Smiřice

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 03.06.1978
Místo: Smiřice

Třetí červnový den roku 1978 nastoupil pomocník strojvedoucího - Ladislav Kroul - na směnu tzv. "smiřických přísunů". K tomu dostal nenasytné topeniště stroje 534.0384. Obsahem "smiřických přísunů" byla přístavba a manipulace vozů ve stanicích Smiřice, Předměřice a Černožic, kde se zajíždělo na vlečku místní Fruty. Během chvíle odpočinku tak vznikl tento pěkný snímek ve stanici Smiřice.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 15.07.1978
Místo: Smiřice

Ve stanici Smiřice byla zachycena na nákladním vlaku 556.068, kterou zvěčnil její topič Ladislav Kroul. Patřila k několika mála "štokrům", které po nehodě obdržely již malé kouřové deflektory. Stroj 556.068, krom služby v Hradci Králové, rovněž sloužil ve strojové stanici Jaroměř. Zrušen byl v Hradci Králové 19. března 1979.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 19.07.1978
Místo: Smiřice

Pan Ladislav Kroul byl dne 19.7.1978 nasazen jako topič na parní lokomotivě 556.0487 a tak neodolal a svěřený stroj si zvěčnil během služby ve Smiřicích. "Štokr" již jen pěl labutí píseň, protože k datu 12.12.1978 byl zrušen.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 14.04.1990
Místo: Smiřice

Ve stanici Smiřice byla zdokumentovaná lokomotiva 754.068-5 v čele rychlíku.

Autor: David Prause
Datum: 08.03.1996
Místo: Smiřice

V areálu bývalého cukrovaru ve Smiřicích stojí neprovozní "puklík" T211.0558, který po celou dobu své existence sloužil na vlečkách několika smiřických podniků. 

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.10.2005
Místo: Smiřice

V pondělí 28.2.1977 převzaly ČSD do svého stavu prvních šest strojů zcela nového typu - Škoda 79E1. Přidělena jim byla řada E479.0 a čtyřicítka ČSD objednaných lokomotiv byla určena do lokomotivního depa Česká Třebová. Dodávky nových lokomotiv rychle pokračovaly a koncem března s nimi začaly být vykonávány Technicko-bezpečnostní zkoušky. Jako první TBZ dne 21.3.1977 vykonalo šest strojů inventárních čísel 001, 002, 004 až 007. Snímek stroje 130.001-1 (ex E479.0001) v čele vlaku Os 5687, pořízený u Smiřice 29.10.2005, je připomínkou doby, tyto stroje vládly vozbě osobních vlaků na rameni Jaroměř - Hradec Králové - Pardubice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.10.2005
Místo: Smiřice

Lokomotivu T478.3259, vyrobenou v ČKD Lokomotivka pod výrobním číslem 9495, převzaly ČSD 23.7.1975 a následně byla zařazena do stavu Lokomotivního depa Ostrava. Rekonstrukci na elektrické vytápění prodělala v červnu 1993 v ŽOS Zvolen a od té doby nesla označení 750.259-4. Na v závěrečné fázi své provozní kariéry, při napěťové výluce úseku Jaroměř - Hradec Králové konané 29. října 2005, byla zastižena na vjezdu do stanice Smiřice v čele osobního vlaku 5623, v jehož čele ve výše zmíněném úseku nahradila turnusového peršinga řady 163.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 20.03.2008
Místo: Smiřice

V hustej "metelici" bol zachytený "peršing" 163.061-5 s osobným vlakom v Smiřících.