Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.03.2014
Místo: Praha Masarykovo n.

Provozní osudy motorového vozu 812.613-8, příliš složité nejsou. Jeho prvotní provozní nasazení probíhalo nejprve od března 2002 v DKV Valašské Meziříčí, aby od června 2002 pokračovalo v PJ Rakovník, na jehož vozebních ramenech Esmeralda, vyjma zápůjček do Valmezu a Klatov v roce 2003, jezdila až do června 2012, kdy byla z provozu odstavena. Když byla v listopadu 2012 na odstavení převezena do Loun, vypadalo to, že se nad ní stahují mraky. Zlom ale nastal na jaře 2014, kdy byla předána do PJ Praha Libeň, s určením pro vozbu "Cyklohráčku" do Slaného, na který poprvé oficiálně vyjela 17.5.2014. Než se tak stalo, proběhla 23.3.2014 zkušební jízda Praha - Slaný a zpět, která byla prubířským kamenem po jejím předchozím dlouhodobém odstavení a také její premiérové nasazení na trase do Slaného. Na snímku pořízeném na Negrelliho viaduktu je zmíněná zkušební jízda zachycena při odjezdu z Masarykova nádraží do Slaného, jedouc pod číslem Sv 1.nsl 9782. Na "Cyklohráčku" jezdila až do roku 2018.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.03.2014
Místo: Praha Masarykovo n.

Reinkarnací vozů 810.038-0 a 010.233-5 vznikla motorová jednotka 814.044-4 + 914.044-3. Ta se představuje na snímku pořízeném 26. března 2014, na němž je zachycena na vjezdu na pražskou Masaryčku v čele vlaku Sp 1887 z Kladna.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

Od února do června roku 1977 převzaly ČSD v plzeňské Škodě čtyřicítku lokomotiv továrního typu 79E. Na snímku pořízeném 11. dubna 2014 u Úholiček je zachycen předposlední z nich, stroj inventárního čísla 039, jedoucí v čele vlaku Nex 41309.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

Tehdy ještě žlutou čárou ponoru se honosící "eso" 363.065-4 bylo 11. dubna 2014 vyfotografováno v čele kontejnerového Nex 41313 krátce po průjezdu zastávkou Úholičky.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

Údolím Vltavy nedaleko Úholiček projížděl 11. dubna 2014 rychlík 601 "Chomutovka", vedený toho dne strojem 151 001-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

Od 31. srpna 1966 brázdila koleje někdejších ČSD elektrická jednotka EM 475.1056 + 055. Dodána byla do LD Praha, kde jezdila většinu svého provozního života, vyjma období od 1.12.1966 do 30.5.1967, kdy jezdila pod křídly LD Ústí nad Labem. Jednotka jezdila dlouhé roky ve svém původním složení, ovšem po zrušení vozu 451.055 v roce 1997 zůstal vůz 451 056-4 osamocen a později byl spojen se záložním vozem 451.098. V této sestavě byla tato jednotka zachycena 11. dubna 2014 u Úholiček, v čele výlukového osobního vlaku číslo 33119 z Kralup do Prahy Masarykova nádraží.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

Rok 2009 znamenal pro lokomotivní park Českých Drah nástup tvrdé nátěrové unifikace v podobě počátku uplatňování nového firemního nátěru hnacích vozidel ČD podle návrhu ostravského Studia Najbrt. Zvláště jeho první, výrazně světle šedá vaianta, se dostala jen na omezený počet hnacích vozidel, u řady 150/151 zastoupené pouze trojicí strojů čísel 151.008, 151.027 a 150.226. Od roku 2010 pak začala aplikace nové varianty tohoto nátěru, vyznačující se nátěrem lokomotivního rámou barvou "umbra šedá". Jedna z trojice prvních, stroj 151.008-0, byla v čele R 605 Karlex zachycena 11. dubna 2014 u zastávky Úholičky.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.04.2014
Místo: Úholičky

U zastávky Úholičky byl 11. dubna 2014 zachycen rychlík číslo 679, vedený strojem 163.249-6. Ten vznikl "spomalením" někdejšího stroje 162.049, který v prosinci 1993 daroval své původní rychlé podvozky lokomotivě 362.166.