjezd vlaku Mn 83371, v jehož čele si toho dne brumlal kocour 742.148-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2017
Místo: Březová u Broumova

Pod panoramatem Javořích hor byl 10. dubna 2017 u Březové u Broumova zachycen vlak Mn 83477, stoupající na rozvodí Severního a Baltského moře u Bohdašína. Až z Bohdašína si motor lokomotivy 742.294-2 oddychne během klesání k Teplicím nad Metují a dál, k Náchodu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.04.2017
Místo: Ostravice

V dopravně Ostravice byla 16. dubna 2017 zachycena dvojice regionov 814.191 a 814.190, pendlujících toho dne na osobních vlacích mezi Ostravicí a Frýdlantem. Právě tyto dvě regionovy byly jediné, které nikdy nejezdily ve žlutozeleném nátěru, ale po rekonstrukci rovnou dostaly nátěr ve schématu "Najbrt", následně navíc doplněný reklamními polepy.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.07.2017
Místo: Zvoleněves

Nejvyšším inventárním číslem řady 714 u Českých Drah byl stroj inventárního čísla 231. Sice tomu tak původně být nemělo a už byly v rané fázi rozpracování stroje inventárních čísel 301 a výše, poněkud rozkolísaná doba devadesátých let, spojená se zánikem ČKD Lokomotivka tomu nakonec chtěla jinak, takže u Zvoleněvsi 19. července 2017 pořízený snímek vlaku Sp 1650 zachytil v jeho čele ten nakonec poslední dokončený stroj své řady - 714.231-8.