Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.05.2009
Místo:
Chlumín
Neratovická dispečerka 750.079-6 se v podvečer 27. května 2009 postavila do čela vlaku Pn 64502, v jehož čele byla zachycena před zastávkou Chlumín. Oba čelníky této lokomotivy byly později jako u jedné ze tří strojů své řady upraveny na provedení se čtyřmi návěstnímy svítilnami. Krom 079 byla tato úprava provedena ještě u břejlovců čísel 060 a 077.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.06.2009
Místo:
Ostrov nad Ohří
Dodávky lokomotiv řady 363 do někdejšího lokomotivního depa České Budějovice byly zahájeny počátkem roku 1987, kdy do Budějic z Plzně postupně dorazilo sedm strojů vyrobených v rámci druhé výrobní série. Jednalo se o "esa" inventárních čísel 053 až 057, 079 a 080. Jedno z oněch prvních budějovických, 363.054-8, bylo 17. června 2009 zachyceno v čele rychlíku 612 "Bílina" před Ostrovem nad Ohří.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.06.2009
Místo:
Ostrov nad Ohří
R 610 "Karlex" se 17. června 2009 blíží k Ostrovu nad Ohří. V jeho čele jelo ten den "eso" 363.070-4, vyrobené v plzeňské škodovce v rámci 3. výrobní série lokomotiv typu 69E3.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.07.2009
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Před domečkem pro mašinky v Kralupech nad Vltavou se 5.července 2009 sešla hned pětice lokomotiv ČD Cargo, čekajících na své výkony na okolních tratích. Dvojici zamračených v popředí, nesoucích inventární čísla 354 a 154, doplňuje ještě trojice strojů v pozadí - 751.364, 753.752 a 742.261.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.07.2009
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Na ranním sluníčku se 5. července 2009 před depem v Kralupech nad Vltavou vyhřívala dvojice zamračených 751.354-2 a 751.154-6.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.07.2009
Místo:
Nelahozeves zámek
Pod zámkem v Nelahozevsi 7.července 2009 zaduněla směska Pn 66801, vedená ústeckou lokomotivou 122.019-3.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.07.2009
Místo:
Nelahozeves zámek
Na vlaku EC 171 "Hungaria" jela 17. července 2009 mimořádně německá lokomotiva 180.002-8, která byla se zmíněným vlakem zachycena u zastávky Nelahozeves zámek. Už o pět let později, 18. srpna 2014, byl tento stroj součástí konvoje lokomotiv které dorazily do Děčína z německého Chemnitz. Jednalo se o prvních osm strojů "bastardů" odprodaných DB Schenker českému dopravci TSS Cargo. Bohužel od té doby se tento stroj v provozu neobjevil a je otázkou, jaká ho čeká budoucnost.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.07.2009
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Před kralupskou "lokomotivní kůlničkou" se 22.července 2009 sešla trojice zamračených řady 751, nasazovaných v té době do provozu v oblasti Kralup a Kladna. Každá z nich svůj provoz u ČSD začínala v jiném depu - stroj inventárního čísla 228 byl 30.4.1971 dodán do depa Praha-Libeň, lokomotiva č.154 byla 10.4.1969 dodána do depa Děčín, a stroj č.176 zařadilo do svého stavu ke dni 29.1.1970 depo Zdice. Přesto právě uprostřed stojící 751.154 v Kralupech odjezdila většinu svého provozního života. I když provoz u ČSD zahájila 18.dubna 1969 vykonáním TBZ v již zmíněném Děčíně, k 1.8.1973 byla předána do Kralup, kde pak zůstala po většinu svého provozního života, s vyjímkou nedlouhé epizody, kdy jezdila v Lounech a závěrečné fáze jejího provozu, kdy se vznikem ČD Cargo se jejím domovem stalo SOKV v Ústí nad Labem.