Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.08.2016
Místo: Nepomuk

 V kalendáři se píše datum 8.8.2016 a před výpravní budovou stanice Nepomuk zastavuje osobní vlak číslo 8903, vedený plzeňským plecháčem 242.263-2.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.08.2016
Místo: Zákolany

Dvojice "zrychlených" banglí 741.506-0 a 741.508 byla 11.srpna 2016 zachycena na závěsu vyrovnávky Wapek z kladenské teplárny, jedoucí pod číslem 89200. Oba stroje, ač už dlouhé roky jezdící ve službách dopravce AWT, stále ještě nesou nátěr předchozího majitele, firmy Viamont.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.08.2016
Místo: Zákolany

Když se 19. prosince 1884 v Zákolanech narodil malý Toníček Zápotocký, byla železniční trať z Kralup do Kladna v provozu už 29 roků. Po létech, kdy mladý Tonda povyrostl a politicky se angažoval, se do naší historie nejvýrazněji zapsal dnem 21. března 1953, kdy se stal druhým dělnickým prezidentem Československé republiky. Do historie se ovšem zapsaly i jeho rodné Zákolany. Dne 25. ledna 1964 přímo na zákolanském nádraží došlo ve velké rychlosti ke srážce řádně nebržděného vlaku loženého hutními výrobky z kladenské hutě Poldi, se soupravou vlaku osobního, při níž zemřelo 14 osob. Místy, kudy se před 52 roky řítil vstříc Zákolanům nebrzdící nákladní vlak, projížděla 11.srpna 2016 ve značně pomalejším tempu "regionova" 814.171-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2016
Místo: Nesovice

Ke stanici Nesovice se 18. srpna 2016 blížil osobní vlak 4112 z Veselí nad Moravou do Brna, složený z motorového mozu 842.034-1 a dvojice "rozpustile poskakujících" přívěsných vozů řady 021. Tyto přívěsné vozy, vzniklé v druhé polovině devadesátých let modernizací již tehdy letitých vozů řady 020 (ex Bix, Balm), v pravidelném provozu už nepotkáme, jejich provoz byl ukončen v roce 2019.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.08.2016
Místo: Horky u Tábora

Kapesní bobinka 100.003-3, prožila většinu svého lokomotivního života ve Vyšším Brodě, kam byla v roce 1957 dodána z výroby a kde byla ke dni 26.1.2004 také zrušena. I přes to ale měla štěstí a v roce 2015 byla odeslána do přerovských dílen ČŽMO, kde do května 2016 podstoupila hlavní opravu spojenou s provedením laku ve stylu 80-tých let, a od té doby jí náleží sezónní vozba víkendových turistických vlaků na trati z Tábora do Bechyně. Během své první provozní sezóny byla 20.srpna 2016 zachycena u stanice Horky u Tábora s osobním vlakem číslo 28408.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.08.2016
Místo: Bocanovice

V čele 1127 tun těžké a 582 metrů dlouhé, sedmatřicetivozové soupravy vlaku Pn 45701, stoupala do jablunkovského průsmyku dvojička 131.005 + 131.006. Na snímku je zachycena těsně před zastávkou Bocanovice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.09.2016
Místo: Bednárec

Díky tmavě modrému proužku mezi světly se barevně mírně odlišující plecháč 242.201-2, byl prvního zářijového odpoledne roku 2016 zachycen v čele rychlíku 667 "Vajgar" nedaleko Bednárce.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.09.2016
Místo: Želenice nad Bílinou

Znělcový vrch Bořeň je se svými více než sto metrů vysokými kolmými stěnami jednou z nejtypyčtějších hor západní části Českého středohoří. Na jeho úbočích můžeme najít hned několik drůhů vzácných rostlin, v čele s koniklecem lučním českým nebo hvězdicí alpínskou. Z jeho vrcholu ve výšce 539 metrů je nerušený kruhový výhled nejen na západní část českého středohoří, či na východní část mostecké pánve, ale také na trojkolejnou železniční trať spojující Bílinu s Mostem. Právě na ní byl zachycen rychlík číslo 608 "Bílina" v čele s tehdy ještě modro-krémovým "esem" 362.130-7. Snímek vznikl 14. září 2016 u zastávky Želenice nad Bílinou.