Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.04.2007
Místo: Zdice

Ačkoliv sériové lokomotivy řady 363 byly z výroby lakovány v souladu s výnosem o unifikaci nátěru hnacích vozidel ČSD a jím určeným hlavním barevným odstínem měla být "modř návěstní" (odstín ČSN 4550), tyto unifikačních snahy drobně "sabotovala" neschopnost tehdejších výrobních podniků dodat požadované barevné odstíny v dostatečném množství. Díky tomu při výrobě třetí série lokomotiv řady 363 byla "modř návěstní" k dispozici pouze pro prvních třináct strojů (č.043-055), aby u následných strojů čísel 056 až 082 byla povolena vyjímka a lakovány byly do odstínu "modř nebeská" (ČSN 4400). A stejná situace se opakovala ještě jednou, v roce 1988, kdy se "modř nebeská" dostala ze stejného důvodu také na lokomotivy 363.118 až 147 ze čtvrté výrobní série. Jak odstín "modř nebeská" vypadal po dvaceti létech drážního provozu dokládá snímek "esa" 363.058, pořízený 20. dubna 2007 u Zdic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.04.2007
Místo: Rejkovice

V listopadu 1995 byla v ŽOS s.r.o. Česká Třebová dokončena rekonstrukce topení na českobudějovické lokomotivě 751 134 a po vykonání nové TBZ dne 24.11.1994 byla k témuž dni přečíslována na nové označení 749 134-3. Jako taková byla 20. dubna 2007 zastižena v čele rychlíku 798 u zastávky Rejkovice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.04.2007
Místo: Praha-Holešovice

Mezi odbočkou Rokytka a železniční stanicí Praha-Holešovice vznikl 23. dubna 2007 snímek uhelky 122.046-6, rozvážně nabírající rychlost v čele směsky, směřující z Prahy-Libně na sever Čech.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 03.05.2007
Místo: Dolany nad Vltavou

Neschopnost elektrické jednotky 451.020-2+451.019-4 na osobním vlaku Os 9614 u zastávky Dolany si 3. května 2007 vyžádala operativní nasazení lokomotivy 122.027-6 stažené z nákladní vozby. Na snímku je zmíněný vlak ve zmíněné sestavě zachycen před vjezdem do Kralup nad Vltavou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 04.05.2007
Místo: Praha-Bubny

Ve stanici Praha-Bubny zastavil 4. května 2007 měřící vlak Služ 1.nsl 835, vedený brejlovcem 750.333-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.05.2007
Místo: Kralupy nad Vltavou

V únoru 1997 obdržely České Dráhy z ČKD Lokomotivka dodávku deseti sériových lokomotiv řady 708. Velká část z nich přitom tehdy byla dodána do lokalit a do dep, kde bychom je dnes už hledali marně. Příkladem může být lokomotiva 708.011-2 (v.č. ČKD 16935), kterou tehdy převzalo do svého stavu DKV Louny, ale nasazena byla v provozní jednotce Kralupy nad Vltavou. Právě před kralupskou "lokomotivní kůlničkou" byla během provozní přestávky zachycena o deset let později, v květnu 2007.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.05.2007
Místo: Zákolany

Trať Kladno - Kralupy nad Vltavou byla dlouhé roky jednou z těch tratí, kde osobní dopravě vládly motorové vozy 810, svého času doplňované ještě o dvojici rakovnických prototypů řady 811. Na snímku z 21. května 2007 je u Zákolan zachycen motorový vůz 810.585-0, jedoucí jako osobní vlak do Kralup.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 24.05.2007
Místo: Kačice

Po provedené rekonstrukci na řadu 854, na kterou byl vůz 853.027 přistaven v listopadu 2005, se do provozu vrátil v dubnu 2006 v historizujícím nátěru, napodobujícím původní barevné provedení, která řada M296.1 z výroby měla. V něm vydržel až do konce roku 2016, kdy byl do Šumperka přistaven na MH opravu, během níž byl přelakován do modrého korporátního laku. Na snímku pořízeném 24.5.2007 před hláskou Kačice je vůz 854.027-0 zachycen v čele vlaku R 834.