Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.00.2016
Místo: Komořany

Ještě v roce 2016 bylo možno v provozu na systému uhelných tratí na mostecku spatřit v té době už 46 starou lokomotivu 721.556-9. Vyrobena byla pod výrobním číslem 8018 v ČKD Praha s původním určením na export do Íránu. Tam se ale nikdy nedostala a celý svůj provozní život nakonec strávila na síti severočeských uhelných dolů. Na snímku z komořanské úpravny uhlí je zachycena společně se strojem 709.525-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.12.2015
Místo: Libice nad Cidlinou

V lokomotivě 162.043, dodané ze Škody Plzeň 25.7.1991 do depa na pražskou Masaryčku, má svůj původ lokomotiva 163.243. Pod svým původním označením ale jezdila jen necelé tři roky, protože k jejímu "zpomalení" a přečíslování na řadu 163 došlo už ke dni 20.3.1994. Jako 163.243-9 byla 5. prosince 2015 u Libic nad Cidlinou zachycena v čele Pn 66301. V této podobě se její provozní kariéra uzavřela 23.1.2022, když v 17.13 hodin jako vlak Lv 54286 zastavila na přednádraží v Přerově a následně byla přistavena k rekonstrukci na dvojsystémovou. Její návrat na veřejnou železniční síť pak proběhl dne 22.3.2022, kdy pod čísly 55153/55172/52650 absolvovala trasu Přerov - Břeclav - Brno - Přerov. To už se ale úředně jmenovala 363.243 a tím začala další kapitola jejího provozního života.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.12.2015
Místo: Mstětice

Zatímco z Trutnova vezl rychlík číslo 928 "Sněžka" některý z trutnovských brejlovců řady 754, v Hradci Králové byl denodenně střídán z tamních peršingů řady 163, který ho pak dovezl až do Prahy. Například ve sváteční sobotu 26. prosince 2015 se jednalo o stroj 163.087-0, vyfotografovaný v mezistaničním úseku Čelákovice - Mstětice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.12.2015
Místo: Praskolesy

Vrcholky Hořovické pahorkatiny rámují snímek tehdy ještě nezrychleného esa 363.064-7, rozjíždějícího se 27. prosince 2015 s vlakem Os 7814 ze zastávky Praskolesy.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 30.12.2015
Místo: Lovosice

Ke stanici Lovosice se po obsluze vlečky Lovochemie 30.12.2015 blížila bangle 742.431-0. Dominantou snímku je čedičový kužel vrchu Radobýl, tyčící se nad polabskou nížinou do výšky 399 metrů nad mořem. Ten je známý také v souvislosti s nacistickou tajnou podzemní továrnou Richard (oficiální označení B5-Richard). Ta byla od roku 1944 budována v prostorách tří bývalých podzemních vápencových dolů a určena byla pro zbrojní výrobu, představovanou především motory do tanků a také výrobou elektronek, používaných v leteckých radilolokačních systémech. Délka podzemních chodeb přesahovala 25 kilometrů a na jejich odaptaci pro zbrojní výrobu, a následnou zbrojní výrobu samotnou, byly využívány tisíce vězňů z nedalekého koncentračního tábora v Terezíně a také množství totálně nasazených obyvatel litoměřicka. Po válce se v části podzemí snažili ukrývat příslušníci SS, zbytek podzemí Němci zaminovali - dvě chodby údajně jsou zaminovány ještě dnes. Podzemí je dodnes veřejnosti nepřístupné.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 30.12.2015
Místo: Lukavec

Krátce po průjezdu zastávkou Lukavec vznikl 30. prosince 2015 snímek hrbaté 130.052-4, jedoucí v čele ucelenky Wapek Pn 69051.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.01.2016
Místo: Červený Kostelec

Bývaly zimy, kdy sněžilo. Pak už bývaly jen zimy, kdy alespoň mrzlo. Tu první variantu zimy dokládá snímek pořízený 8. ledna 2016 nedaleko Červeného Kostelce, zachycující trutnovskou čtyřku 754.050-3 v čele rychlíku 928 Sněžka.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.01.2016
Místo: Velké Svatoňovice

Období, kdy "katr" 750.714-8 jezdil v podkrkonošském depu Trutnov, připomíná tento snímek, zachycující ho 8. ledna 2016 u Velkých Svatoňovic v čele R 926 "Rozkoš". Ke zmíněnému stroji ještě možno dodat, že to byl jediný z "katrů" v té době v Trutnově jezdících, který byl v této variantě nátěru.