Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.07.2017
Místo: Zvoleněves

Nejvyšším inventárním číslem řady 714 u Českých Drah byl stroj inventárního čísla 231. Sice tomu tak původně být nemělo a už byly v rané fázi rozpracování stroje inventárních čísel 301 a výše, poněkud rozkolísaná doba devadesátých let, spojená se zánikem ČKD Lokomotivka tomu nakonec chtěla jinak, takže u Zvoleněvsi 19. července 2017 pořízený snímek vlaku Sp 1650 zachytil v jeho čele ten nakonec poslední dokončený stroj své řady - 714.231-8.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.08.2017
Místo: Kunžak-Lomy

Velice zajímavou historii za sebou má lokomotiva 705.919. Vyrobena byla v roce 1958 v ČKD Sokolovo pod výrobním číslem 4147 a společně se sesterskými stroji inventárních čísel 018, 020 a 021 byla dodána na slovenskou trať Ružomberok - Korytnica. Do provozu se dostala až v roce 1959, důvodem byla nezpůsobilost této tratě na pomezí Nízkých Tater a Velké Fatry pro provoz "těžkých" lokomotiv řady T47.0. Hned dvojí stěhování jí čeká v roce 1965. Nejprve se v létě na tři měsíce stěhuje do Frýdlantu v Čechách a odtud pak do Jindřichova Hradce. Na jihu Čech přežila obě tratě na kterých předtím jezdila, neboť mezitím na nich byl zastaven provoz. Na trati Ružomberok - Korytnica to bylo ke dni 28.9.1974, trať Frýdlant v Čechách - Heřmanice dojezdila 13.1.1976. Ovšem i v Jindřichově Hradci zažila "devatenáctka" zastavení provozu, a to hned dvě - nejprve dne 25. ledna 1997 jestě pod hlavičkou Českých drah, následně pak ještě 3.10.2022, to už za éry JHMD. Stroj 705.919-9 byl u stanice Kunžak-Lomy vyfotografován 17.8.2017.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.08.2017
Místo: Lupěné

Krátce před tím, než se zanořil do tmy tunelu "Hněvkovský II", byl 29. srpna 2017 vyfotografován rychlík Rx 884 "Galán", vedený strojem 151.008-0. U pravého okraje snímku je patrná cyklostezka, vedená po tělese původní trati, klikatící se údolím Moravské Sázavy.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.09.2017
Místo: Omice

Ze staréhu dubu nedaleko Omic byl 8. září 2017 vyfotografován osobní vlak číslo 4816, vedený brněnskou lokomotivou 754.018-0. Tento stroj je jedním ze čtyř své řady, které byly počátkem devadesátých let ve stavu Lokomotivního depa Zdice. Dnes, s odstupem let, je už téměř zapomenutou kapitolou v historii lokomotivní řady 754 působení strojů inventárních čísel 015, 016, 018 a 019 ve zdickém depu, kde jako svůj "vlajkový" výkon měly vozbu páru rychlíků "Bezdrev" mezi Mostem a Českými Budějoviceni.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.10.2017
Místo: Olovnice zastávka

Už jen vzpomínkou na někdejší čilý provoz zamračených na tratích v okolí Kralup a na Kladensku, bylo v říjnu 2017 nasazení stroje 749.019-6 na některé místní výkony na kralupsku. Na snímku za 12. října 2017 je zachycena nedaleko Olovnice zastávky v čele manipuláku z Velvar do Kralup při jízdě po jednom z netypických míst naší železniční sítě - na tříkilometrovém souběhu velvarské lokálky se silnicí I/240.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.10.2017
Místo: Dolní Zálezly

Labským údolím u Dolních Zálezel 17. října 2017 projížděl rychlík číslo 611 Karlex, vedený pražským strojem 150.224. Vyroben byl ve Škodě Plzeň s výrobním číslem 7171 a po vykonání technicko - bezpečnostní zkoušky byl ke dni 20.10.1978 zařazen do provozu v lokomotivním depu Praha střed. Na označení 150.224-4 byl přečíslován ke dni 29.2.2008.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.11.2017
Místo: Heřmaničky

Na přelomu let 1986 a 1987 opouštěly brány plzeňské Škody lokomotivy třetí výrobní série továrního typu "69E", u ČSD označené řadou ES 499.1 (o rok později přeznačené na řadu 363), z nichž do lokomotivního depa Praha-Střed putovalo 15 strojů inventárních čísel 048 - 052, 063 - 067 a 073 - 077. Jedna z nich, "eso" inventárního čísla 052, bylo v čele R 715 "Josef Lada" zachyceno 22. listopadu 2017 u Heřmaniček.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.11.2017
Místo: Heřmaničky

V motorovém voze 810.008 a přípojném voze 010.220 má svůj původ regionova 814.012 / 914.012, do stavu Českých drah zařazené ke dni 31.10.2006 v PJ Tábor. Ten jí byl domovem po více jak 10 následujících let, kdy byla nasazována na výkony na okolních tratích, včetně těch elektrifikovaných. Bývala tak k vidění nejen v Bechyni, Jindřichově Hradci, ale po rodícím se koridoru zajížděla také do Benešova u Prahy. Nedaleko Heřmaniček byla 22.listopadu 2017 zastižena na osobním vlaku číslo 8270 Tábor - Benešov