Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.12.2014
Místo:
Praha Masarykovo n.
Poslední jednotkou řady EM475.1 dodanou do Košic se stala 8.května 1968 jednotka s vozy inventárních čísel 097 a 098. Technicko bezpečnostní zkoušku absolvovala 20.5.1968 a po létech provozu na východním Slovensku byla do Prahy předána k 18.12.1976. Snímek pořízený 38 let po jejím příchodu do Prahy, ji na Silvestra 2014 zachytil při vjezdu do žst. Praha Masarykovo nádraží už v pozměněné sestavě, neboť vůz inventárního čísla 097 byl ke dni 3.července 1992 po požáru zrušen a "098" jezdila poslední roky svého provozu spojená s vozem inventárního čísla 056.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.12.2014
Místo:
Praha Masarykovo n.
Na Silvestra roku 2014 byly na Masarykově nádraží asi 2 cm sněhu, ale u Muzea, možná i čtyři.... Netradičně zasněženou pražskou Masaryčku po Negrelliho viaduktu opouští R 1228 v čele s rakovnickým "brejlovcem" 750.707-2.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
06.01.2015
Místo:
Mstětice
S panoramatem města Čelákovice na obzoru se 6. ledna 2015 ke stanici Mstětice blížil rychlík číslo 946, vedený peršingem 163.242-1.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
13.01.2015
Místo:
Kadaň-Prunéřov
"Asynchron" 184 502-3 projížděl 13. ledna 2015 po trati Severočeských dolů nedaleko Kadaně. Souprava Wapek, které veze, byla vyložena v elektrárně Prunéřov a míří k další nakládce uhlím z dolu Nástup.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
19.01.2015
Místo:
Čelákovice
V ještě nezmodernizované stanici Čelákovice vyčkávala večer 19.1.2015 na vlaku Os 19430 krabička 809 657-0 na čas svého odjezdu.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
02.02.2015
Místo:
Praha Masarykovo n.
Píše se datum 2.2.2015 a na třetí koleji pražského Masarykova nádraží stojí k odjezdu připravena elektrická jednotka řady 451 v čele s vozem inventárního čísla 025.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
02.02.2015
Místo:
Praha Masarykovo n.
Ze současných lokomotiv Českých drah má jednu z nejzajímavějších provozních historii "bastard" 371.201-5. Právě on byl 8. 4. 1988 dodán do depa Dresden-Friedrichstadt pod označením 230.001, jako prototyp pro DR zcela nové řady. Po spojení německých železnic byl k 1.1.1993 přečíslován na DB 180.001 a následně i upraven pro nejvyšší rychlost 160 km/h - ze Škody Plzeň se po této rekonstrukci vrátil 17. 6. 1994. Poškození české lokomotivy 372.006 v Dráždanech, ke kterému došlo 9. července 2001, bylo pro jeho budoucnost zcela nečekaným zlomem - ke dni 19.9.2003 byl vyřazen ze stavu DB a předán Českým Drahám jako odškodnění za poškození 372.006. Po provedení všech nutných úprav a schválení k provozu Drážním úřadem ČR, byl ke dni 1.3.2004 přeznačen na 371.201 ČD. A jako takový byl 2. února 2015 zachycen na podvečerní pražské Masaryčce, jen okamžik před odjezdem s vlakem R 678.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
6.2.2015
Místo:
Mstětice
Dvojice elektrických jednotek řady 471, jedoucích jako vlak Os 5831, mířila dne 6. února 2015 od stanice Mstětice do sousedních Čelákovic.
Nejblíže k objektivu fotoaparátu je řídící vůz 971.017-9.