Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2016
Místo: Lovosice město

Nedlouho po překonání bájné "Brány Čech" ("Porta Bohemica") se vlak EC 175 "Robert Schumann" blíží k Lovosicím a jeho vlakový stroj, bastarda 371.004-3, k cíli své cesty dělí už jen poslední desítky kilometrů, převážně už jen stereotypně rovinatou Polabskou nížinou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2016
Místo: Dolní Zálezly

Lokomotiva 162.054-1 byla s výrobním číslem 8762 ve Škodě Plzeň dokončena v roce 1991 a po vykonání TBZ, která proběhla 13.9.1991, byla do provozu zařazena v lokomotivním depu Ostrava. Její asi nejparádnější éra je začala roku 1997 a je spojena s jejím provozem na tehdy vyjímečném páru vlaků vyjímečné kategorie "SuperCity" 502/502 "Manažer", spojícím Ostravu s Prahou v čase těsně pod čtyři hodiny. Tento vlak, složený ze třech vozů první třídy a vozu restauračního, nezastavoval v žádné nácestné stanici a jako revoluční novinku cestujícím nabízel elektrické zásuvky pro připojení noteboaků k elektrické síti a v ceně jízdenky byla také káva a sendvič. Hrstka lokomotiv na tomto spoji nasazovaných, měla v té době jako jediné v provozu schválenou rychlost 140 km/h. O 19 let později už byla "čtyřiapadesátka" obyčejná lokomotiva a jako taková byla 21.dubna 2016 u Dolních Zálezel zachycena v čele obyčejného spěšňáku číslo 1685.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.04.2016
Místo: Adršpach

Trutnovská "krabička" 810.541-3 byla na vlaku Os 15757 dne 29. dubna 2016 zachycena na okraji Adršpachu právě v okamžiku, kdy minula skalní věže Pážátko, Česnek a Ztracenec. Celému, několikrát denně se opakujícímu divadlu, kdy pod milióny let starými pískovcovými mohykány s klapotem kol projíždí poskakující motoráček, v levé části snímku přihlíží ještě část skalního útvaru Tři obři.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 30.04.2016
Místo: Adršpach

Vstříc hradbě skal tyčících se za adršpašskými chalupami, uháněla 30.dubna 2016 "regionova" 814.180-6, mířící s osobním vlakem 15756 z Teplic nad Metují do Trutnova.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.05.2016
Místo: Brandýsek

V táhlém stoupání mezi Brandýskem a Kladnem-Dubí zápasila 5.května 2016 s 1750 tun těžkou soupravou vlaku Pn 60541 hned trojice brejlovců. Vlakovému dvojčeti 755.002 a 755.001 na postrku vypomáhal jestě stroj 753.754.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.05.2016
Místo: Brandýsek

Jarní zátiší ve stanici Brandýsek, nacházející se na trati z Kladna do Kralup, bylo 5. května 2016 doplněno vlakem Os 19813 v podání Regionovy 814.090-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.05.2016
Místo: Praha Masarykovo nádraží

Muzejní čmelák 770.001-6 se 11.května 2016 zhostil přepravy dvou vozů z Lužné u Rakovníka do Nymburka, zavedeného jako soupravový vlak číslo 11107. Na snímku je zachycen v obvodu pražského Masarykova nádraží při jíždě po koleji číslo 94, dříve označované jako "Druhý most", spojující staniční obvody Karlín (St.4) a Hrabovka (St.1.).

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.06.2016
Místo: vlečková sieť SHD Most

V komořanském depu společnosti Mostecká uhelná se 1.6.2016 sešla poměrně nesourodá trojice místních lokomotiv. Zatímco motorová "koťátka" 709.702 a vzadu stojící 709.534 jsou využívána na lehký posun nebo případně pro traťovou službu na neelektrifikované trati mezi Hrabákam a elektrárnou Počerady, uprostřed stojící elektrický těžkotonážník Škoda 27E evidenčního čísla 698 je představitelem zdejšího nejvýkonnějšího lokomotivního typu, sloužícím na všech elektrifikovaných důlních tratích mosteckého uhelného revíru. Bohužel provoz těchto elektrických dříčů je postupně omezován v souvislosti s útlumem těžby hnědého uhlí.