Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.12.2012
Místo: Lupěné

Z tunelu nedaleko zastávky Lupěné se 7. prosince 2012 vyloupl s vlakem R 704 "Mojmír" stroj 150.213-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.12.2012
Místo: Lupěné

V čele spoje IC 1008 společnosti Regiojet valil ku Praze 7. prosince 2012 peršing 162.119-2. Snímek byl pořízen mezi Lupěným a Hoštejnem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.12.2012
Místo: Nelahozeves zámek

Byly zimy, kdy dokonce i ve středních Čechách nejenže mrzlo, ale také sněžilo. Na sníh sice skoupý, ale na mráz vydatný, byl 12. prosinec 2012, kdy pod nelahozevezským zámkem v čele R 611 "Karlex" projel stroj 380.014-1.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.12.2012
Místo: Praha hl.n.

Večerní setkání pod halou pražského hlavního nádraží v podání dvousystémových strojů 362.168 a 350.002 bylo zachyceno 21. prosince 2012. Bratislavský stroj 350.002-2 se pár minut na to vydal na Slovensko, v čele vlaku EC 276 "Slovan".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 03.02.2013
Místo: Štětí

Za stanicí Štětí byl 3. února 2012 zachycen vlak Pn 48739, vedený peršingem 163.013-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.03.2013
Místo: Nelahozeves zámek

V těsné blízkosti zastávky Nelahozeves zámek se nachází kostel sv. Ondřeje, založený ve 14. století, s dřevěnou zvonicí ze století devatenáctého, nacházející se v rohu bývalého hřbitova. V roce 2013 se kolem ní s vlaky kategorie EC lokomotivy řady 371 proháněly naprosto běžně - jako například předjarního 2. března 2013, kdy kolem ní s vlakem EN 457 "Canopus" projížděl "bastard" 371.003-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.03.2013
Místo: Nelahozeves zámek

První lokomotivou řady 380, která původní barevné schéma, jímž byla řada 380 opatřena z výroby, vyměnila za korporátní nátěr Českých Drah z dílny studia Najbrt, se po hlavní opravě absolvované v druhé polovině roku 2019, stala lokomotiva 380.002-6. Na snímku z 2. března 2013 je zachycen zmíněný stroj ještě v původním barevném schématu, při průjezdu zastávkou Nelahozeves zámek v čele vlaku R 611 "Karlex".
Vzhledem k nejisté budoucnosti řady 380 u ČD ale zůstává nezodpovězenou otázkou, zda tento stoj budou časem následovat do Najbrtu i další stroje této řady, nebo zda lokomotiva 380.002-6 v tomto nátěrovém schématu zůstane osamocená.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.03.2013
Místo: Libochovany

Nejvyšší inventární číslo své řady u Českých Drah, stroj 163.100-1, podstoupil na podzim roku 2011 dílenskou opravu spojenou s rekonstrukcí na WTB provedení, což je úprava pro možnost dálkového ovládání z řídících vozů. Od té toby byl nasazován do provozu s řídícími vozy řady 961 na rameni Ústí nad Labem - Nymburk - Kolín, kde ho bylo možno s rychlíky a osobními vlaky vídávat až do 1. září 2015. Ten den ale měla ve stanici Sebuzín na vlaku Os 6416 požár, po kterém byla z provozu odstavena. Zda definitivně, to je otázkou. Na snímku pořízeném mezi Sebuzínem a Libochovany 5. března 2013, je WTB "peršing" 163.100-1 zachycen v čele osobního vlaku Os 6411.