Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.08.1995
Místo:
Česká Třebová
Během oslav 150 let železnice v České Třebové, se 26. srpna 1995 během kavalkády železničních vozidel mezi stanicemi Dlouhá Třebová a Česká Třebová předvedla také přerovská 363.009. Na snímku je zachycena ve stanici Česká Třebová.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.06.1997
Místo:
Plzeň
V sobotu 21. června 1997 se v plzeňské Škodovce konal den "Den otevřených dveří", který proběhl dnes už těžko opakovatelným způsobem. Zpřístupněn byl nejen areál škodovky jako celek, ale i výrobní haly jednotlivých provozů, přičemž pohyb po Škodovce nebyl nikterak omezován a návštevníci se mohli individuálně podívat téměř všude, což je optikou dnešní doby, kdy jsou podobné akce "sešněrovány" použítím desítek metrů plotů, zábran a vymezovacích pásek, už téměř nepředstavitelné. V hale lokomotivky byly tehdy rozpracovány budoucí lokomotivy 184.503 a 184.504-9 (vpravo), stejně tak jako u levého okraje snímku viditelný první prototyp tramvaje Škoda Astra 03T0, později provozovaný u Dopravního podniku města Plzně pod evidenčním číslem 300.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
02.03.1998
Místo:
Staré Město u Uherského Hradiště
Jedním z nejslušivějších nátěrů na řadě 363 se svého času pyšnil stroj 363.011. Na snímku z 2. března 1998 je zachycen během pobytu ve stanici Staré Město u Uherského Hradiště.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.09.1998
Místo:
Praha-Hrabovka
Lokomotiva řady 363 Českých Drah natřená v tehdejším barevném schématu této řady u Železníc Slovenskej republiky byla ke spatření v provozu v závěru roku 1998. Jednalo se o "Eso" 363.066 DKV Praha, opravené v ŽOS Vrútky na přelomu let 1997 a 1998 po vážném poškození, ke kterému došlo ve stanici Leopoldov, kde 8. 8. 1997 ve 2:50 hodin při jízdě s odklonovým ER 31224 "Hornád" narazilo v obvodu St. 2 rychhlostí 86 km/h na ve vlakové cestě zapomenutou laminátku 240.041. Na snímku pořízeném 20. 9. 1998 na koleji "Pod zdí" na Hrabovce, se po výjezdu z ještě funkčního depa na pražské Masaryčce, chystá odjet po spojovací trati z Hrabovky na Hlavní nádraží, na jedem ze svých prvních výkonů po návratu z opravy po výše zmíněné nehodě. Nutno jen dodat že i když pluhy v "slovenské" barevné kombinaci mu byly po pár měsících přetřeny u nás obligátní žlutou barvou, i tak zahájil stroj 363.066 epochu nátěru "čáry ponoru" v barvě slonové kosti u řady 363 Českých Drah.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
14.05.1999
Místo:
vlečková sieť HDB Sokolov
Pohled do těžební lámy hnědouhelného povrchového dolu "Medard-Libík" na sokolovsku zachytil 14. května 1999 projíždějící skrývkový vlak, vedený úzkorozchodnou lokomotivou typu 17E evidenčního čísla 148. V té době se těžba na Medardu už chýlila ke svému konci a ke dni 31.3.2000 byla ukončena úplně. Důlní vody odtud začaly být čerpány v roce 2008 a v po ukončení terénních úprav začal být v roce 2010 někdejší povrchový důl napouštěn vodou z řeky Ohře, což trvalo až do roku 2016, kdy zde vzniklo jezero o objemu 120 milionů kubíků, rozlohou 493 hektarů a hloubkou až 50 metrů. Tak už jen tímto snímkem na dno dnešního jezera Medard si můžeme připomenout někdejší rozsáhlý provoz zelených důlních úzkorozchodných elektrických lokomotiv na Sokolovsku.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.07.1999
Místo:
Stráž nad Ohří
Levostranný provoz, elektrizace trati v nedohlednu a bujný travní porost, to jsou hlavní atributy snímku tehdy ještě vršovické hydry 853.007-3, vyfotografované 9. července 1999 u Stráže nad Ohří.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.05.2002
Místo:
vlečková sieť HDB Sokolov
Pod uhelnými násypkami nedaleko Vintířova se 27.5.2002 setkala hned trojice skrývkových lokomotiv Sokolovské uhelné. Zatímco stroje čísel 243 a 235 jsou modernějšího typu Škoda 27E, vpravo stojící stroj číslo 227 náleží k staršímu typu Škoda 26Em. Těch jezdilo na sokolovsku pouhých osm kusů (čísla 225 - 232) a jejich provoz je nejen zde, ale i na Mostecku, už minulostí. Do dnešní doby se z původně devadesáti vyrobených strojů typu Škoda 26Em dochoval poslední neprovozní stroj, který snad jednou bude mít štěstí a stane se exponátem Hornického muzea v Krásně, pro které byl zachován.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
2006
Místo:
Lipová Lázně
Rekonstrukce a modernizace lokomotiv řad 751 a 752 na řadu 749, měly v polovině devadesátých let vyvrcholit dodáním posledního stroje, označeného 749.265. Ten měl původně vzniknout ze stroje 752.061, nakonec ale místo něj byl k modernizaci do České Třebové přistaven stroj 752.055 do té doby jezdící v Heřmanově Městci. Ještě v průběhu rekonstrukce byl ke dni 1.10.1995 přeznačen na 749.265-5 a administrativně předán do stavu DKV Veselí nad Moravou. Tam se ale nikdy nedostal, protože dne 1.5.1996 proběhla další papírová redislokace, tentokrát do DKV Olomouc, PJ Šumperk, kde také byl, po TBZ vykonané 22.11.1996, zařazen do provozu. Na jednom ze šumperských výkonů byl o deset let později zachycen v okamžiku, kdy v čele R 925 "Praděd" opouštěl žst. Lipová Lázně.