Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 30.04.2016
Místo: Adršpach

Vstříc hradbě skal tyčících se za adršpašskými chalupami, uháněla 30.dubna 2016 "regionova" 814.180-6, mířící s osobním vlakem 15756 z Teplic nad Metují do Trutnova.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.05.2016
Místo: Brandýsek

V táhlém stoupání mezi Brandýskem a Kladnem-Dubí zápasila 5.května 2016 s 1750 tun těžkou soupravou vlaku Pn 60541 hned trojice brejlovců. Vlakovému dvojčeti 755.002 a 755.001 na postrku vypomáhal jestě stroj 753.754.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.05.2016
Místo: Brandýsek

Jarní zátiší ve stanici Brandýsek, nacházející se na trati z Kladna do Kralup, bylo 5. května 2016 doplněno vlakem Os 19813 v podání Regionovy 814.090-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.05.2016
Místo: Praha Masarykovo nádraží

Muzejní čmelák 770.001-6 se 11.května 2016 zhostil přepravy dvou vozů z Lužné u Rakovníka do Nymburka, zavedeného jako soupravový vlak číslo 11107. Na snímku je zachycen v obvodu pražského Masarykova nádraží při jíždě po koleji číslo 94, dříve označované jako "Druhý most", spojující staniční obvody Karlín (St.4) a Hrabovka (St.1.).

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.06.2016
Místo: vlečková sieť SHD Most

V depu Mostecké uhelné v Komořanech odpočívala 1. června 2016 lokomotiva 709.534-2. Stroje této řady jsou u MUS používány nejen k posunovacím a pomocným výkonům v oblasti Komořan, ale také jsou nasazovány do traťové služby na přepravě uhlí z Hrabáku, do elektrárny Počerady.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.06.2016
Místo: vlečková sieť SHD Most

V úpravně uhlí Komořany odpočívaly v červnu 2016 dvě ze zdejších lokomotiv - velké lego 709.525-0 a velký hektor 721.556, který v té době byl už posledním mohykánem své řady u Mostecké uhelné.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.06.2016
Místo: vlečková sieť SHD Most

V komořanském depu společnosti Mostecká uhelná se 1.6.2016 sešla poměrně nesourodá trojice místních lokomotiv. Zatímco motorová "koťátka" 709.702 a vzadu stojící 709.534 jsou využívána na lehký posun nebo případně pro traťovou službu na neelektrifikované trati mezi Hrabákam a elektrárnou Počerady, uprostřed stojící elektrický těžkotonážník Škoda 27E evidenčního čísla 698 je představitelem zdejšího nejvýkonnějšího lokomotivního typu, sloužícím na všech elektrifikovaných důlních tratích mosteckého uhelného revíru. Bohužel provoz těchto elektrických dříčů je postupně omezován v souvislosti s útlumem těžby hnědého uhlí.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 06.06.2016
Místo: Bzenec přívoz

Modernizací původní lokomotivy 163.028 vznikla mezi říjnem 2012 a lednem 2013 v Pars Šumperk dvousystémová lokomotiva 363.526-5. Do provozu u ČD Cargo byla zařazena po TBZ, kterou vykonala 21.1.2013 v úseku Šumperk - Břeclav. Na jednom z jejích už rutinních výkonů byla u Bzence přívozu zachycena 6. června 2016, kdy byla nasazena na 34 vozovém a 481 metrů dlouhém vlaku Nex 167203, jedoucím z Chebu do Břeclavi.