Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.01.2016
Místo: Šťáhlavy

Zima jak má být. Tak by se dal nazvat snímek plecháče 242.213-7, blížícího se 19. ledna 2016 k zastávce Šťáhlavy v čele osobního vlaku číslo 8907.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.01.2016
Místo: Starý Plzenec

Mrazivého 19. ledna 2016 se ke Starému Plzenci blížil osobní vlak číslo 8349, vedený plzeňským plecháčem 242.244-2. Tato lokomotiva patřila do skupinky několika strojů své řady, nosící první variantu tehdy stále ještě poměrně nového korporátního nátěru Českých drah.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.01.2016
Místo: Řež

V roce 2015 přišel stroj 151 014-8 o svůj reklamní nátěr propagující Poštovní spořitelnu a byl přelakován do, v té době už hojně rozšířeného, "Najbrt laku". Ještě než na lokomotivě převládající barvy nebeskou modř, safírovou modř a světle šedou, pokryla provozní patina a zanikl lesk nedávno nalakovaného stroje, vznikl 21. ledna 2016 u zastávky Řež tento snímek, zachycující jej v čele R 609 "Bílina"

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.01.2016
Místo: Řež

Ešus inventárního čísla 011, v nátěru z roku 2012, propagujícím 20. výročí Pražské integrované dopravy, se 21. ledna 2016 na vlaku 0s 6909 rozjíždí ze zastávky Řež.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.01.2016
Místo: Heřmaničky

Od roku 1871 až do večera 1.dubna 2022 trval provoz v železniční stanici Heřmaničky. Ukončen byl až v souvislosti se stavbou přeložky na nově modernizovaném koridoru z Prahy do jižních Čech. Regionova 914.051 / 814.051 byla v Heřmaničkách zachycena mrazivého 22.ledna 2016 během čekání na křižování s protijedoucím vlakem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.01.2016
Místo: Mezno

Po staré jednokolejce, vedené ještě v původní stopě mezi dnes už bývalými stanicemi Sudoměřice u Tábora a Střezimíř, projížděl 29. ledna 2016 rychlík číslo 1540 "F.A.Gerstner", vedený zrychleným esem 362.071-3.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.04.2016
Místo: Javorník ve Slezsku

Sériová výroba motorových vozů původní řady M 152.o pro ČSD probíhala ve Vagónce Studénka v letech 1975 až 1984, kdy bylo sedmi sériích vyprodukováno 678 sériových vozů. Do roku 1978 proběhla výroba sérií obsahujících vozy čísel 003-082, 083-162, 163-242 a 243-349. Pak výroba ustala a pokračovala až v letech 1981 a 1982 dodávkami vozů čísel 350-478, 479-608 (plus k nim širokorozchodné 5001 a 5002) a dodávky byly završeny po další roční odmlce, v roce 1984 poslední sérií, obsahující vozy čísel 609 až 678.
Na snímku se 9. dubna 2016 v koncové stanici Javorník ve Slezsku představuje na vlaku Os 13625 jeden z vozů druhé výrobní série, vůz 810.094-3.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.04.2016
Místo: Horní Nerestce

Po zamračených řady 749, které vozbu pražsko-budějovických rychlíků, jezdících po trati přes Příbram a Písek, zahajovaly, se na těchto výkonech postupem času objevily také brejlovce řady 754. Jedním z nich byl také stroj 754.027-1, vyfotografovaný 20.dubna 2016 s rychlíkem číslo 1247 u Horních Nerestec.