Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.10.2005
Místo: Veleliby

V polabskou nížinou míří do Nymburka s nákladním vlakem z Mladé Boleslavi "kocour" 742.237-1. Snímek byl pořízen 19. října 2005 na vjezdu do stanice Veleliby.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.10.2005
Místo: Bratkovice

Mezi stanicí Bratkovice a hláskou Dušníky vznikl 27. října 2005 snímek osobního vlaku číslo 7906, vedeného zamračenou 749.241-6. Nasazení klasické soupravy na tomto vlaku bylo vyvoláno změnou oběhů souprav z důvodu výlukové činnosti a připomnělo tak doby o 10 let dříve, kdy klasické soupravy osobních vlaku na trati Zdice - Protivín patřily ke každodenní realitě.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.10.2005
Místo: Smiřice

V pondělí 28.2.1977 převzaly ČSD do svého stavu prvních šest strojů zcela nového typu - Škoda 79E1. Přidělena jim byla řada E479.0 a čtyřicítka ČSD objednaných lokomotiv byla určena do lokomotivního depa Česká Třebová. Dodávky nových lokomotiv rychle pokračovaly a koncem března s nimi začaly být vykonávány Technicko-bezpečnostní zkoušky. Jako první TBZ dne 21.3.1977 vykonalo šest strojů inventárních čísel 001, 002, 004 až 007. Snímek stroje 130.001-1 (ex E479.0001) v čele vlaku Os 5687, pořízený u Smiřice 29.10.2005, je připomínkou doby, tyto stroje vládly vozbě osobních vlaků na rameni Jaroměř - Hradec Králové - Pardubice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.10.2005
Místo: Smiřice

Lokomotivu T478.3259, vyrobenou v ČKD Lokomotivka pod výrobním číslem 9495, převzaly ČSD 23.7.1975 a následně byla zařazena do stavu Lokomotivního depa Ostrava. Rekonstrukci na elektrické vytápění prodělala v červnu 1993 v ŽOS Zvolen a od té doby nesla označení 750.259-4. Na v závěrečné fázi své provozní kariéry, při napěťové výluce úseku Jaroměř - Hradec Králové konané 29. října 2005, byla zastižena na vjezdu do stanice Smiřice v čele osobního vlaku 5623, v jehož čele ve výše zmíněném úseku nahradila turnusového peršinga řady 163.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.11.2005
Místo: Velký Osek

Podzim roku 2005 byl zajímavý tím, že se ostravská "šestikola" řady 182 opět začala ve zvýšené míře vyskytovat až ve středních Čechách, což dokumentuje snímek stroje 182.168-5, pořízený 1. listopadu 2005 u Velkého Oseka. Toto zajíždění ovšem nemělo dlouhého trvání, neboť bylo ukončeno (dnes už víme že definitivně), prosincovou změnou GVD. Na snímku zachycená lokomotiva byla ze Škody Plzeň dodána 30.11.1065, a po úspěšném absolvování TBZ, kterou vykonala o 10 dní později, byla zařazena do provozu v RD Košice. Košice jí byly domovem až do roku 1982, kdy byla ke dni 4. června předána do depa Ostrava.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.11.2005
Místo: Velký Osek

Ke stanici Velký Osek se 8. listopadu 2005 v čele nákladního vlaku blíží ústecká uhelka 122.031-8. (Škoda Plzeň, v.č. 5574/1967). Pozornému oku neunikne staveniště zemního tělesa tehdy právě budované dálnice D11, která v úseku mezi kilometry 42 (Poděbrady ) až km 84 (Sedlice u Hradce Králové) byla otevřena o rok později, 19. prosince 2006.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.00.2006
Místo: Praha-Holešovice

Pravidelný provoz jednotek řady 680 ČD byl zahájen dnem 11. 12. 2005. I když se kvůli neschválení těchto jednotek pro provoz v Rakousku nenaplnil původní záměr nasadit je v pětidenním oběhu zahrnujícím také dva páry vlaků do Vídně, bylo přistoupeno k náhradní variantě. Ta obsahovala šest párů vlaků kategorie SuperCity mezi Prahou a Ostravou (tři jednotky) a dva páry vlaků kategorie EC/IC na rameni Praha - Břeclav (jedna souprava). Pro všechny tyto vlaky bylo v Praze výchozí / koncovou stanicí nádraží Holešovice. Právě tam na jaře 2006 vznikl snímek jednotky inventárního čísla 003, konkrétně vozu 682.003-9. Ten byl později zrušen po nehodě, ke které došlo 22. července 2015 v 7.41.49 hodin ve Studénce, kdy se na jistebnickém zhlaví, na přejezdu v km 245,044, v rychlosti 142 km/h střetl s kamionem SCANIA P124 s návěsem. Souprava tahače s návěsem se zaklínila do vozu 682.003 až po úroveň sloupku mezi 2. a 3. levým bočním oknem, přičemž z cestujících v něm, tři tuto událost zaplatili životem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.12.2005
Místo: Šurany

V zasněžené stanici Šurany zastavila 29. prosince 2005 laminátka 240.084-4. Ta byla z výroby dodána do depa Bratislava, kde byla do pravidelného provozu u Československých státních drah zařazena vykonáním technicko-bezpečnostní zkoušky, kterou úspěšně vykonala 12.7.1969.