Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.07.2010
Místo: Dolná Štubňa

Lokomotiva T478.4071 byla z výroby dodána do LD Bratislava hlavné, kam byla společně se sesterskými stroji inventárních čísel 072 a 073 dodána 31.3.1980. Rok 1980 lze označit za počátek největšího provozního nasazení řady T478.4 v Bratislavě, neboť v tomto roce zde bylo soustředěno celkem 21 lokomotiv této řady, což bylo její největší soustředění v celé síti ČSD. V následujících letech bylo tuto řadu možné vídávat především na povážské magistrále, kde mnohdy ve dvojicích dopravovaly vlaky úctyhodných délek a hmotností. Konec tomuto učinila až postupná elektrizace této dvojkolejné tratě, která byla dokončena počátkem roku 1988. V té době nastává velký "výprodej" čtyřek z RD Bratislava - to se týkalo i lokomotivy 754.071-9, která 1.února 1988 pod křídly RD Bratislava odjede poslední výkon, jímž je R 1232 Rajka - Bratislava, a už následující den je předána do RD Zvolen. Víc jak 22 let po jejím příchodu do RD Zvolen, byla 12.7.2010 zachycena u odbočky Dolná Štubňa s vlakem Os 7304.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.07.2010
Místo: Těchlovice

Severočeskou obec Těchlovice míjí vlak Nex 2.nsl 45313, vedený ústeckým peršingem 163.010-2. V místě kudy vlak právě projíždí se v dnešní době nachází přesunutá těchlovická zastávka. Jednadvacátého července 2010 po ní ale ještě nebylo ani stopy a osobní vlaky zastavovaly v původní zastávce, o 400 metrů severněji.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.08.2010
Místo: Brankovice

V čele spěšného vlaku číslo 1731 z Brna do Veselí nad Moravou se v pozdním odpoledni 2. srpna 2010 v obloucích mezi Brankovicemi a Nemoticemi představuje krasavec 754.049-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.10.2010
Místo: Ostrov nad Oslavou

Ke stanici Ostrov nad Oslavou se 12. října 2010 blížil vlak Rn 49043 vedený dvojčetem laminátek 230.087-9 a 230.069-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.10.2010
Místo: Bohdašín

Brejlovec T478.3013 byl prvním strojem vyrobeným v rámci 1. výrobní série řady T478.3. V ČKD Praha byl převzat 28.12.1971 a přidělen do LD Děčín. V první polovině osmdesátých let pak byl jednou z lokomotiv na kterých se zkoušel tehdy uvažovaný nový unifikovaný nátěr pro lokomotivy ČSD a ještě později, na jaře 2009, jako první z řady 750 dostal nový firemní nátěr ČD Cargo. Ve dvojčeti se strojem 750.287 vezl "brejlovec" 750 013-5 v pátek 22.10.2010 nákladní vlak z Meziměstí do stoupání na rozvodí u zastávky Bohdašín.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.10.2010
Místo: Velké Svatoňovice

Dopolední manipulák z Trutnova do Jaroměře, jezdící pod číslem 83371, tvořila 22. října 2012 souprava prázdných uhláků, se kterou si hravě poradilo dvojče "nulkových brejlovců" inventárních čísel 338 a 287. Na snímku, pořízeném z dnes již pokáceného stromu, je zachycen krátce po průjezdu zastávkou Velké Svatoňovice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.10.2010
Místo: Velké Svatoňovice

Na snímku pořízeném 22. října 2010 je zachycen rozjezd brejlovce 750.707-2 v čele rychlíku 851 "Sněžka" ze zastávky Velké Svatoňovice v provedení, jaké je dnes už historií. Ta se totiž při poslední obnově trati přesunula ze své původní polohy, v oblouku za přejezdem, do polohy nové, na násep před ním. Současná zastávka Velké Svatoňovice se tedy nachází přesně v místech, kde se na snímku nachází souprava vlaku.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.10.2010
Místo: Březová u Broumova

Před zastávkou Březová u Broumova vznikl 22. října 2010 snímek trutnovského "katru" 854.014-8, zdolávajícího v čele osobního vlaku číslo 5135 první stovky metrů táhlého stoupání z Meziměstí k vrcholovému bodu tratě u Bohdašína.