Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.09.2014
Místo: Bezpráví

Poslední vyrobený peršing ve Škodě Plzeň, lokomotiva 163.120, se po italské anabázi, probíhající v letech 1995 až 2010, dostala zpátky do Čech, aby po rekonstrukci, zrychlení a přeznačení na 162.120-0, zakotvila u dopravce Regiojet. V jeho barvách byla na vlaku IC 1010 "Regiojet" vyfotografována 18. září 2014 nedaleko zastávky Bezpráví.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.09.2014
Místo: Bezpráví

Ještě v reklamním polepu "Vlakem na Euro" byl 18. září 2014 u Bezpráví zachycen stroj 380.011-7, vezoucí vlak IC 570 "Zdeněk Fibich".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.09.2014
Místo: Bezpráví

Z čerstvě vyřezané a tím pádem dočasně nezarostlé stráně mezi zastávkou Bezpráví a stanicí Ústí nad Orlicí, byl 18. září 2014 vyfotografován EC 223 "Detvan", v jehož čele ten den jela lokomotiva 380.019-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.09.2014
Místo: Bezpráví

V rámci reklamní kampaně společnosti ČEZ byla do reklamních laků v druhé polovině roku 2006 natřena pětice lokomotiv Českých Drah. Kromě dvojice "Peršingů" 163.030 a 093 a dvojice "Es" 363.019 a 021 dostala reklamní kabát také lokomotiva 151 019-7 DKV Praha. Ta byla 18.9.2014 zachycena zachycena v čele vlaku EC 148 "Leoš Janáček" nedaleko zastávky Bezpráví.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.09.2014
Místo: Bezpráví

Ve čtvrtek 29. června 1978 převzaly ČSD od Škody Plzeň prvních pět vyrobených lokomotiv řady E499.2. Byl mezi nimi i stroj inventárního čísla 002, který svou TBZ obsolvoval až o měsíc později, v pátek 28.7.1978. Tento stroj byl o více než 36 let později, 18. září 2014, zachycen nedaleko zastávky Bezpráví v čele R 889 "Bouzov".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.09.2014
Místo: Havlíčkův Brod

Slunečného 29. září 2014 se na podzimním sluníčku v havlíčkobrodském depu vyhříval kocour 742.043-3. Ve skutečnosti se nad tímto strojem v té době už řádně stahovala mračna, protože v roce 2014 na traťové výkony už vůbec nevyjížděl a za dva týdny po pořízení tohoto snímku, byl k 15.10.2014 zrušen.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.10.2014
Místo: Komořany

Dodávky druhé série lokomotiv továrního typu Škoda 27E ze Škody Plzeň byly zahájeny v březnu 1989, kdy byly na Mostecko dodávány stroje stroje evidenčních čísel 699 až 718 (všechny v lehčím provedení o hmotnosti 155 tun), doplněné v létě roku 1989 ještě pěticí strojů těžšího provedení (hmotnost 165 tun), evidenčních čísel 719 -723. Na snímku pořízeném 13. října 2014 v komořanském depu Mostecké uhelné je zachycena dvojice tehdy už neprovozovaných "krokodýlů" čísel 699 a 700. Zatímco lokomotiva čísla 699 byla později sešrotována, na stroj evidenčního čísla 700, současně také nesoucí výrobní číslo Škoda 8500, se usmálo štěstí, a od 19. prosince 2018 je k vidění jako exponát v Podkrušnohorském technickém muzeu v Kopistech u Mostu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.10.2014
Místo: Komořany

Z nadjezdu silnice 1. třídy číslo 13 nedaleko Komořan na Mostecku vznikl snímek lokomotivy Škoda 27E evidenčního čísla 708, sunoucí prázdnou soupravu vozů k nakládce násypky dolu ČSA. Snímek je současně také připomínkou toho, jak složitě se fotografie těchto lokomotiv na mostecku dají pořizovat, neboť nedlouho po pořízení snímku dorazilo vozidlo Lada Niva nejmenované bezpečnostní agentury s dvojicí uvědomělých úderníků, s bojovým úkolem obklíčení, perlustrace a následného vykázání fotografa z nadjezdu silnice I/13, a to i přesto, že fotografování probíhalo na veřejně přístupném místě.