Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.01.2006
Místo:
Brno-Maloměřice
V plzeňském depu začala v létě 1975 provozní kariéra lokomotivy S499.0223. Později se ze západu Čech přesunula na jih Moravy, kde svoji provozní kariéru také ukončila. Počátky své služby v DKV Brno ještě odjezdila v unifikovaném nátěru vz.88., jak dokládá její snímek pořízený 9.ledna 2006 nedlouho poté, co s vlakem Os 4606 opustila obvod stanice Brno-Maloměřice. Ze stavu DKV Brno byla vyškrtnuta dne 15. 9. 2017, kdy byla společně se strojem 242.243 prodána firmě CZ LOKO Česká Třebová.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.01.2006
Místo:
Brno-Maloměřice
Z důvodu napěťové výluky, zavedené kvůli otloukání stále více se prodlužujících, a k trakčnímu vedení se přibližujících, rampouchů v Husovickém tunelu, byly 9. ledna 2006 vlaky mezi brněnským Královopolským a Maloměřickým nádražím, vedeny s přípřeží nezávislé trakce. Vlakové "eso" na rychlíku R 613 "Jan Palach" tak dostalo na přípřež tehdy ještě brněnskou "čtyřku"754.045-3.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.01.2006
Místo:
Brno-Maloměřice
Nedlouho po odjezdu ze stanice Brno-Maloměřice byl 9. ledna 2006 zachycen osobní vlak číslo 4946, v čele s tehdy ještě maloměřickým strojem 263.002-8.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.01.2006
Místo:
Zvolen
Laminátka 240.135-4 byla ve Škodě Plzeň vyrobena na základě objednávky č.j. 24 546/68-12, vystavené dne 2.10.1968 na pětadvacet lokomotiv továního typu 47E6. Stroj výrobního čísla Škoda 6097 byl pod označením S499.1017 do RD Bratislava dodán 10. března 1970. Bratislavské depo pak bylo této laminátce domovem další desítky let, vyjímkou byla pouze její zápůjčka do Českých Budějovic v období od 13.10.1978 do 12.11.1979. Dalším důležitým datem v jejím provozním životě je 26. červen 1985, kdy byla po rekonstrukci převodu přeznačena na S499.0135. Už v tomto provedení, byť s označením k 1.1.1988 modifikovaném na 240.135-4, byla v lednu 2006 vyfotografována během provozní přestávky v depu Zvolen.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.01.2006
Místo:
Zvolen
U přesuvny zvolenského depa postávaly 28. ledna 2006 místní "okuliarniky" 753.255 a 753.237. Hrstka zvolenských strojů řady 753, které v devadesátých letech neprošly rekonstrukcí na řadu 750, byla až do konce svého provozu nasazována jednak ve dvojicích na průběžné nákladní vlaky Zvolen - Košice, jednak byly strojovou stanicí Brezno nasazovány na manipuláky na okolních tratích.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
30.01.2006
Místo:
Horná Štubňa
Prakticky přesně v místě, kde mezi zastávkou a nádražím v Hornej Štubni dnes trať po mostní estakádě překonává silnice R3, byla 30. ledna 2006 v čele osobního vlaku číslo 7503 vyfotografována zvolenská "čtyřka" 754.011-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
30.01.2006
Místo:
Horná Štubňa
Dvojice motorových vozů řady 810 byla nedaleko Hornej Štubňi zastávky zachycena 30. ledna 2006 na vlaku Os 5612. Zatímco na postrku vlaku se činil vůz inventárního čísla 625, v čele vlaku je zachycen vůz 810.160-2.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
30.01.2006
Místo:
Horná Štubňa obec
U zastávky Horná Štubňa obec byl mrazivého 30. ledna 2006 vyfotografován osobní vlak číslo 7302, s jehož třemi vozy do Turčianské kotliny právě sjížděl zvolenský "okuliarnik" 750.185-1.