Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.02.2014
Místo: Veselíčko

Malebnou krajinou Českomoravské vysočiny, v dálce navíc ozdobenou siluetou barokního poutního kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře, projíždí nedaleko zastávky Veselíčko osobní vlak 14911, vedený, onoho 10. února 2014, regionovou 814.240-8.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.02.2014
Místo: Řež

Nízké zimní sluneční paprsky doprovázely 17.2.2014 jízdu vlaku Pn 47261, zachyceného v čele s lokomotivou 130.009-4 u zastávky Řež.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.02.2014
Místo: Řež

Z výroby byla lokomotiva 162.020-2 dodána původně do LD Ostrava, na jehož výkonech začala po absolvování TBZ , kterou absolvovala 30.8.1991., najíždět své první kilometry. Až později byla předána do Čech, kde se postupně stala na dlouhé roky stálicí především na vozebním rameni Praha - Děčín. Na jednom z těchto výkonů, na rychlíku 685 z Děčína do Prahy, byla 17. února 2014 vyfotografována před zastávkou Řež.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.02.2014
Místo: Řež

V roce 2014 byla vozba chebských rychlíků mezi Ústím nad Labem a Prahou ještě neotřesitelně v kompetenci lokomotiv řady 151. Dokládá to i snímek vlaku R 609 "Salubia" se strojem 151.016-3 v čele, pořízený u Řeže 17. února 2014.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.02.2014
Místo: Řež

Jako osobní vlak číslo 9642 z Prahy do Kralup míjí 17. února 2014 elektrická jednotka 451.025-1+026-9 u zastávky Řež na druhém břehu Vltavy rozkládající se areál zdejšího Ústavu jaderného výzkumu. Právě zde proběhla mezi v noci z 24. na 25. září 1952 mezi 23:52 a 00:07 hodin ve výzkumném reaktoru VVR-S první jaderná štěpná reakce v Československu, které se tak stalo teprve devátou zemí na světě, která to dokázala. Na našich tratích ovšem stále ještě vládla parní trakce a například ČSD nedlouho předtím začaly zařazovat do svého provozu první stroje řady 556.0, jejichž výroba ve Škodě Plzeň už běžela, ale pro které ale nebyly v důsledku plánovaného hospodářství tendry, takže mnohé z těchto tehdy úplně nových lokomotiv pak stály řadu měsíců, některé i let, bez využití a čekaly na dodávky tendrů. První moderní elektrická lokomotiva ČSD, E499.001, měla vyjet až o rok později, v červnu 1953, a i samotná jednotka na snímku tehdy ještě řadu let neexistovala, neboť vyrobena byla až v roce 1965.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 24.02.2014
Místo: Dehtín

Líbivou krajinou Švihovské vrchoviny se k zastávce Dehtín s vlakem Os 7516 blížíl 24. února 2014 plzeňský plecháč 242.213-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 24.02.2014
Místo: Dehtín

Když v létě 1975 přebíralo LD Plzeň ze Škody Plzeň třicetikusovou sérii lokomotiv továrního typu 73E1, byla mezi nimi i lokomotiva S499.0208. Ta byla, ovšem už jako 242.208-7, vyfotografována u zastávky Dehtín 24. února 2014, kterak v čele vlaku Sp 1962 jede z Plzně do Klatov.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 24.02.2014
Místo: Dehtín

K zastávce Dehtín se stále ještě zimního 24. února 2014 blížil spěšný vlak číslo 1964, v jehož čele toho dne jel plzeňský plecháč 242.208-7.