Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.09.2015
Místo: Olbramovice

Ze stanice Olbramovice se 28. září 2015 rozjížděl rychlík číslo 647 "Konopiště", v jehož čele jela už zrychlená, ale do najbrtu doposud nepřebarvená lokomotiva 362.125-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.09.2015
Místo: Mezno

Z nadjezdu silnice 1/3 u zastávky Mezno vznikl 28. září 2015 snímek nikterak dlouhého vlaku Pn 65801, vedeného resem 363.517-4. Nic tehdy ještě nenasvědčovalo tomu, jak se toto místo během pár let změní k nepoznání a někdejší jednokolejku zde nahradí nová dvoukolejka, vedená v jiné stopě. Víceméně jediným místem, které obě tratě mají společné, je právě tento podjezd, kterým od roku 2022 podjíždí i nová trať. Ta se ovšem na obou jeho stranách okamžitě stáčí do nové, přeložené trasy.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.10.2015
Místo: Mírovka

Krátce po průjezdu zastávkou Mírovka byla 1.října 2015 vyfotografována ucelenka kotlových vozů, vedená laminátkou 240.045-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.10.2015
Místo: Mírovka

Při rozjezdu ze zastávky Mírovka byl 1. října 2015 zachycen osobní vlak Os 8362, toho dne s plecháčem 242.281-4 v čele.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.10.2015
Místo: Šlapanov

Při odjezdu ze Šlapanova byl 1.října 2015 vyfotografován plecháč 242.281-4, vezoucí osobní vlak 8359. Dominantou obce Šlapanov je kostel sv. Petra a Pavla, založený ve 13.století, na jehož věži je instalována zvonkohra, která každou celou hodinu zahraje melodii buď z vážné, nebo z lidové hudby.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.10.2015
Místo: Kamenná

Provoz patrových vozů řazených do souprav osobních vlaků tažených plecháči řady 242, byl v roce 2015 v Kraji Vysočina ještě naprosto všední záležitostí, a tak mohl krátce po poledni 1.října 2015 za zastávkou Kamenná vzniknout tento snímek jednoho z nich, v tomto případě mířícím z Havlíčkova Brodu do Jihlavy. V jeho čele jela lokomotiva 242.217-8.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.10.2015
Místo: Šlapanov

Za příjemně slunečného babího léta roku 2015, konkrétně 1.října, vznikl nedaleko Šlapanova snímek osobního vlaku číslo 8353, který onoho čtvrtka vezl plecháč 242.243-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.11.2015
Místo: Plzeň

Dne 28.12.1963 byla v plzeňské Škodě dokončen prototyp lokomotivy továrního typu 32E, výrobního čísla 4804. S trvalým výkonem 4620 kW se v té době jednalo o nejvýkonnější stroj ze škodovky, určený pro dopravu osobních i nákladních vlaků. Její zkoušky na síti ČSD probíhaly na trati Plzeň - Horaždovice předměstí, do sériové výroby se ale nakonec dostala odlehčená čtyřnápravová verze, označená u dodávek pro ČSD řadou S 489.0. Šestinápravový prototyp S 699.001 byl v červnu 1965 zkoušen v Bulharsku na trati Gorna Orjachovica–Ruse, aby byl 12.12.1965 prodán VÚŽ a se zvýšenou rychlostí (160 km/h) a výkonem (4 920 kW) byl provozován na zkušebním okruhu v Cerhenicích až do 21.1.1981, kdy na něm došlo k zahoření, Opraven už nebyl, po sedmi letech chátrání v depu v Brně Maloměřicích byl v roce 1998 přepraven do rodné Plzně, kde podstoupil renovaci do vystavovatelného stavu a stal se jedním z exponátů Techmania Science Center, kde byl vyfotografován 28.11.2015.