Autor: Vojtěch Gášek

Autor: Vojtěch Gášek
Datum: 24.10.2018
Místo: vlečková sieť OKR Ostrava

Úsekem Karviná Doly - ČSM Sever na síti PKP Cargo International projíždí lokomotiva 741.502-9 s vozem metra 87-71 (Vítkovické metro) coby zvláštní vlak pro uzavřenou společnost. Přejezd v popředí leží na trati spojující důl Darkov a stanici Louky nad Olší. 

Autor: Vojtěch Gášek
Datum: 07.01.2019
Místo: Louky nad Olší

Mrazivým ránem v "Sakmarově údolí" mezi Karvinou a Loukami nad Olší projíždí barevně sladěné dvojče 740.746-3+740.414-8 tehdejšího AWT s uhelným vlakem z Karviné Dolů do Louk nad Olší. Vlečková trať zde vede souběžně s hlavní tratí z Dětmarovic do Českého Těšína, která je v tomto úseku trojkolejná, ovšem běžně se používají jen dvě koleje. Na té, která je vždy v daný moment vyloučená probíhají opravné práce z důvodu důlních škod.

Autor: Vojtěch Gášek
Datum: 17.11.2019
Místo: Prostřední Suchá

Stanicí Prostřední Suchá na síti PKP Cargo International projíždí dvojče lokomotiv 740.887-5+740.772-9 s uhelným vlakem z Karviné Dolů do Havířova. V Havířově bude vlak předán dopravci ČD Cargo a dále bude pokračovat do Ostravy-Bartovic na vlečku hutí Liberty Ostrava. Stanice Prostřední Suchá ležela původně na trati z Kunčic do Českého Těšína. V souvislosti s rozvojem těžby černého uhlí v této lokalitě, byla v 60.letech celá trať rekonstruována, včetně výstavby druhé koleje a elektrifikace. Součástí byla také přeložka v úseku Havířov - Albrechtice u Českého Těšína. Původní trať se postupně stala součástí vlečkové sítě tehdejšího OKR-Doprava, dnes PCI. Dnes je stanice Prostřední Suchá stanicí na trati spojující Havířov a Karvinou Doly, přičemž zde odbočují koleje směřující do areálů bývalých dolů Dukla a 9.květen a několik vleček. Část kolejiště byla v minulých letech redukována, nebo slouží k odstavování nepotřebných či správkových vozů.

Autor: Vojtěch Gášek
Datum: 01.04.2020
Místo: Ostrava-Hrušov

Obvod Hrušov, železniční stanice Ostrava hlavní nádraží, právě opouští lokomotiva 740.797-6 dopravce PKP Cargo International (PCI) a vjíždí se svým krátkým vlakem na vlečkovou síť patřící rovněž PCI. Zanedlouho vlak vjede na manipulační kolejiště Heřmanice a prázdné vozy budou přistaveny na nakládku do tamního kovošrotu. V pozadí je hlavní trať z Ostravy do Bohumína a vlevo se nacházelo vlečkové kolejiště dnes již neexistujících Hrušovských chemických závodů.

Autor: Vojtěch Gášek
Datum: 02.05.2020
Místo: Heřmanice

Dvojče lokomotiv 740.772-9+740.887-4, které jsou "polonizovány" a běžně používány i na síti PLK, projíždí s uceleným vlakem prázdných wapek a uhláků z Karviné Dolů do Ostravy hlavního nádraží úsekem mezi odbočkou Rychvald a manipulačním kolejištěm Heřmanice na síti PKP Cargo International. Tento krátký úsek spojující vlečku dolu Heřmanice a bývalý úsek Košicko-bohumínské dráhy byl vybudován až v letech 1988-1990 a měl umožnit vozbu uhlí z karvinského revíru do ostravských koksoven s omezením nutnosti jízdy po síti tehdejších ČSD.

Autor: Vojtěch Gášek
Datum: 02.05.2020
Místo: Michálkovice

V roce 1863 uvedla Severní dráha císaře Ferdinanda do provozu první část tzv. Báňské dráhy spojující Ostravu s Michálkovicemi a sloužící přepravám černého uhlí z okolních dolů. Později byla prodloužena do Doubravy a stala se důležitou dopravní tepnou. Spolu s útlumem težby černého uhlí v Ostravě klesal i význam této trati, která je dnes součástí vlečkové sítě PKP Cargo International. Dnes je částečně redukována a provoz je velice slabý. Zejména tudy projíždí lokomotivy směřující do depa na Darkově, traťové stavební mechanismy a pracovní vlaky, vozí se tudy správkové vozy do opravny vozů na Zárubku a vyjímkou nejsou jízdy zvláštních osobních vlaků. Na snímku projíždí dvojče lokomotiv 740.887-5+740.772 s ucelenou soupravou prázdných wapek kolem zachovalého strážního domku v dnešním úseku Josefova Jáma - Orlová Poruba. V těchto místech dříve začínalo kolejiště stanice Michálkovice, obsluhující přilehlý Důl Michal, který je dnes národní kulturní památkou.

Autor: Vojtěch Gášek
Datum: 07.11.2021
Místo: Stonava

Lokomotivy 740.673-9+740.746-3 projíždějí dne 7.listopadu 2021 s loženým uhelným vlakem odbočku Stonava na vlečkové síti PKP Cargo International, na cestě z Karviné-Dolů do Louk nad Olší. Vozy jsou loženy černým uhlím z posledního činného černouhelného dolu v ČR a míří do Hanisky pri Košiciach k vykládce na koksovně železáren US Steel Košice.

Autor: Vojtěch Gášek
Datum: 03.12.2021
Místo: Karviná-Doly

Lokomotiva 740.769-5 vyjíždí 3.prosince 2021 ze stanice Karviná-Doly na vlečkové síti PKP Cargo International se soupravou prázdných vozů Ua jedoucích z odvalu Jan-Karel k opětovné nakládce hlušiny na úpravně dolu ČSM Sever. V pozadí je skipová těžní věž závodu Jan-Karel dolu ČSA, který je v současné době v likvidaci.