Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.10.2021
Místo:
Kostomlaty nad Labem
Vývoj lokomotiv dnešní řady 184 byl ve Škodě Plzeň na základě požadavku tehdejších ČSD zahájen v roce 1988 a původně se uvažovala dodávka až 300 strojů. Část z nich měla být vyrobena jako řada 184 v nákladní verzi jako náhrada stárnoucích šestikoláků řad 181 a 182, menší část z nich měla být opatřena převodem s maximální rychlostí 155 km/h a jako řada 164 se měla uplatnit v rychlíkové dopravě, především jako náhrada strojů řady 150. Z velkých plánů nakonec sešlo, ČD jejich dodávky odmítly a prototypové lokomotivy byly nakonec dokončeny pro zcela jiného zákazníka - Doly Nástup Tušimice, který si nakonec pořídil 4 stroje označené 184.501 až 504. K zajímavé epizodě v provozu této řady došlo ve dnech 18.10. až 1.11.2021, kdy byl stroj 184.502-3 nasazován na vlaky s energetickým uhlím v relaci Třebušice - Řečany nad Labem, kam se v tomto období podíval celkem dvanáctkrát. Na snímku z 22. října 2021 byl zachycen u Kostomlat nad Labem v čele zpátečního vyrovnávkového Nex 66360. Pro úplnost nutno dodat, že další nasazení tohoto stroje na relaci Třebušice - Řečany pokračovalo od prosince 2021.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22:11.2012
Místo:
Velké Svatoňovice
Pestrobarevný podzim pod Jestřebími horami tvořil 22. listopadu 2012 kulisu jizdě spěšného vlaku 1790, vedeného vozem 854.005-6, právě brzdícím do zastánky Velké Svatoňovice.
Plzeňští strojvůdci © 2012 - 2025
Všechna práva vyhrazena
Poslední aktualizace: 18. 5. 2025
Kontaktní e-mail:
info@strojvedouciplzen.cz
Informace o stránkách
Plán aktualizací