Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.05.2014
Místo: Řež

Osobní vlak číslo 9647 z Kralup nad Vltavou do Prahy Masarykova nádraží tvořený elektrickou jednotkou 451.026/025 byl před zastávkou Řež zachycen 20.května 2014.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.05.2014
Místo: Těchlovice

Soupravou prázdných autovozů, jedoucích pod číslem Pn 147337, provážela po pravobřežní labské trati z Děčína do Ústí nad Labem uhelka 122.026-8. Vyfotografována byla 21.května 2014 u Těchlovic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.05.2014
Místo: Těchlovice

Za obcí Těchlovice byl pořízen 21. května 2014 snímek vlaku Pn 45313, v jehož čele toho dne jel stroj 123.008-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.05.2014
Místo: Ústí nad Labem západ

Na ústeckém západním nádraží bylo 21. května 2014 objektivem fotoaparátu Daniela Pavlíčka zachyceno "lego" 704.008-2.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.05.2014
Místo: Těchlovice

Motorový vůz 810.116-4 bychom na našich kolejích hledali už marně. Stejně jako jiné vozy této řady, i on podstoupil reinkarnaci do motorové jednotky řady 814 "Regionova". Ovšem narozdíl od jiných, tento vůz si i po své rekonstrukci svoje původní inventární číslo udržel, neboť z něj vznikla Regionova stejného inventárního čísla jako bylo to jeho původní - 814.116-0. V této podobě byl zachycen 21. května 2014 v labském údolí nedaleko Těchlovic, při jízdě s osobním vlakem Os 6469 z Děčína do Ústí nad Labem-Střekova.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.05.2014
Místo: Kuřim

V čele rychlíku 975, nesoucího název "Barbora", byla u Kuřimi 22.května 2014 zachycena jedna z někdejších reklamních lokomotiv Českých drah, lokomotiva 362.019-2. Ta se v září roku 2006 stala jednou z pěti lokomotiv opatřených reklamním nátěrem skupiny ČEZ. Kromě ní se do oranžovo-šedých barev ČEZu oděly ještě lokomotivy 363.021, 163.030, 163.093 a 151.019, přičemž počet blesků na bočnicích jednotlivých lokomotiv byl rozdílný. Zbývá ještě dodat že lokomotiva 362.019 o svůj reklamní nátěr přišla počátkem roku 2016, kdy byla přelakována do korporátního nátěru Českých drah.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.05.2014
Místo: Kuřim

Mezi květnem a srpnem 1975 dodala Škoda Plzeň třicítku lokomotiv továrního typu 73E1. Dostaly označení řadou S499.02 a do provozu je ČSD všechny zařadily v Lokomotivním depu Plzeň. Jak šel čas, z Plzně se některé z těchto lokomotiv postupně rozutíkaly do jiných dep a díky tomu také mohl odpoledne 22.května 2014 u Kuřimi vzniknout snímek stroje 242.223-6, hoblující v té době tratě na jižní Moravě a na Vysočině pod křídly depa Brno.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.05.2014
Místo: Čebín

Nedaleko Čebína byl 22. května 2014 zachycen "plecháč" 242.260-8, mířící s osobním vlakem 4619 do Brna. Vlak právě míjí pozůstatky nedostavěné německé dálnice A88, která přes východní Čechu a Moravu měla spojit Vídeň s Vratislaví. Tato stavba, spojující dvě oblasti Německa nejkratší trasou přes území Protektorátu Čechy a Morava, začala být budována v dubnu 1939. Od území protektorátu měla být celně oddělena, na všech nájezdech na výjezdech měli být zřízené celnice, dálnice samotná měla být německým územím a provoz mezi Vratislavem a Vídní měl probíhat ve vnitroněmeckém celním režimu. Zůstalo ovšem pouze u plánů, v důsledku ekonomických potíží německé válečné ekonomiky byla její výstavba v dubnu 1942 zastavena, ale její nedokončené pozůstatky se na Moravě zachovaly dodnes.