Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.04.2006
Místo: Sliač-kúpele

Za stanicí Sliač-kúpele byla 14.dubna 2006 zachycena jedna z perel zvolenského depa, lokomotiva 754.054-5, kterak v čele vlaku Ex 141 "Detvan" uhání do cílového Zvolena.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.04.2006
Místo: Zvolen os.st.

Pod zvolenským zámkom (známějším také pod poněkud nepřesným označením "zvolenský hrad") byl 15. dubna 2006 na odjezdu ze Zvolena s rychlíkem 811 "Horehronec" zachycen brejlovec 754.010-7. Ten je sice po většinu svého provozního života kmenovým zvolenským strojem, přesto jeho první roky provozu jsou spjaty nikoliv se Slovenskem, ale s tratí Plzeň - Praha, na které jako původně plzeňský stroj najížděl své první tisíce kilometrů.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.04.2006
Místo: Zvolen

Na snímku pořízeném v RD Zvolen 15. dubna 2006 je zachycen zdejší nejstarší "velký hektor" nesoucí inventární číslo 004. Zatímco "čtyřka" závěr svého provozního života strávila převážně na tratích středního Slovenska (Zvolen, Banská Bystrica, Brezno), její starší sesterské stroje inventárních čísel 001 a 002 bylo možno spatřit až na samém východě Slovenska, kde dlouhé roky patřily ke koloritu provozu především v Čiernej nad Tisou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.04.2006
Místo: Zvolen

Dne 30.5.1967 přijala lokomotivka Škoda v Plzni objednávku číslo 17711/67-12, jejímž předmětem byla dodávka padesáti lokomotiv továrního typu 47E5, v provozu později označených jako S 499.0 inventárních čísel 071 až 120. Jednou z nich byla i lokomotiva S 499.0111, dodaná v roce 1969 do depa Bratislava. TBZ úspěšně vykonala 8.9.1969 a poté už jí čekalo 48 let provozu u ČSD / ŽSR / ZSSK. Ani jejím zrušením v roce 2017 se její osud neuzavřel - po odprodeji dopravci LokoTrain byla přistavena k EH opravě do ČMŽO Přerov. Ta na ní byla koncem února 2020 dokončena a laminátka 240.111-5 se vrátila do provozu v novém slušivém nátěru, tvořeném kombinací bílé, černé a šedivé barvy. Na snímku z 17. dubna 2006 je zachycena v depu Zvolen, ve společnosti místní žehličky 210.012.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.04.2006
Místo: Depo Zvolen

"1948 - zbúrané a novopostavené za 70 dní" hlásá nápis u točny depa ve Zvolenu. U toho drobného reliktu dob, kdy probíhalo poválečné budování zdejšího depa, byly 17.dubna 2006 ve chvíli odpočinku zachyceny stroje 773.010-4, 771.092-4, 770.052-9, 742.286-8, 721.004-0 a 753.237-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.04.2006
Místo: Nymburk hl.n.

 Jednou z lokomotiv, která v divokých, a na naší železnici také řádně barevných, devadesátých letech dostala pestrý nátěr, byl kocour 742.026-8. Už trošku omšelý a ve svém "bohumínském nátěru" ve středních Čechách nepřehlédnutelný stroj byl na nymburském hlavním nádraží vyfotografován 19. dubna 2006.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.04.2006
Místo: Jestřebí

Lokomotiva T478.3001 byla v ČKD Praha vyrobena v roce 1968 s výrobním číslem 7288 a z výroby byla osazena prototypovým dieslem K 12 V 220 DR. Ten v ní ale nevydržel dlouho, neboť ještě během zkoušek do něho byl osazen motor sériového provedení, ovšem seřízený na výkon 1470 kW. Spolu s novým motorem do ní byly zavázány trakční soukolí s upraveným trakčním převodem 74:19, který lokomotivě dovoloval maximální rychlost 120 km/h. Protože další zkoušky prokázaly nadměrné přetěžování trakčně důležitých celků lokomotivy, byla později upravena zpět na původní provedení s maximální rychlostí 100 km/h. K ČSD byl tento brejlovec převzat 28.11.1968 do LD Hradec Králové... Na snímku z 19.4.2006 byl zachycen během posunu se soupravou sypáků na vlečce pískovny v Jestřebí.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.4.2006
Místo: Praha-Braník

Čas odvál do minulosti nejenom výrobu piva v pivovaře v Braníku, ale i provoz lokomotiv řady 714 v osobní dopravě na Posázavském Pacifiku, stejně tak jako původní podoba nádraží Praha-Braník byla nahrazena moderní podobou se zvýšenými betonovými, nástupišti obehnanými desítkami metrů železného zábradlí. Nic z toho 20.dubna 2006 ještě nebyla pravda a tak mohl vzniknout snímek lokomotivy 714.023-9 zastavující s osobním vlakem v Braníku, pod siluetou tehdy ještě funkčního pivovaru. Tomu se ovšem čas už povážlivě krátil, neboť vaření piva zde bylo ukončeno za necelý rok, v lednu 2007.