Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.03.2012
Místo: Čeladná

Zbytky sněhu a ještě neprobuzená předjarní beskydská příroda tvořila 5.3.2012 kulisu lokomotivě 754.021, vezoucí toho dne osobní vlak 3126 z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.03.2012
Místo: Kunčice pod Ondřejníkem

Z výroby původně brněnská, 5. března 2012 už ovšem bohumínská "čtyřka" 754.063-6, byla zachycena s osobním vlakem 3128 v okamžiku, kdy se blížila ke stanici Kunčice pod Ondřejníkem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.03.2012
Místo: Čeladná

K zastávce Čeladná se 5. března 2012 blížil  osobní vlak číslo 3102, v čele s již zmodernizovaným motorovým vozem 842.025-9. Jeho provozní kariéra po vyrobení ovšem začínala v dnes už zrušeném depu Zdice, kde najížděl své první kilometry převážně na trati do Protivína.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.03.2012
Místo: Včelnička

Ke Včelničce se 31.3.2012 blížila s vlakem Os 210 jindřichohradecká 705.918-1.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.04.2012
Místo: Hájek

V první verzi nátěru Najbrt nalakované eso 363.117-3 stoupalo 27. dubna 2012 s rychlíkem 608 "Svatava" k Hájku. Tato verze byla původním provedemím firemního nátěru Českých drah a protože bylo poměrně záhy modifikována, dostala se jen na omezený počet lokomotiv. Jejich počet se postupně snižoval a zdá se, že v roce 2019 této barevné variantě už zvoní hrana, neboť momentálně se u řady 362 vyskytuje už jen na posledních dvou strojích - 362.112-5 a 362.126-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.04.2012
Místo: Hájek

K vrcholové stanici Hájek se blížil jarního 27. dubna 2012 "eso" 363.066-2. Vlaku Pn 67613 ten den vévodila zásilka klubek ocelového drátu, ložených na vozes řady Res (Na). Ty byly k ČSD dodávány v letech 1977 až 1983 z Rumunské vagonky v Aradu, a následně v létech 1983 - 1987 z československé Vagónky v Popradu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.05.2012
Místo: Bechyně

V letech 1926 - 1928 byl přes řeku Lužnici na okraji města Bechyně vybudován obloukový železobetonový most pro smíšený silniční a železniční provoz. Most, jehož celková délka je 190,5 metru, šířka 8,9 metru a jehož hlavní oblouk má rozpětí 90 m a vzepětí 38 m, do provozu byl uveden 28. října 1928 u příležitosti 10. výročí vzniku republiky, převádí přes řeku Lužnici nejen silnici číslo 122, ale také železní trať Tábor - Bechyně. Ovšem za více než 90 let železničního provozu se železniční vozidla po něm jezdící, dost změnila. V roce 2012, kdy mezi dopravnou Slapy a Táborem probíhala nepřetržitá výluka a "bechyňka" tak byla odříznuta od ostatní železniční sítě. Za výlukou tak zůstaly zavřené dvě táborské žehličky řady 113, které se zde v provozu střídaly. Na mostě nad Lužnicí v Bechyni tak mohl být 25.5.2012 vyfotografován výlukový vlak Os 38413, vedený žehličkou 113.003-8.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.05.2012
Místo: Kralupy nad Vltavou

Před bývalým depem v Kralupech nad Vltavou se 26. května 2012 setkaly dva stroje řady řady 742, které od sebe ovšem dělí osm let a více než tři stovky vyrobených lokomotiv tohoto typu. Zatímco starší stroj 742.083 byl vyroben v rámci druhé výrobní série řady T466.2 v roce 1978 a svůj provoz začal v LD Ostrava, vpravo stojící lokomotiva 742.442-7 dodána v roce 1986, kdy probíhala výroba poslední, deváté výrobní série řady T466.2. Dodána byla do LD České Budějovice a známa je především z působení v PLD Tábor.