Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.05.2006
Místo:
Stráž nad Ohří
V květnu 2006 byl elektrický provoz na stále ještě levostranné dvojkolejce údolím Ohře už "na spadnutí". Jednou z lokomotiv, vykonávající zde v tomto období postrky dvojčatům zamračených, nasazovaných na vlaky s energetickým uhlím, byl i stroj 749.227-5, zachycený 10. května 2006 u Stráže nad Ohří.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.05.2006
Místo:
Jeneč
Ve staniči Jeneč zastavil odpoledne 12. května 2006 osobní vlak z Prahy do Kladna, tvořený sólo motorovým vozem 810.091-9.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.05.2006
Místo:
Depo Česká Třebová
Příjemné jarní pondělí 22.května 2006 bylo posledním dnem existence zabračené 749.249, která na šrotišti v České Třebové toho dne definitivně podlehla planemům hořáků autogenu.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.05.2006
Místo:
Česká Třebová
Dne 24.3.1988 převzalo v ČKD Praha lokomotivní depo Nymburk dvojici lokomotiv 730.016 a 017, které v jeho stavu doplnily pětici lokomotiv inventárních čísel 008 až 012, vyrobených a dodaných o tři roky dříve. Zajímavostí je, že i přes to, že v době dodání lokomotiv 730.016 a 017 už platil nový systém označování hnacích vozidel ČSD, byly tyto stroje z výroby osazeny tabulkami se starým, v té době už vlastně neplatným označením T457.0016 a T457.0017. Paradoxem také je, že o tři měsíce dříve z ČKD dodávané stroje řady 743, už tabulky s novým řadovým označením z výroby osazené měly. Na snímku z 22. května 2006 se už notně ošuntělá lokomotiva 730.016-3 představuje v České Třebové. Později se právě tato lokomotiva, společně se sesterským strojem inventárního čísla 015, jako jediní zástupci své řady dočkaly nalakování do modrého korporátního nátěru ČD Cargo.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.05.2006
Místo:
Česká Třebová
Bývalý ostravský čmelák 771.105-4 postával 22. května 2006 v odstavném kolejišti přiléhajícímu k depu v České Třebové a čekal až na něj přijde řada a zakousne se do něj plamen autogenu. I pro něj byla Česká Třebová stanicí konečnou.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.05.2006
Místo:
Letohrad
Nejstarší sériová "osmsetdesítka" provozovaná v českých zemích, byl vůz inventárního čísla 007. Dodávky sériových M152.0 byly zahájeny vozy čísel 003 až 006, dodaných na východ Slovenska a právě počínajem vozem M152.0007 se tyto motorové vozy objevily i na Moravě a následně i v Čechách. Samotná 810.007-5 se postupem let přesunula do Čech a jejím domovem v současné době je lokálka z Olbramovic do Sedlčan, kde společně s 810.184 tvoří dvojici tamních kmenových vozidel. Okolo roku 2006 ovšem jezdila nějakou dobu také ve východních Čechách, jak dokládá její snímek pořízený 22.5.2006 v depu Letohrad.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
00.06.2006
Místo:
Nelahozeves zámek
Ze zastávky "Nelahozeves zámek", situované přímo pod nelahozevesským zámkem, se jednoho červnového rána roku 2006 rozjížděl osobní vlak do Prahy, na jehož konci se vezl řídící vůz 971.017-9.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.06.2006
Místo:
Kladno
V čele "hejna krabiček" řady 010 zastavila 5. května 2006 ve stanici Kladno rakovnická "veselá kráva" 714.230-0.