Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.04.2016
Místo:
Březnice
Do stanice Březnice vjížděl 20. dubna 2016 řádně napakovaný manipulák v čele se strojem 742.126-7. Zatímco ještě o dvacet let dříve, v půlce devadesátých let, se tato řada v těchto končinách vůbec nevyskytovala, neboť tato část Čech patřila do oblasti spadající pod nadvládu zdických, protivínských a blatenských "pilštyků" řady 735, v druhé dekádě jednadvacátého století už bylo dávno všechno jinak a řada 742 nákladní dopravě vládla i zde.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.04.2016
Místo:
Dolní Nerestce
Dobu působení velkých lokomotiv na rychlíkách spojujících Prahu a České Budějovice přes Příbram, si připomeňme snímkem rychlíku číslo 1249 s vršovickým brejlovcem 754.039-6 v čele, vyfotografovaným u Dolních Nerestec 20. dubna 2016.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.04.2016
Místo:
Horní Nerestce
Pryč jsou doby, kdy byla osobní vozba na trati Zdice - Protivín doménou zdického depa, které zde na výkony v osobní dopravě nasazovalo pestrou směsici hnacích vozidel, od "brejlovců" řad 753, 754 a 750, později nahrazenými řadou 749, přes motorové vozy řad 830, 831, 842 a 810, až po různé operativní záskoky v podobě řad 735, 714 a 704. Postupem času začala vozbu osobních vlaků zajišťovat PJ Blatná, disponující "flotilou" regionov řady 814. Jedna z nich, 814.307-5, byla zachycena 20.dubna 2016, když se s vlakem Os 7911 blížila k zastávce Horní Nerestce.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.04.2016
Místo:
Dolní Zálezly
U Dolních Zálezel byla 21. dubna 2016 pořízena fotografie vlaku EC 379 "Porta Bohemica", v jehož čele toho dne jel tehdy ještě turnusový "bastard" 371.015-9.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.04.2016
Místo:
Lovosice město
Na okraji cílových Lovosic byl 21. dubna 2016 zachycen rychlík 1164 z Liberce, vedený motorovým vozem 843.010-0.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.04.2016
Místo:
Lovosice město
Nedlouho po překonání bájné "Brány Čech" ("Porta Bohemica") se vlak EC 175 "Robert Schumann" blíží k Lovosicím a jeho vlakový stroj, bastarda 371.004-3, k cíli své cesty dělí už jen poslední desítky kilometrů, převážně už jen stereotypně rovinatou Polabskou nížinou.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.04.2016
Místo:
Dolní Zálezly
Lokomotiva 162.054-1 byla s výrobním číslem 8762 ve Škodě Plzeň dokončena v roce 1991 a po vykonání TBZ, která proběhla 13.9.1991, byla do provozu zařazena v lokomotivním depu Ostrava. Její asi nejparádnější éra je začala roku 1997 a je spojena s jejím provozem na tehdy vyjímečném páru vlaků vyjímečné kategorie "SuperCity" 502/502 "Manažer", spojícím Ostravu s Prahou v čase těsně pod čtyři hodiny. Tento vlak, složený ze třech vozů první třídy a vozu restauračního, nezastavoval v žádné nácestné stanici a jako revoluční novinku cestujícím nabízel elektrické zásuvky pro připojení noteboaků k elektrické síti a v ceně jízdenky byla také káva a sendvič. Hrstka lokomotiv na tomto spoji nasazovaných, měla v té době jako jediné v provozu schválenou rychlost 140 km/h. O 19 let později už byla "čtyřiapadesátka" obyčejná lokomotiva a jako taková byla 21.dubna 2016 u Dolních Zálezel zachycena v čele obyčejného spěšňáku číslo 1685.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.04.2016
Místo:
Adršpach
Trutnovská "krabička" 810.541-3 byla na vlaku Os 15757 dne 29. dubna 2016 zachycena na okraji Adršpachu právě v okamžiku, kdy minula skalní věže Pážátko, Česnek a Ztracenec. Celému, několikrát denně se opakujícímu divadlu, kdy pod milióny let starými pískovcovými mohykány s klapotem kol projíždí poskakující motoráček, v levé části snímku přihlíží ještě část skalního útvaru Tři obři.