Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.05.2002
Místo:
vlečková sieť HDB Sokolov
Pod uhelnými násypkami nedaleko Vintířova se 27.5.2002 setkala hned trojice skrývkových lokomotiv Sokolovské uhelné. Zatímco stroje čísel 243 a 235 jsou modernějšího typu Škoda 27E, vpravo stojící stroj číslo 227 náleží k staršímu typu Škoda 26Em. Těch jezdilo na sokolovsku pouhých osm kusů (čísla 225 - 232) a jejich provoz je nejen zde, ale i na Mostecku, už minulostí. Do dnešní doby se z původně devadesáti vyrobených strojů typu Škoda 26Em dochoval poslední neprovozní stroj, který snad jednou bude mít štěstí a stane se exponátem Hornického muzea v Krásně, pro které byl zachován.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
2006
Místo:
Lipová Lázně
Rekonstrukce a modernizace lokomotiv řad 751 a 752 na řadu 749, měly v polovině devadesátých let vyvrcholit dodáním posledního stroje, označeného 749.265. Ten měl původně vzniknout ze stroje 752.061, nakonec ale místo něj byl k modernizaci do České Třebové přistaven stroj 752.055 do té doby jezdící v Heřmanově Městci. Ještě v průběhu rekonstrukce byl ke dni 1.10.1995 přeznačen na 749.265-5 a administrativně předán do stavu DKV Veselí nad Moravou. Tam se ale nikdy nedostal, protože dne 1.5.1996 proběhla další papírová redislokace, tentokrát do DKV Olomouc, PJ Šumperk, kde také byl, po TBZ vykonané 22.11.1996, zařazen do provozu. Na jednom ze šumperských výkonů byl o deset let později zachycen v okamžiku, kdy v čele R 925 "Praděd" opouštěl žst. Lipová Lázně.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
2014
Místo:
MUS - dopravna D4
Pod násypky v dopravně D4, přiléhající k dolu ČSA na mostecku, zasouval 13. října 2014 soupravu "talbotů" důlní krokodýl Škoda 27E2 evidenčního čísla 708. Ve Škodě Plzeň byl vyroben pod výrobním číslem 8508 a na mostecko byl dodán v březnu 1989.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
2016
Místo:
Vršany
Za 165 tun těžkou důlní lokomovou typu Škoda 27E lze čas od času spatřit také poněkud méně typickou soupravu, což dokládá snímek pořízený na dole Vršany v červnu 2016, na kterém stroj 127.696-3 (Škoda 27E1, v.č.8004) právě asistuje při nakládce stěrku do dvounápravových výsypných vozů typu Ss17. Tyto malé vozy s délkou před nárazníky 6890 mm a nosností 25 tun byly v našich povrchových dolech využívány hlavně k údržbě tratí. V místě nakládky soupravy je kolej osazena boční trolejí, z níž lokomotiva proud odebírá pomocí pomocných bočních sběračů proudu, takže pravidelné popotahování celé soupravy se dělo i při stažených hlavních sběračích.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
2016
Místo:
Vršany
Trojice důlních "krokodýlů" Škoda 27E evidenčních čísel 703, 685 a částečně vykukující 684 byla v oblasti dolu Vršany zachycena v roce 2016.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
2016
Místo:
Komořany
Odklizovka Škoda 27E2 evidenčního čísla 706 byla v červnu 2016 zachycena během posunu v areálu úpravny uhlí v Komořanech.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
00.09.2005
Místo:
Týnec nad Sázavou
V Týnci nad Sázavou vznikl v září 2005 snímek motorového vozu 810.198-2, v té době oděný do modro-žluto-krémového nátěru, který několik desítek motorových vozů této řady obdrželo v devadesátých létech.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
19.09.2005
Místo:
Všenory
Trať Praha - Beroun byla svého času typická provozem jednotek řady 451 v šestivozové sestavě. Dokládá to snímek vlaku 0s 9932, pořízený 19. září 2005 v zastávce Všenory, jehož ústředním motivem je šestivozová jednotka s hnacími vozy 451 008 a 052.