Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 30.01.2006
Místo: Horná Štubňa

Dvojice motorových vozů řady 810 byla nedaleko Hornej Štubňi zastávky zachycena 30. ledna 2006 na vlaku Os 5612. Zatímco na postrku vlaku se činil vůz inventárního čísla 625, v čele vlaku je zachycen vůz 810.160-2.

Nové!
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 03.02.2006
Místo: Stará Huť

Na přelomu let 2005 a 2006 byla na manipuláky do Dobříše nasazována velmi často zamračená 751.031-6. V zastávce Stará Huť byla 3. února 2006 zastižena s obratovým Mn 85550, během jejího návratu z Dobříše do Prahy.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 24.2.2006
Místo: Lipka

Volarský motorový vůz 810.523 zastavil 24.2.2006 v šumavské dopravně Lipka, pod strání lemovanou sněhovými převisy. Na ní, přímo nad místem kde motoráček zastavil, se od 17. září 1937, kdy zde byl vybetonován, nachází řopík H-41/17/B1-80, jedna z více jak desetitisíce pevnůstek našeho předválečného pohraničního opevnění, budovaného i zde, na Šumavě.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.03.2006
Místo: Úvaly

 Dodávky osmnácti sériových lokomotiv typu Škoda 55E1 pro ČSD probíhaly od 29.9. do 29.11.1975, kdy byly ve Škodě Plzeň převzaty poslední dva stroje inventárních čísel 019 a 020. Ještě následné TBZ absolvovaly oba tyto stroje ve stejných dnech - 11.12.1975 na systému stejnosměrném a 4.1.1976 na systému střídavém, do následného ostrého provozu vyrazily pak už každý sám. Po více jak 30-ti letech od svého zařazení do provozu byla 23.března 2006 u Úval zachycena v čele vlaku EC 279 "Jaroslav Hašek" lokomotiva 350.020-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.04.2006
Místo: Praha-Bubny

Rok 2023 byl přelomovým v historii železniční stanice Praha- Bubny. Po mnoha letech odkladů došlo k zahájení její radikální modernizace a přestavby, znamenající zánik bubenského nádraží v podobě, jaké jsme ho po celou dobu existence znali. Přitom právě toto nádraží patřilo k významným vlakotvorným stanicím pražského uzlu, stejně tak i zdejší výtopna, kam v době parní trakce zajížděla na zbrojení a provozní ošetření "vysoká kola" ze sousední Masaryčky, rozhodně nepatřila k provozně druhořadým depům. Časy se ovšem mění a s ním se mění i bubenské nádraží. Budovy bývalé výtopny buštěhradské dráhy, viditelné u pravého okraje snímku, byly mezi prvními, co šly v rámci přestavby stanice počátkem roku 2023 k zemi. Na snímku pořízeném v sobotu 1. dubna 2006 se z 13. koleje rozjíždí hydra 854.034-6 s osobním vlakem 2509, z dnes už asi nezjistitelných důvodů mimořádně sestaveného z dvojice přívěsných vozů řady 010.

Nové!
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.04.2006
Místo: Koleč

Mezi zákolanskou zastávkou a bývalou stanicí Koleč, bylo 7. dubna 2006 zachyceno dvojče kralupských zamračených 751.066 a 751.147, odvážející ze Středokluk soupravu cisteren po vykládce leteckého paliva.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.04.2006
Místo: Jeneč

Kalendář na zdi hlásal datum 7.dubna 2006 a ručičky hodinek líně lezly na tři čtvrtě na jednu, když ve stanici Jeneč proběhlo pravidelné křižování vlaku kladenského osobáku 9828 s rakovnickým spěšňákem z číslo 1893, vedeného vozem 854.032-0.

Nové!
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.04.2006
Místo: Chlumín

Dlouhé roky patřil ke koloritu tratě Kralupy - Neratovice dopolední Pn 65433, turnusově dopravovaný některou z kralupských zamračených řady 751. Předjarního 7. dubna 2006 v jeho čele do Neratovic vyrazila "leštěnka" 751.217-1, zachycená ze stromu nedaleko zastávky Chlumín.