Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
10.06.2016
Místo:
Praha-Sedlec
Za zastávkou Praha-Sedlec byl 10. června 2016 zachycen ranní R 614 "Ohře" Praha - Cheb. Za vlakovou lokomotivou, kterou toho dne byl stroj 151.006-4, je řazen tehdy ještě každodenně jezdící lůžkový vůz ZSSK, jezdící pod kurzovým číslem 380 na vlacích 444 a 614 v relaci Košice - Cheb.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
19.6.2016
Místo:
Jedlová
Jednou z vůbec prvních "regionov", které přišly o svůj zeleno-žlutý nátěr a "zmodraly", byla jednotka 914.017 / 814.017. Na snímku z 19.6.2016 je zachycena ve stanici Jedlová.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.06.2016
Místo:
Žulová
Do stanice Žulová přijel 23.6.2016 osobní vlak 13618, tvořený motorovým vozem 810.292-3. Po krátkém pobytu pokračoval do Javorníka ve Slezsku.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.06.2016
Místo:
Praha Masarykovo n.
Po 701. koleji (dříve také označené "1V", neboli "Levý viadukt"), vjížděla 28. června 2016 do centrální části pražského masarykova nádraží v čele odpoledního spěšného vlaku číslo 1895 lokomotiva 714.218-5. Nepřehlédnutelnou dominantou snímku je budova někdejších karlínských kasáren, vybudovaných v letech 1846-1849 firmou známého stavebního podnikatele Vojtěcha Lanny.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.07.2016
Místo:
Litvínov
Poklidnou a poněkud ospalou atmosfétu nádražíčka v koncovém Litvínově rušilo 3. července 2016 pouze bublání motorového vozu 814.032-9, který sem před pár okamžiky dorazil s vlakem Os 16934. V letech 2019 a 2020 prošla zdejší trať velkou modernizací a elektrizací, což tento snímek jednou pro vždy zařadilo do kategorie "už neopakovatelných".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.07.2016
Místo:
Těchoraz
Horkého 20. července 2016 obstarávala veškerou osobní dopravu na "lipence" žehlička 210.045-1, zachycená za Těchorazí s osobním vlakem číslo 18255. V současné době (2021) byla situace poněkud odlišná - turnusová potřeba na "lipence" činí dva táborské stroje řady 210, za čímž stojí nárůst počtu zavedených osobních vlaků, vyvolaný přechodem z dřívějšího dvouhodinového taktu osobáků, na současný takt jednohodinový. Nejčastěji jsou zde k vidění žehličky číslel 052, 055, 057, 058 a 059, méně často doplňované ještě stroji 039 a 045.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.07.2016
Místo:
Těchoraz
S další várkou vodáků dychtících po splutí Vltavy z Vyššího Brodu byl 20. července 2016 před zastávkou Těchoraz zachycen osobní vlak číslo 18860, vedený žehličkou 210.045-1.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
24.07.2016
Místo:
Štrba
Během první poloviny roku 1988 probíhalo ve Škodě Plzeň dokončování a dodávky čtvrté výrobní série lokomotivy řady 363. Těchto pětašedesát lokomotiv ČSD rozdělily mezi lokomotivní depa České Budějovice, Praha, Plzeň a Bratislava. Do depa v hlavním městě Slovenské socialistické republiky, do Bratislavy, byla dodána "esa" inventárních čísel 088 - 107 a 133 - 147. Jedno z nich, stroj 363.136-3, v té době natřené do nátěru napodobujícího barevné provedení, v jakém tyto stroje opuštěly brány výrobního závodu, bylo ve stanici Štrba vyfotografováno 24. července 2016. O tři roky později, v říjnu 2019, byl i tento stroj přistaven k rekonstrukci, po které se do provozu vrátil pod novým označením 362.020.