Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.10.2014
Místo:
Třebušice
Jedním ze čmeláků. které se vyskytovaly na kolejové síti Mostecké uhelné, byl stroj 770.516-3, jezdící zde pod místním evidenčním číslem 239. Vyroben byl v ČKD Praha s výrobním číslem 11602. V roce 2014, kdy vznikla jeho fotografie na známém, dnes už ovšem nepřístupném souběhu silnice a důlní tratě u Vršan, se jeho služba pomalu chýlila ke konci. Už v roce 2019 bylo jeho torzo k vidění v České Třebové s určením jako základ pro rekonstrukci na lokomotivu typové řady "EffiShunter 1600" pro železárny v ukrajinském městě Krivoj Rog.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.10.2014
Místo:
Třebušice
Od roku 1989 je na mostecku v provozu krokodýl 27 E2 výrobního čísla 8505, v číslovacím systému Mostecké uhelné zařazený pod evidenčním číslem 705. Poblíž souběhu důlní tratě a dnes už uzavřené silnice z Třebušic na Hrabák byl 14. listopadu 2014 zachycen vzápětí po té, co z Třebušic vykonal postrk ložené soupravy, vezené zdejší šachťáckou lokomotivou 721.556.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.10.2014
Místo:
Vintířov
Poslední z pětadvaceti lokomotiv typu Škoda 27E2, dodaných na jaře 1989 podniku "Hnědouhelné doly a briketárny Sokolov", stroj továrního čísla Škoda 8542, jemuž v Sokolově bylo přiděleno podnikové evidenční číslo 258, byl zastižen 15. října 2014 nedaleko Vintířova. V té době už byl po modernizaci elektrické výzbroje a v souvislosti s tím obdržel od drážního úřadu i "počítačové označení" 127.501-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.10.2014
Místo:
Vintířov
Nejmenší obsah síry ze všech hnědouhelných těžebních lokalit v ČR vykazovalo uhlí těžené ve velkolomu Jiří na Sokolovsku, díky čemuž až do roku 2010 bylo využíváno k briketování. V současné době je velkolom Jiří už propojen s bývalým velkolomem Družba a těžba uhlí zde probíhá v jeho západní části, přiléhající k obcím Lomnice a Svatava. V této oblasti bylo v minulosti několik hlubinných dolů, povrchovým způsobem zde dnes dochází k přetěžování zdejšího ložiska. Na snímku pořízeném 15. října 2014 odklizová lokomotiva Škoda 27E evidenčního čísla 258 odváží z Jiřího další várku místního uhlí do elektrárny Vřesová, nacházející se zhruba 3 kilometry severně od velkolomu Jiří.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.10.2014
Místo:
Vintířov
Prakticky za humny obce Vintířov byla typicky zasmušile podzimního 15. října 2014 se soupravou vozů "Talbot" zachycena odklizová lokomotiva typu Škoda 27E šachteního evidenčního čísla 258.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
18.10.2014
Místo:
Benešov u Prahy
Stejná lokomotiva, jen o několik set kilometrů jinde a na trati mířící do úplně jiné části Čech. "Eso" 362.079 v čele R 647 "Blaník" mířilo podzimního 18. října 2014 do jižních Čech a objektiv fotoaparátu ho zastihl před Benešovem u Prahy.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.10.2014
Místo:
Roztoky-Žalov
V roce 2014 bylo na osobních vlacích do Kralup nad Vltavou nasazení letitých jednotek řady 451 ještě všední, turnusovou záležitostí. Na snímku pořízeném 21. října 2014 před zastávkou Roztoky-Žalov je zachycen osobní vlak 9638, vedený elektrickým vozem 451.091-3.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.10.2014
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
Na konci své první provozní sezóny na "Cyklohráčku", jezdícím z Prahy-Masarykova nádraží do Slaného, byla 28. října 2014 při vjezdu na Masarykovo nádraží v Praze zachycena "Esmeralda" 812.613-8 ve spojení s řídícím vozem "Kasandrou" 912.001. Lokomotiva řady 714, vezoucí se v tu chvíli pouze na závěsu, byla na Cyklohráček nasazována v podzimním období v době padání listí, které "Esmeralda" poněkud hůře zvládala.