Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.11.2005
Místo: Velký Osek

Ke stanici Velký Osek se 8. listopadu 2005 v čele nákladního vlaku blíží ústecká uhelka 122.031-8. (Škoda Plzeň, v.č. 5574/1967). Pozornému oku neunikne staveniště zemního tělesa tehdy právě budované dálnice D11, která v úseku mezi kilometry 42 (Poděbrady ) až km 84 (Sedlice u Hradce Králové) byla otevřena o rok později, 19. prosince 2006.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.00.2006
Místo: Praha-Holešovice

Pravidelný provoz jednotek řady 680 ČD byl zahájen dnem 11. 12. 2005. I když se kvůli neschválení těchto jednotek pro provoz v Rakousku nenaplnil původní záměr nasadit je v pětidenním oběhu zahrnujícím také dva páry vlaků do Vídně, bylo přistoupeno k náhradní variantě. Ta obsahovala šest párů vlaků kategorie SuperCity mezi Prahou a Ostravou (tři jednotky) a dva páry vlaků kategorie EC/IC na rameni Praha - Břeclav (jedna souprava). Pro všechny tyto vlaky bylo v Praze výchozí / koncovou stanicí nádraží Holešovice. Právě tam na jaře 2006 vznikl snímek jednotky inventárního čísla 003, konkrétně vozu 682.003-9. Ten byl později zrušen po nehodě, ke které došlo 22. července 2015 v 7.41.49 hodin ve Studénce, kdy se na jistebnickém zhlaví, na přejezdu v km 245,044, v rychlosti 142 km/h střetl s kamionem SCANIA P124 s návěsem. Souprava tahače s návěsem se zaklínila do vozu 682.003 až po úroveň sloupku mezi 2. a 3. levým bočním oknem, přičemž z cestujících v něm, tři tuto událost zaplatili životem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.12.2005
Místo: Šurany

V zasněžené stanici Šurany zastavila 29. prosince 2005 laminátka 240.084-4. Ta byla z výroby dodána do depa Bratislava, kde byla do pravidelného provozu u Československých státních drah zařazena vykonáním technicko-bezpečnostní zkoušky, kterou úspěšně vykonala 12.7.1969.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.01.2006
Místo: Brno-Maloměřice

V plzeňském depu začala v létě 1975 provozní kariéra lokomotivy S499.0223. Později se ze západu Čech přesunula na jih Moravy, kde svoji provozní kariéru také ukončila. Počátky své služby v DKV Brno ještě odjezdila v unifikovaném nátěru vz.88., jak dokládá její snímek pořízený 9.ledna 2006 nedlouho poté, co s vlakem Os 4606 opustila obvod stanice Brno-Maloměřice. Ze stavu DKV Brno byla vyškrtnuta dne 15. 9. 2017, kdy byla společně se strojem 242.243 prodána firmě CZ LOKO Česká Třebová.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.01.2006
Místo: Brno-Maloměřice

Z důvodu napěťové výluky, zavedené kvůli otloukání stále více se prodlužujících, a k trakčnímu vedení se přibližujících, rampouchů v Husovickém tunelu, byly 9. ledna 2006 vlaky mezi brněnským Královopolským a Maloměřickým nádražím, vedeny s přípřeží nezávislé trakce. Vlakové "eso" na rychlíku R 613 "Jan Palach" tak dostalo na přípřež tehdy ještě brněnskou "čtyřku"754.045-3.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.01.2006
Místo: Brno-Maloměřice

Nedlouho po odjezdu ze stanice Brno-Maloměřice byl 9. ledna 2006 zachycen osobní vlak číslo 4946, v čele s tehdy ještě maloměřickým strojem 263.002-8.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.01.2006
Místo: Zvolen

Laminátka 240.135-4 byla ve Škodě Plzeň vyrobena na základě objednávky č.j. 24 546/68-12, vystavené dne 2.10.1968 na pětadvacet lokomotiv továního typu 47E6. Stroj výrobního čísla Škoda 6097 byl pod označením S499.1017 do RD Bratislava dodán 10. března 1970. Bratislavské depo pak bylo této laminátce domovem další desítky let, vyjímkou byla pouze její zápůjčka do Českých Budějovic v období od 13.10.1978 do 12.11.1979. Dalším důležitým datem v jejím provozním životě je 26. červen 1985, kdy byla po rekonstrukci převodu přeznačena na S499.0135. Už v tomto provedení, byť s označením k 1.1.1988 modifikovaném na 240.135-4, byla v lednu 2006 vyfotografována během provozní přestávky v depu Zvolen.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.01.2006
Místo: Zvolen

U přesuvny zvolenského depa postávaly 28. ledna 2006 místní "okuliarniky" 753.255 a 753.237. Hrstka zvolenských strojů řady 753, které v devadesátých letech neprošly rekonstrukcí na řadu 750, byla až do konce svého provozu nasazována jednak ve dvojicích na průběžné nákladní vlaky Zvolen - Košice, jednak byly strojovou stanicí Brezno nasazovány na manipuláky na okolních tratích.