Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.11.2013
Místo:
Kropáčova Vrutice
S rychlíkem číslo 1143 uháněla 12. listopadu 2013 loukami za Kropáčovou Vruticí vršovická "hydra" 854 010-6.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.11.2013
Místo:
Všetaty
Výpravní budova ve Všetatech, typická použitím hrázděné konstrukce zdiva v prvním patře budovy, vznikla v letech 1873-1874 a byla dílem Rudolfa Freye, architekta společnosti ÖNWB. Na snímku z 12. listopadu 2013 před ní pózuje motorový vůz 854.002.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.11.2013
Místo:
Kropáčova Vrutice
Dodávky motorových vozů původních řad M296.1 a M296.2 pro ČSD, byly v lednu 1971 završeny dodávkou čtveřice vozů M296.1 nejvyšších inventárních číslel. Jako poslední byly 31. ledna předány vozy č. 033 a 034, vůz 035 byl předán už o den dříve, 30. ledna 1971. Všechny putovaly do LD Praha-Libeň. Na výkonech DKV Praha byl někdejší vůz M296.1035 k vidění i v roce 2013, jak také dokládá jeho snímek na vlaku Os 9511, pořízený 12. listopadu za Kropáčovou Vruticí.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
12.11.2013
Místo:
Kropáčova Vrutice
Nedaleko žst. Kropáčova Vrutice byla 12. listopadu 2013 na vlaku Os 9553 zachycena jednotka "Regionova" s vozem 914.099-7 v čele. Provozní kariéra této jednotky začala 7. ledna 2010, kdy byla převzata po rekonstrukci z vozů 810.274 a 010.086.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.11.2013
Místo:
Praha Masarykovo n.
Jedním z prvních pokusů společnosti ARRIVA o prosazení se do vozby pravidelných osobních vlaků v oblasti Prahy a středních Čech, byla vozba osobních vlaků mezi pražským Masarykovým nádražím a Kralupy nad Vltavou. Během provozu této linky, jejíž zavedení bylo několikrát odkládáno a nakonec nemělo dlouhého trvání, byl u bývalého Stavědla č.4 na Negrelliho viaduktu pořízen snímek 27.11.2013 zachycující průjezd motorové jednotky 845.001 + 945.001 na vlaku Os 2466 "Arriva".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
04.12.2013
Místo:
Vlkaneč
Zimního 4. prosince 2013 se ke stanici Vlkaneč blížil osobní vlak číslo 5908 vedený "esem" 362.167-9. Provoz modrých pater řady Bmto patřil dlouhé roky ke koloritu na osobních vlacích mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem. Přitom tyto relativně atypické vozy, zakoupené v roce 1976 z NDR v počtu 50-ti kusů, začaly být na už konci osmdesátých let rušeny a byly také nabízeny k odprodeji k DR. Tehdy byly zrušeny vozy inventárních číslel 114, 122, 135, 136 a 138 a podobný osud by čekal i další, ovšem zvrat nastal počátkem devadesátých let, kdy sice byl ještě zrušen vůz inventárního čísla 150, ale současně byly dříve zrušené vozy č. 130, 136 a 138 navráceny do provozu. Od té doby se situace těchto vozů začala zlepšovat a po roce 2000 bylo dokonce přistoupeno k jejich modernizacím, čímž vykročily do další etapy jejich provozu.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
09.01.2014
Místo:
Plzeň hl.n.
V podvečerních hodinách 9. ledna 2014 vznikl ve stanici Plzeň hlavní nádraží snímek "plecháče" 242.250-9, připraveného na odjezd s osobním vlakem do Klatov.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.02.2014
Místo:
Horní Lideč
Setkání motorového vozu 914/814.077 na osobním vlaku do Bylnice, s lokomotivou 380.009-1 v čele vlaku EC 121 "Hradčany" z Prahy do Žiliny, bylo ve stanici Horní Lideč zachyceno 5.února 2014. Zajímavostí jsou dva původně rakouské vozy řazené na konci vlaku, zpočátku provozované ještě v barvách Rakouských drah.