Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.04.2017
Místo:
Březová u Broumova
Pod panoramatem Javořích hor byl 10. dubna 2017 u Březové u Broumova zachycen vlak Mn 83477, stoupající na rozvodí Severního a Baltského moře u Bohdašína. Až z Bohdašína si motor lokomotivy 742.294-2 oddychne během klesání k Teplicím nad Metují a dál, k Náchodu.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.04.2017
Místo:
Ostravice
V dopravně Ostravice byla 16. dubna 2017 zachycena dvojice regionov 814.191 a 814.190, pendlujících toho dne na osobních vlacích mezi Ostravicí a Frýdlantem. Právě tyto dvě regionovy byly jediné, které nikdy nejezdily ve žlutozeleném nátěru, ale po rekonstrukci rovnou dostaly nátěr ve schématu "Najbrt", následně navíc doplněný reklamními polepy.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
19.07.2017
Místo:
Zvoleněves
Nejvyšším inventárním číslem řady 714 u Českých Drah byl stroj inventárního čísla 231. Sice tomu tak původně být nemělo a už byly v rané fázi rozpracování stroje inventárních čísel 301 a výše, poněkud rozkolísaná doba devadesátých let, spojená se zánikem ČKD Lokomotivka tomu nakonec chtěla jinak, takže u Zvoleněvsi 19. července 2017 pořízený snímek vlaku Sp 1650 zachytil v jeho čele ten nakonec poslední dokončený stroj své řady - 714.231-8.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.08.2017
Místo:
Kunžak-Lomy
Velice zajímavou historii za sebou má lokomotiva 705.919. Vyrobena byla v roce 1958 v ČKD Sokolovo pod výrobním číslem 4147 a společně se sesterskými stroji inventárních čísel 018, 020 a 021 byla dodána na slovenskou trať Ružomberok - Korytnica. Do provozu se dostala až v roce 1959, důvodem byla nezpůsobilost této tratě na pomezí Nízkých Tater a Velké Fatry pro provoz "těžkých" lokomotiv řady T47.0. Hned dvojí stěhování jí čeká v roce 1965. Nejprve se v létě na tři měsíce stěhuje do Frýdlantu v Čechách a odtud pak do Jindřichova Hradce. Na jihu Čech přežila obě tratě na kterých předtím jezdila, neboť mezitím na nich byl zastaven provoz. Na trati Ružomberok - Korytnica to bylo ke dni 28.9.1974, trať Frýdlant v Čechách - Heřmanice dojezdila 13.1.1976. Ovšem i v Jindřichově Hradci zažila "devatenáctka" zastavení provozu, a to hned dvě - nejprve dne 25. ledna 1997 jestě pod hlavičkou Českých drah, následně pak ještě 3.10.2022, to už za éry JHMD. Stroj 705.919-9 byl u stanice Kunžak-Lomy vyfotografován 17.8.2017.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.08.2017
Místo:
Lupěné
Krátce před tím, než se zanořil do tmy tunelu "Hněvkovský II", byl 29. srpna 2017 vyfotografován rychlík Rx 884 "Galán", vedený strojem 151.008-0. U pravého okraje snímku je patrná cyklostezka, vedená po tělese původní trati, klikatící se údolím Moravské Sázavy.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
08.09.2017
Místo:
Omice
Ze staréhu dubu nedaleko Omic byl 8. září 2017 vyfotografován osobní vlak číslo 4816, vedený brněnskou lokomotivou 754.018-0. Tento stroj je jedním ze čtyř své řady, které byly počátkem devadesátých let ve stavu Lokomotivního depa Zdice. Dnes, s odstupem let, je už téměř zapomenutou kapitolou v historii lokomotivní řady 754 působení strojů inventárních čísel 015, 016, 018 a 019 ve zdickém depu, kde jako svůj "vlajkový" výkon měly vozbu páru rychlíků "Bezdrev" mezi Mostem a Českými Budějoviceni.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.10.2017
Místo:
Olovnice zastávka
Už jen vzpomínkou na někdejší čilý provoz zamračených na tratích v okolí Kralup a na Kladensku, bylo v říjnu 2017 nasazení stroje 749.019-6 na některé místní výkony na kralupsku. Na snímku za 12. října 2017 je zachycena nedaleko Olovnice zastávky v čele manipuláku z Velvar do Kralup při jízdě po jednom z netypických míst naší železniční sítě - na tříkilometrovém souběhu velvarské lokálky se silnicí I/240.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.10.2017
Místo:
Dolní Zálezly
Labským údolím u Dolních Zálezel 17. října 2017 projížděl rychlík číslo 611 Karlex, vedený pražským strojem 150.224. Vyroben byl ve Škodě Plzeň s výrobním číslem 7171 a po vykonání technicko - bezpečnostní zkoušky byl ke dni 20.10.1978 zařazen do provozu v lokomotivním depu Praha střed. Na označení 150.224-4 byl přečíslován ke dni 29.2.2008.