Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.06.2006
Místo:
Nová Ves u Leštiny
Dne 18. května 1966 převzalo lokomotivní depo Plzeň ve Škodovce první lokomotivu u ČSD tehdy zcela nového typu - S 489.0. S touto lokomotivou, za kterou ČSD zaplatily 2.982.000 Kčs, bylo mezi květnem a srpnem 1966 vykonáno několik zkušebních jízd na škodovácképodnikové trati v Plzni - Doudlevcích a až 20.8.1966 v trati Plzeň Gottwaldovo nádraží - Horažďovice předměstí vykonala TBZ, při které dosáhla rychlosti 135 km/h. V září 1966 byla z Plzně administrativně předána do depa Brno Maloměřice, kvůli nedokončené elektrizaci se ovšem jejím prozatímním domovem stalo depo v Jihlavě. Z Jihlavy najížděla své první kilometry nejen S489.001, ale i další stroje této řady nejnižších inventárních čísel. Téměř na měsíc přesně 40 let od jejího dodání ČSD, 9. června 2006, byla laminátka 230.001-0 zachycena u Nové Vsi u Leštiny.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Ostružná
Oblouky klitatícími se mezi horskými loukami nedaleko Ostružné sjížděl 12. června 2006 k Branné manipulák číslo 81830, vedený "zamračenou" 751.052-2. Snímku dominují tři horské vrcholy (bezejmenná kóta 947, dále pak Čerňava (1103 m) a úplně na horizontu 1272 metrů vysoká Mračná hora, navazující na zdejší dominantu, za horizontem se ukrývající vrch Šerák. Právě o tento stoupající horský hřeben se měla opírat linie těžkého opevnění, jejíž výstavba byla ve zdejším kraji zahájena na jaře 1938. Nejvýše položeným z již rozpracovaných pěchotních srubů byl StM-S53 "Trigonometr", jehož mohutný výkop a už dokončená základová deska se dodnes nachází na horním okraji velké mýtiny u pravého okraje snímku, těsně pod vrcholem kóty 947.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Ostružná
Řádně napakovaný ranní Mn 81821 dával 12.června 2006 vlakové zamračené 751.052-2 řádně zabrat. Na snímku byl zachycen stoupajíc rozvážným tempem mezi loukami pod Ostružnou.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Horní Lipová
Na vjezdu do stanice Horní Lipová byl 12. června 2006 zachycen nákladní vlak, vedený jedinou "čtyřokou" zamračenou Českých Drah, strojem 751.141-3. Specialitou tohoto stroje bylo dosazení pomocného spalovacího motoru Zetor Z1001, které bylo provedeno v rámci modernizace v polovině devadesátých let. K většímu rozšíření této úpravy však nedošlo, kromě stroje 751.141 byl pomocný motor dosazen pouze na stroj 751.316.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Ostružná
Při stoupání z Branné na Ostružnou byla 12.6.2006 v čele rychlíku číslo 925 vyfotografována zamračená 749.265-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Libina
Rozverné ranní štěbetání všemožného ptactva, vítajícího nový den, 12. června 2006, spolehlivě přehlušil průjezd rychlíku 928 "Bradlo", který se v čele se zamračenou 749.250-7 vynořil z lesů u Libiny.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Glucholazy
Z polské pohraniční stanice Glucholazy se 12. června 2006 rozjíždí Pn 45264 Krnov - Jeseník, pro který tato stanice byla jak stanicí peážní, tak i úvraťovou. V jeho čele toho dne jela další z turnusových stálic jesenických manipuláků prvního desetiletí nového tisíciletí - zamračená 751.338-5.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.06.2006
Místo:
Hradec - Nová Ves
Vysekaný zářez u zastávky Hradec-Nová Ves dal vyniknout kamennému mostku, tvořícímu kulisu průjezdu vlaku Pn 45264, v jehož čele si 12. června 2006 pobrukovala zamračená 751.338-5.