Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.05.2006
Místo:
Kropáčova Vrutice
V roce 2006 byl R 942 z Prahy do Tanvaldu o víkendech turnusově v režii vršovických zamračených řady 749. Díky tomu mohl 7. května 2006 krátce po čtvrt na jedenáct dopoledne vzniknout za Kropáčovou Vruticí snímek stroje 749.006-3.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.05.2006
Místo:
Všetaty
Trať z Prahy do Turnova patřila po dlouhé roky k hlavním vozebním ramenům motorových pražských motorových vozů řady 854. Bylo zde nasazovány na většinu rychlíků (přičemž část z nich byla prodloužena až do Tanvaldu) a také na část osobních vlaků, zvláště v úseku z Prahy do Mladé Boleslavi. Období velkého provozu "hyder" na trati 070 připomíná snímek ze 7. května 2006, kdy před výpravní budovou ve Všetatech zastavil s osobním vlakem motorový vůz 854.035-3.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.05.2006
Místo:
Mladá Boleslav hl.n.
Ve stanici Mladá Boleslav hlavní nádraží zastavil 9.května 2006 se svým vlakem brejlovec 750.061-4, aby po vykřižování vyrazil do cíle své cesty, do Nymburka.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.05.2006
Místo:
Bakov nad Jizerou
Pod částečně patrnou zříceninou hradu Zvířetice vjíždí do stanice Bakov nad Jizerou rychlík číslo 810. V kalendáři se píše datum 9. května 2006 a v jeho čele jede tehdy nymburská lokomotiva 749.224-2.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.05.2006
Místo:
Bakov nad Jizerou
V roce 2006 byly osobní vlaky mezi Českou Lípou a Bakovem nad Jizerou v režii motorových vozů řady 843. Na snímku z 9. května 2006 je v Bakově nad Jizerou během čekání na čas odjezdu zachycen vůz 843.006-8.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.05.2006
Místo:
Stráž nad Ohří
Po trati klikatící se podél řeky Ohře projížděl 10.května 2006 rychlík číslo 692, vedený z Děčína až do Chebu lokomotivou 363.114. Protože trakční vedení mezi Kadaní a Karlovými Vary ještě nebylo uvedeno do provozu, vystavovalo chomutovské depo v jednodenním oběhu jednu lokomotivu řady 750, jejíž pracovní náplní byla přípřežní služba na všech rychlících údolím Ohře projíždějících. Dne 10.května 2006 na tomto výkonu byl nasazen brejlovec 750.287-5, zachycený nedaleko stanice Stráž nad Ohří.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.05.2006
Místo:
Chomutov
Názorným důkazem toho, jak byly lakovány motorové vozy řady 810 v červenožlutém unifikovaném nátěru, nám podává provozně ošuntělý motorový vůz 810.152-9, postávající 10. května 2006 před rotundou tehdy ještě funkčního depa v Chomutově. Vozová skříň se nejprve celá nalakovala žlutou barvou, aby se pak ve spodní a okenní partii doplnila nástřikem barvy červené. Při provozně větším opotřebování laku pak docházelo k "prolínání" obou barev, tak jako u vozu na snímku.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.05.2006
Místo:
Chomutov
Klid pozdního jarního odpoledne na nádraží v Chomutově narušil 10.5.2006 příjezd jednoho z chebských rychlíků v čele s esem 363.115-7. To zde dostane přípřež v podobě brejlovce 750.287, který mu pomůže zdolat ještě nedokončenou elektrizaci na trati v údolí Ohře, aby v Karlových Varech brejlovec z přípřeže opět odstoupil, a kmenové eso dovezlo svůj rychlík až do cílového Chebu.