Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.02.2018
Místo:
Žilina
Lokomotiva T458.1058 byla z výroby dodána do RD Zvolen, které ji převzalo 29.5.1964, aby dne 4.června 1964 společně se sesterskými stroji T458.1056 a T458.1057 vykonala TBZ, po které byla zařazena do každodenního provozu. K 1. listopadu 1997 je předána do Filakova, odkud se do Zvolena vrátila přesně o dva roky později - 1.11.1997. Další stěhování pro "ťapku" 721.058 nastalo 7.12.2006, kdy ji přebírá depo Košice, to už pod křídly dopravce ZSSK Cargo. K 1.12.2012 je zařazen do stavu SPD Bratislava. Tento stroj byl jedním z několika, které byly ke dni 1.2.2012 převedeny od nákladního dopravce ZSSK Cargo k osobnímu dopravci Železničná spoločnosť Slovensko. Už v jejích službách byl 28. února 2018 vyfotografován na posunu v Žilině, v zajímavé mutaci původního a firmemního nátěru ZSSK. Mezi neprovozní hnací vozidla byl přeřazen koncem roku 2023 a v březnu 2025 byl odprodán firmě ALUEX s.r.o. k sešrotování.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
19.06.2020
Místo:
Libochovany
Kolem kóty 429 Trabice se 19. června 2012 k zastávce Libochovany blížil tehdy děčínský peršing 163.094-6, jedoucí v čele osobního vlaku 6455.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.10.2021
Místo:
Kostomlaty nad Labem
Vývoj lokomotiv dnešní řady 184 byl ve Škodě Plzeň na základě požadavku tehdejších ČSD zahájen v roce 1988 a původně se uvažovala dodávka až 300 strojů. Část z nich měla být vyrobena jako řada 184 v nákladní verzi jako náhrada stárnoucích šestikoláků řad 181 a 182, menší část z nich měla být opatřena převodem s maximální rychlostí 155 km/h a jako řada 164 se měla uplatnit v rychlíkové dopravě, především jako náhrada strojů řady 150. Z velkých plánů nakonec sešlo, ČD jejich dodávky odmítly a prototypové lokomotivy byly nakonec dokončeny pro zcela jiného zákazníka - Doly Nástup Tušimice, který si nakonec pořídil 4 stroje označené 184.501 až 504. K zajímavé epizodě v provozu této řady došlo ve dnech 18.10. až 1.11.2021, kdy byl stroj 184.502-3 nasazován na vlaky s energetickým uhlím v relaci Třebušice - Řečany nad Labem, kam se v tomto období podíval celkem dvanáctkrát. Na snímku z 22. října 2021 byl zachycen u Kostomlat nad Labem v čele zpátečního vyrovnávkového Nex 66360. Pro úplnost nutno dodat, že další nasazení tohoto stroje na relaci Třebušice - Řečany pokračovalo od prosince 2021.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22:11.2012
Místo:
Velké Svatoňovice
Pestrobarevný podzim pod Jestřebími horami tvořil 22. listopadu 2012 kulisu jizdě spěšného vlaku 1790, vedeného vozem 854.005-6, právě brzdícím do zastánky Velké Svatoňovice.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2025
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 5. 8. 2025
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací