Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.03.2013
Místo:
Libochovany
Ze zastávky Libochovany se 5. března 2013 rozjíždí vlak Os 6406, sunutý peršingem 163.100-1. Snímku dominují po pravé straně 459 metrů vysoký vrch Deblík a u levého okraje pak kostel svaté Barbory v Dubici. Vlak míří do stanice Sebuzín, nacházející se na opačné straně vrchu Deblíku. Právě tato stanice se pro zmíněnou lokomotivu stala 1. září 2015 stanicí konečnou, neboť toho dne tam při jízdě s vlakem Os 6416 zahořela a opravena již nebyla.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.03.2013
Místo:
Libochovany
Pod panoramatem kopců Českého Středohoří projížděla 5. března 2013 obcí Libochovany ucelenka uhláků v čele s ústeckou 123.019-2.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.03.2013
Místo:
Libochovany
Když se v listopadu 2011 do PJ Děčín z opravy v ČMŽO Přerov vrátil "peršing" 162.011-1, svým reklamním nátěrem "Muzeum ČD Lužná u Rakovníka" rozšířil počty reklamních lokomotiv u Českých Drah. Zmíněný stroj byl v čele R 889 zachycen před Libochovany 5. března 2013, ve stavu dokládajícím, že zima byla "tuhá a krutá".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.03.2013
Místo:
Libochovany
Pro s určením pro lokomotivní depo Ostrava byla ve Škodě Plzeň 11. července 1991 převzata lokomotiva 162.040-0. Po létech provozu na výkonech ostravského depa se postupem času tento stroj přesunul ze severu Moravy přes Prahu na sever Čech, do Děčína, kde byl 5. března 2013 zachycen u Libochovan v čele rychlíku 891 z Ústí nad Labem do Kolína.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.03.2013
Místo:
Nelahozeves zámek
Z důvodu výluky proti správnému směru projížděl 14. března 2013 zastávkou Nelahozeves zámek vlak EC 173 "Vindobona" vedený bastardem 371.002-7.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.03.2013
Místo:
Nelahozeves zámek
Výrobní číslo 8747 v továrním seznamu plzeňské Škodovky dostala lokomotiva 162.039-2. Dne 18.7.1991 byla spolu se sesterskými lokomotivami inventárních čísel 037 a 038 převzata přejímačem ČSD všechny byly odeslány do LD Ostrava, které se v tomto období stalo jedním ze tří provozovatelů "peršingů" tehdy nové řady 162. Na úspěšné vykonání TBZ si ale "devětatřicítka" musela počkat poměrně dlouho, až do 13.9.1991, kdy společně se stroji 162 čísel 052, 053 a 054 tuto podmínku pro nasazení do běžného provozu splnila a mohla konečně být nasazena do běžného provozu. Snímek ze 14. března 2013 zachycuje t.č. děčínský stroj 162.039 v čele rychlíku 783 při průjezdu zastávkou Nelahozeves zámek.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.03.2013
Místo:
Nelahozeves zámek
Proti proudu Vltavy mířila do Kralup ucelenka cisteren v čele se strojem 740.518-6. Snímek zachycující její průjezd zastávkou Nelahozeves zámek byl pořízen 14. března 2013.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.3.2013
Místo:
Nelahozeves zámek
Mezistaničním úsekem Kralupy nad Vltavou - Nelahozeves projíždí 14.3.2013 osobní vlak 6914 z Prahy do Ústí nad Labem, sunutý elektrickým vozem 471.062. Právě v těchto místech byly v roce 1947 natáčeny scény pro film Železný dědek, ve kerých Jaroslav Marvan jakožto strojvedoucí Matys zachraňuje svoji lokomotivu Lízu před útokem kotláře.