Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
02.04.2007
Místo:
Šumperk
Ve stanici Šumperk odpočíval 2. dubna 2007 motorový vůz 810.435-8 a stejně nalakovaná dvojice přívěsných vozů řady 010, taktéž patřících "Železnici Desná".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.04.2007
Místo:
Praha-Kolovraty
Na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně v roce 1965 byla vystavena první jednotka druhé série řady EM 475.1 pro ČSD, složená z vozů inventárních čísel 029 a 030. Tato jednotka byla současně první, na které bylo použito upravené nátěrové schéma, použité na všechny následně vyrobené jednotky a navíc, u příležitosti jejího vystavení na MSV byla čela jejích hnacích vozů opatřena plastickým nápisem "EM 475". Tato jednotka byla zrušena poněkud předčasně, už ke dni 21.6.1982, díky čemuž se nejstarší zástupkyní jednotek původně dodávaných v inovovaném barevném provedení, stala jednotka 031 / 032. Ta se ke svému někdejšímu původnímu (i když barevně upravenému) barevnému schématu v devadesátých letech opět vrátila a v něm byla 5. dubna 2007 zachycena u zastávky Praha-Kolovraty, jedouc díky výluce "proti správnému směru, jako vlak Os 9127 do Benešova, s vozem 451.032-7 v čele.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
13.04.2007
Místo:
Ústí nad Orlicí
Zajímavým nátěrem se mezi lokomotivami řady 130 pyšnil českotřebovský stroj 130.033-4. Ten během příprav na oslavy 150 let železnice v České Třebové v roce 1995 dostal atypický nátěr, v kterém pak jezdil pěknou řádku let. Ještě 13. dubna 2007 byl v tomto nátěru vyfotografován v Ústí nad Orlicí, při průjezdu s vlakem Rn 51430.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.04.2007
Místo:
Praha Rokytka
Za typického zvuku nápravových převodovek rozjížděla ze stanice Praha Libeň 17. dubna 2007 vlak Pn 68600 uhelka 122.015-1. Snímek byl pořízen u odbočky Rokytka.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
19.04.2007
Místo:
Praha-Bubny
Letmo nasazovaná "veselá kráva" 714.203-7 opustila 19. dubna 2007 stanici Praha-Bubny a s vlakem Os 9834 začíná zdolávat táhlé stoupání Stromovkou do Prahy-Dejvic.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
19.04.2007
Místo:
Praha-Bubny
Ve stanici Praha-Bubny odpočíval 19. dubna 2007 po ranním výkonu v nákladní dopravě peršing 163.038-3, aby si pro změnu v osobní dopravě odpoledne střihl v čele modrých pater několik osobních vlaků na trati do Kralup nad Vltavou. Dnes bychom zde nenašli ani barevné stromořadí vložených návěstidel, ani lehce ošuntělou lokomotivu 163.038. Ta totiž byla 9. ledna 2012 přistavena do Pars Šumperk k rekonstrukci a od podzimu 2012 brázdí naše tratě pod označením 363.513.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.04.2007
Místo:
Zdice
Ačkoliv sériové lokomotivy řady 363 byly z výroby lakovány v souladu s výnosem o unifikaci nátěru hnacích vozidel ČSD a jím určeným hlavním barevným odstínem měla být "modř návěstní" (odstín ČSN 4550), tyto unifikačních snahy drobně "sabotovala" neschopnost tehdejších výrobních podniků dodat požadované barevné odstíny v dostatečném množství. Díky tomu při výrobě třetí série lokomotiv řady 363 byla "modř návěstní" k dispozici pouze pro prvních třináct strojů (č.043-055), aby u následných strojů čísel 056 až 082 byla povolena vyjímka a lakovány byly do odstínu "modř nebeská" (ČSN 4400). A stejná situace se opakovala ještě jednou, v roce 1988, kdy se "modř nebeská" dostala ze stejného důvodu také na lokomotivy 363.118 až 147 ze čtvrté výrobní série. Jak odstín "modř nebeská" vypadal po dvaceti létech drážního provozu dokládá snímek "esa" 363.058, pořízený 20. dubna 2007 u Zdic.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.04.2007
Místo:
Rejkovice
V listopadu 1995 byla v ŽOS s.r.o. Česká Třebová dokončena rekonstrukce topení na českobudějovické lokomotivě 751 134 a po vykonání nové TBZ dne 24.11.1994 byla k témuž dni přečíslována na nové označení 749 134-3. Jako taková byla 20. dubna 2007 zastižena v čele rychlíku 798 u zastávky Rejkovice.