Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
25.05.2008
Místo:
Rtyně v Podkrkonoší zastávka
U Rtyně v Podkrkoší zastávky byl v podvečer 25. května 2008 zachycen tehdy trutnovský brejlovec 750.162-0 s rychlíkem R 658 z Trutnova do Prahy. I když tento stroj na našich kolejích v této podobě již nejezdí, naše tratě úplně neopustil, neboť na podzim 2011 byl modernizován a přeznačen na 750.713-0.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.07.2008
Místo:
Zvolen mesto
Do zastávky Zvolen mesto vjížděl 16. července 2008 vlak R 804 "Sitno", vedený bratislavskou laminátkou 240.121-4. Ta byla ve Škodě Plzeň vyrobena jako S499.1003 s výrobním číslem 6083 a 4.2.1970 byla dodána do depa Bratislava hlavné. Svoji Technicko bezpečnostní zkoušku úspěšně absolvovala na trati Brno - Břeclav o šest dní později. V souvislosti se změnou převodu a výsledným "zpomalením" ji v roce 1985 čekalo přeznačení na S499.0121. Provozní život s novým označením pro ní začal 25. října 1985 po vykonání další TBZ.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.08.2008
Místo:
Depo Plešivec
U rotundy depa ve slovenském Plešivci se 17. srpna 2008 sešly zamračené 751 116-5 a 751.198
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.08.2008
Místo:
Velké Svatoňovice
Trutnovská 750.346-9 prošla v DPOV Nymburk v první polovině roku 2008 vyvazovací opravou, při které dostala nový atypický nátěr, jakousi obdobu červeného laku, ve kterém jezdil stroj 750.285. Do provozu se znovu dostala 7. srpna. Nejčastěji byla na výkonech trutnovského depa nasazována jako náhrada lokomotiv řady 754 na rychlících mezi Trutnovem a Hradcem Králové. Dne 27.8.2008 byla v čele R 657 vyfotografována u Velkých Svatoňovic.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.09.2008
Místo:
Ostružná
Jedním z motorových vozů řady M262.0 / 830 bývalých ČSD, který podstoupil remotorizaci, během které mu byl dosazen původně lodní motor typu 6S150PV2A, byl i motorový vůz M262.0234. Jeho remotorizace byla v ŽOS Šumperk provedena v červnu 1985 a obdržel po ní nové označení M262.1008. Po dalším přeznačení se z něj od 1. ledna 1988 úředně stal vůz 831.234-0 a jako takový už i dojezdil. Závěr jeho provozu byl nerozlučně spjat s provozem na tratích v okolí Šumperka a v Jeseníkách. Zde byl také 3. září 2008 pořízen jeho snímek zachycující ho mezi stanicemi Ostružná a Branná při jízdě s vlakem Os 3615.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.09.2008
Místo:
Ostružná
Nezaněnitelné dunění spalovacích motorů typu ČKD 6 S 150 PV 2A, osazených v motorových vozech řady 831, se ještě v roce 2008 několikrát za den rozléhalo lesy a údolími v Jeseníkách. Jedním ze šumperských motorových vozů zde jezdících, byl také vůz 831.182-1, zachycený pod Ostružnou 3. září 2008 na vlaku Os 3613.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.10.2008
Místo:
Bezpráví
Žádné stopy po korporátním nátěru 20. října 2008 ještě nenesla ani souprava vlaku EC 147 "Ohře" a ani lokomotiva 151.014-8 v jeho čele, zachycená nedaleko zastávky Bezpráví.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.10.2008
Místo:
Bezpráví
Podzimně zbarveným údolím Tiché Orlice, nedaleko zastávky Bezpráví, projížděl 20. října 2008 v čele EC 128 "Hradčany" pražský stroj 151.008-0.