Vývoj lokomotiv dnešní řady 184 byl ve Škodě Plzeň na základě požadavku tehdejších ČSD zahájen v roce 1988 a původně se uvažovala dodávka až 300 strojů. Část z nich měla být vyrobena jako řada 184 v nákladní verzi jako náhrada stárnoucích šestikoláků řad 181 a 182, menší část z nich měla být opatřena převodem s maximální rychlostí 155 km/h a jako řada 164 se měla uplatnit v rychlíkové dopravě, především jako náhrada strojů řady 150. Z velkých plánů nakonec sešlo, ČD jejich dodávky odmítly a prototypové lokomotivy byly nakonec dokončeny pro zcela jiného zákazníka - Doly Nástup Tušimice, který si nakonec pořídil 4 stroje označené 184.501 až 504. K zajímavé epizodě v provozu této řady došlo ve dnech 18.10. až 1.11.2021, kdy byl stroj 184.502-3 nasazován na vlaky s energetickým uhlím v relaci Třebušice - Řečany nad Labem, kam se v tomto období podíval celkem dvanáctkrát. Na snímku z 22. října 2021 byl zachycen u Kostomlat nad Labem v čele zpátečního vyrovnávkového Nex 66360. Pro úplnost nutno dodat, že další nasazení tohoto stroje na relaci Třebušice - Řečany pokračovalo od prosince 2021.
Tak jsem nahlídl po nějakém tom roce a našel tu zprávu. Ne fakt 501 nikdy 155 nejezdila. Ono to je totiž vidět především z venku. Než 184.502 prošla posledníma dílnama, byla od těch zbývajicích třech jedinečná. Ten, kdo otom něco trochu ví a kolem těch mašin poctivě chodil a koukal, tak na to přišel. To, že na stanovišti prosvítá údaj 155 ještě nic neznamená. Je to zatřené a navíc 501 a 502 jsou prototypy, které byly rozpracovány pro ČSD a nakonec dokončené pro jiného zákazníka, který potřeboval úplně jiné parametry, než na co byly původně ty stroje určené. To vše se měnilo za pochodu a navíc Škodovka s DNT ještě ledacos zkoušela. Další dvě s odstupem čtyř let už byla série. Ono na těch strojích toho je původně více co bylo jinak a celkový příběh 184.5 je víc než zajímavý, ale to už patří jinam, ne sem.