Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2016
Místo: Dolní Zálezly

U Dolních Zálezel byla 21. dubna 2016 pořízena fotografie vlaku EC 379 "Porta Bohemica", v jehož čele toho dne jel tehdy ještě turnusový "bastard" 371.015-9.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2016
Místo: Lovosice město

Na okraji cílových Lovosic byl 21. dubna 2016 zachycen rychlík 1164 z Liberce, vedený motorovým vozem 843.010-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2016
Místo: Lovosice město

Nedlouho po překonání bájné "Brány Čech" ("Porta Bohemica") se vlak EC 175 "Robert Schumann" blíží k Lovosicím a jeho vlakový stroj, bastarda 371.004-3, k cíli své cesty dělí už jen poslední desítky kilometrů, převážně už jen stereotypně rovinatou Polabskou nížinou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2016
Místo: Dolní Zálezly

Lokomotiva 162.054-1 byla s výrobním číslem 8762 ve Škodě Plzeň dokončena v roce 1991 a po vykonání TBZ, která proběhla 13.9.1991, byla do provozu zařazena v lokomotivním depu Ostrava. Její asi nejparádnější éra je začala roku 1997 a je spojena s jejím provozem na tehdy vyjímečném páru vlaků vyjímečné kategorie "SuperCity" 502/502 "Manažer", spojícím Ostravu s Prahou v čase těsně pod čtyři hodiny. Tento vlak, složený ze třech vozů první třídy a vozu restauračního, nezastavoval v žádné nácestné stanici a jako revoluční novinku cestujícím nabízel elektrické zásuvky pro připojení noteboaků k elektrické síti a v ceně jízdenky byla také káva a sendvič. Hrstka lokomotiv na tomto spoji nasazovaných, měla v té době jako jediné v provozu schválenou rychlost 140 km/h. O 19 let později už byla "čtyřiapadesátka" obyčejná lokomotiva a jako taková byla 21.dubna 2016 u Dolních Zálezel zachycena v čele obyčejného spěšňáku číslo 1685.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.04.2016
Místo: Adršpach

Trutnovská "krabička" 810.541-3 byla na vlaku Os 15757 dne 29. dubna 2016 zachycena na okraji Adršpachu právě v okamžiku, kdy minula skalní věže Pážátko, Česnek a Ztracenec. Celému, několikrát denně se opakujícímu divadlu, kdy pod milióny let starými pískovcovými mohykány s klapotem kol projíždí poskakující motoráček, v levé části snímku přihlíží ještě část skalního útvaru Tři obři.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.05.2016
Místo: Brandýsek

Jarní zátiší ve stanici Brandýsek, nacházející se na trati z Kladna do Kralup, bylo 5. května 2016 doplněno vlakem Os 19813 v podání Regionovy 814.090-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.06.2016
Místo: vlečková sieť SHD Most

V depu Mostecké uhelné v Komořanech odpočívala 1. června 2016 lokomotiva 709.534-2. Stroje této řady jsou u MUS používány nejen k posunovacím a pomocným výkonům v oblasti Komořan, ale také jsou nasazovány do traťové služby na přepravě uhlí z Hrabáku, do elektrárny Počerady.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.06.2016
Místo: vlečková sieť SHD Most

V úpravně uhlí Komořany odpočívaly v červnu 2016 dvě ze zdejších lokomotiv - velké lego 709.525-0 a velký hektor 721.556, který v té době byl už posledním mohykánem své řady u Mostecké uhelné.