Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.10.2010
Místo:
Bělá u Staré Paky
Pod výrobním číslem 95399 byl v Moravskoslezské vagonce ve Studénce v roce 1996 vyroben motorový vůz 843.011, jenž byl Českými Drahami převzat 15. ledna 1997 s určením pro depo Děčín. O třináct let později, 29. října 2010, byl zmíněný vůz zachycen na jednom z viaduktů někdejší Pardubicko-liberecké dráhy, kterak se s R 1267 blíži k zastávce Bělá u Staré Paky.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.10.2010
Místo:
Bělá u Staré Paky
Líbivou krajinou Krkonošského podhůří projížděl 29. října 2010 nedaleko Bělé u Staré Paky liberecký rychlík číslo 1269, vedený toho dne motorovým vozem 843 009-2.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.10.2010
Místo:
Lbín
Obloukem za zastávkou Lbín projížděla 31. října 2010 uhelka 122 015-1. "Létající talíř," sledující její jízdu ve strytu kopců, není dílo mimozemské civilizace, nýbrž několika maďarských firem, jelikoš se jedná o 63 metrů vysoký vodojem věžového typu vybudovaný v letech 1987 - 1989 v lokalitě Teplice - Nová Ves. V současné době ovšem není k vodárenským účelům využíván a slouží jako vodárenská rezerva.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.10.2010
Místo:
Želenice nad Bílinou
Okolo 539 metrů vysokého vrchu Bořeně projíždí odpoledne 31. října 2010 "eso" 362.079. Snímek byl pořízen na známém místě před zastávkou Želenice nad Bílinou.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
04.12.2010
Místo:
Horky u Tábora
Ještě v době, kdy na "Bechyňce" byly všední záležitostí osobní vlaky složené z žehliček a osobních vozů klasické stavby, byl 4. prosince 2010 pořízen za zastávkou Horky u Tábora snímek vlaku Os 28410 v čele se strojem 113.002-0.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.02.2011
Místo:
Ostružná
Z lokomotivy 752.036 vznikla v říjnu 1995 v ŽOS, spol.s r.o. Česká Třebová lokomotiva 749.250-7. Na nové označení byla přečíslována ke dni 9.10.1995, kdy také obsolvovala novou Technicko bezpečnostní zkoušku. Po rekonsrukci byla do provozu nasazena v provozní jednotce Šumperk a náplní její vozby byly také spěšné vlaky a rychlíky na vozebním rameni do Jeseníku, což dokládá snímek pořízený mrazivého 1. února 2011, kdy s vlakem Sp 1702 sjížděla z Ostružné k Branné.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.02.2011
Místo:
Krahulov
Dlouholetá brněnská "čtyřka" 754.045-3 po desetitisících kilometrech najezděných na dvojkolejce mezi Brnem a Českou Třebovou přešla do vozby rychlíků přes Vysočinu, na trať mezi Brnem a Jihlavou. V době, kdy se její provoz v Brně pomalu dostával do závěrečné fáze, byla zachycena 9. února 2011 před Krahulovem, v čele R 665 "Jakub Krčín".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.02.2011
Místo:
Želénky
Čtvrtá výrobní série lokomotiv řady 363 byla ČSD přebírána ve Škodě Plzeň během první poloviny roku 1988. O celkem pětašedesát lokomotiv se podělila depa Bratislava (č.088 až 107, 133 až 147), České Budějovice (085, 086, 108 až 117, 125 až 132, Praha střed (118 až 124) a Plzeň (083, 084, 087). Jedna z těch původně českobudějovických, 363.126-4, byla s vlakem R 610 "Karlex" zachycena nedaleko severočeských Želének 23. února 2011.